Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

KL

Tar ett djupt andetag och vågar ansluta till er tillsynes mycket trevliga klubb.

Här är jag och min blivande fälttävlanshäst:

hopp4Still+4.jpeg

Hästen är 12 år, valack, 163 cm hög och ej tävlad i något ännu, vi har varit tillsammans i drygt två år men sinkats av två långa konvalescenser.

Nu under juni började vi för första gången att rida dressyrpass och hoppa. Jag var ganska aktiv under ponnyåren (som tog slut för 10 år sedan), tävlade LA/LA plus ponnygalopp och i vuxen ålder har jag ridit lite distans (bara upp till 5-mil).

Har varit på g med tidigare hästar men aldrig kommit till start, längtar ihjäl mig efter att få börja tävla i världens bästa gren -fälttävlan!

hoppaStill+2.jpeg

GStill+4.jpeg

En liten kort film, både dressyr och lite hopp:

http://youtu.be/BNvxd0BfLy0

Tack för oss :D

Hur kul var den bilden då :mad:

Fina poäng men det går ju att se på Equipe ;) jag vill se hoppbilder!!!!!!!

Du ska snart få se hoppbilder :D

Jag åker ner till skåne om ett par dagar och då.... :sneaky:

Ska se om jag kan få nån film från pay&crossen på mörk och ljusgrå.. blir alltid så jobbigt när någon annan filmar och så kan dom inte lägga upp osv .. min kamera har nämligen strejkat för tillfället!

Senast ändrad:

kl

Jag har bilder från Mantorp! Fast jag gjorde som så att jag stack till Grekland direkt efter tävlingen så ni får dem först nu :)

Lilla häst kom ihåg att man kunde hoppa ned i vattnet :bump:
gobi2.png

Han har kommit på att fälttävlan är hans grej, så rolig att rida i terrängen!
gobi3.png

Och sen har vi en efterlängtad NYPREMIÄR! Söta Kamel fick följa med på sin första ft på två år. Gissa om han var glad!!??
kamel2.jpg

kamel.png

Resultatmässigt blev det typ lika för bägge grabbarna. Fin dressyr men pissiga poäng (vad är det med domarna i Mantorp. Jag fattar det inte???!!!!), felfria men väl glada i hoppningen (ej stilhoppning om man så säger, särskilt för Kamels del :D men han var glad och det är huvudsaken)
I terrängen fick de varsitt stopp; lilla häst förstod inte riktigt nedhoppet i skogen och milt förvirrad sprang han förbi spetsen som kom efter. Och Kamel skulle absolut stanna och titta på det minsta jäkla hindret på hela banan. Är man spöke så är man...
Men jag är så glad för mina fina grabbar ändå :love:

Ja det var ju sjukt märkligt att du nästan fick samma poäng som jag i dressyren på den ena.. O_o Dock tyckte jag att hon dömde min ritt bra!

Vilket var det minsta hindret på hela banan? Tyckte väldigt många hinder var väldigt små :D

Jag har aldrig förstått domarna i just mantorp... en enda gång har jag fått massor av poäng och det var när Kamel sprang och tittade på pelargoner och dörrar i ridhuset och jag vet inte vad och var extremt pinsam och jag tänkte att "det var 8 minuter av livet som den stackars domaren aldrig får tillbaka". Och så fick han 35 straff O_o
Alla trevliga ritter jag gör däremot blir mer el mindre sågade... lilla häst har trevlig gång så honom brukar ju till och med dressyrdressyrdomare förstå sig på. Men icke :banghead:

Haha ja det var smått det mesta. Det lilla märkliga svarta hindret med hög landning inne i skogen "Grav på fälla". Han har ju hoppat det massor av gånger förut så jag tänkte i min enfald att ett sånt litet skithinder kunde man rida helt vanligt och avspänt på, men Kamel var på andra tankar han...

Härliga bilder!

Min häst tycker inte alls att man kan hoppa över stockar ner i vattnet på det viset... Vi kom aldrig längre än såhär idag...

Däremot hoppade vi det andra nerhoppet utan stock utan större problem, och även med ett litet "pinnhinder" i framkant.

Får träna vidare en annan gång, får erkänna att jag mesred, så framför mig hur jag fick bada och då blev det inte så bra.
Fast jag är ju fortfarande nybörjare på det här med fälttävlan.

Upp var däremot inga problem!

Detsamma, härliga bilder :)
Precis sådär tyckte min lilla häst också om att hoppa ned i vatten... men får han gå ned i vattnet och kolla att det finns en botten där han ska landa så tycker han att det är ok. På träning på hemmabanan dock hoppar han mer spänt än på tävling :confused:
Idag ska vi hur som helst iväg till Örebro och träna mer på vatten :banana:

Om jag inte minns fel så är den vägen med i den ** klassen så jag kan tycka att det var väl taskigt att utsätta er för det som bara startat debutant? OK för en ryttare som ridit högre..men men O_o

Om jag inte minns fel så är den vägen med i den ** klassen så jag kan tycka att det var väl taskigt att utsätta er för det som bara startat debutant? OK för en ryttare som ridit högre..men men O_o

Ja min tanke med, förstår inte meningen med det?

WTF? Då är det ju inte konstigt att det kändes svårt! :crazy:

Enligt tränaren Lätt klass för häst och * för ponny.

Kollade runt lite efter filmer på tuben, tror jag såg det nerhoppet i en CNC*, men inte helt säker, massa folk i vägen på just den filmen på just det stället.

Då kan vi lugnt lämna det till något senare i karriären.

Nej, nej Här är nerhoppet för lätt klass.. skulle tippa på att det är där du hoppar upp. Du ska inte ta på dig att du red för mesigt då du inte skulle behövt hoppa den vägen!

529650_10151007763806797_838099852_n.jpg

Här kommer filmen.
Hemmabanan har ju varken vatten, upp- eller nerhopp, så vi koncentrerade oss på det.
Ser att jag pendlar mycket med skänkeln igen, tror jag gör det när jag känner att hon inte riktigt svarar framåt, men är för upptagen med annat för att komma ihåg att korrigera det. :o (simultankapacitet, vad är det? Det här är tjejen som inte kan titta på tv och äta samtidigt... :angel:)

http://www.youtube.com/watch?v=c1-tR_OCz9E

WTF? Då är det ju inte konstigt att det kändes svårt! :crazy:

Enligt tränaren Lätt klass för häst och * för ponny.

Kollade runt lite efter filmer på tuben, tror jag såg det nerhoppet i en CNC*, men inte helt säker, massa folk i vägen på just den filmen på just det stället.

Då kan vi lugnt lämna det till något senare i karriären.

Nej det är nerhopp i **. Det * nerhoppet är det bredvid det du hoppar upp och det som fio hoppar ner.

Nyfiken på vem du tränade för?

Heja! :D
Som de andra säger, känn dig inte orolig över att hon inte ville hoppa ner där. Det är svårare "än det ser ut", och med tanke på att hon var lite försiktig på det lilla nerhoppet så är det inte konstigt att hon tänker "Men MATTE, du är ju inte KLOK!!" ;) Det lossnar när hon får lite mer rutin!!!
Om du åker dit igen hade jag hoppat det lilla nerhoppet tills hon är avslappnad och sedan hoppat ner där du hoppar upp, rörigt :o
Stock ner i vatten är ju normalt med i Lätt klass, men i lite snällare utförande.
Ska ni till Flyinge? Musse kan berätta allt för "häxan" om vattenhinder :angel: ( fast hon kanske inte är häxan längre? ;))

Ja, det kändes väl inte som nån total överraskning, därav mina inre bilder av mig badandes...

Hon är fortfarande en liten Häxa, men inte lika mycket som tidigare! :D

Vi är inte anmälda till Flyinge, och Styringe är ju också fullt såg jag nu. :( Funderar på om det är lönt att efteranmäla till Flyinge.

Övedskloster då?

Jag hade efteranmält.. det är ju inte omöjligt att dom öppnar upp för fler, även klubbarna vill ju tjäna så mkt pengar som möjligt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 448
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka