Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

kl

Lite nya bilder på mina "fälttävlanshästar" som inte gör så mycket annat än går i hagen, skadar sig och äter just nu, men iaf!

Tvååriga CC (Algot - Zaffaran xx) blir mutad med morot efter att ha fått ett nytt bandage på sitt skadade ben
img_6910_51e45d36e087c36b9b2e5806.jpg

Jag skrittar Zamona (Zaffaran xx - Strong Gale xx) i hagen, Itzy (Cosmeo - Zaffaran xx) följer snällt med mamma!
img_6888_51e45b50e087c36bfb8757a2.jpg

Och man får inte rida utan hjälm, ajja bajja!
//Dåligt föredömme

Vad fin hon är :love: ni kommer att ha så mkt skoj :)
Hoppas jag ska lyckas se er live någon gång, har ju lyckats missa er totalt hittills när vi har varit på samma tävling :p

Tack du och ni andra som gett komplimanger :)

Vi ses kanske på Mantorp nästa helg eller i Åkerbo? Vore kul att se din lilla live i terrängen :)

Tack :) Idag var hon världens tröttaste så vi får se om hon orkar (positivt att hon inte rusade mot handen på hinder vilket hon gjort innan) Mindre gräs och mer stall får det kanske bli tills dess!

Får vi se dig med din nya fining på tävling snart?

Det är ju så varmt just nu också.

Det lär dröja....
Han är väldigt grön i dressyren och banhoppningen. Jag är ju.inte heller något proffs så det tar lite tid för mig att utbilda honom.

Här kommer filmen.
Hemmabanan har ju varken vatten, upp- eller nerhopp, så vi koncentrerade oss på det.
Ser att jag pendlar mycket med skänkeln igen, tror jag gör det när jag känner att hon inte riktigt svarar framåt, men är för upptagen med annat för att komma ihåg att korrigera det. :o (simultankapacitet, vad är det? Det här är tjejen som inte kan titta på tv och äta samtidigt... :angel:)

http://www.youtube.com/watch?v=c1-tR_OCz9E

Wow!!!!
Vad duktiga ni är! :bow::)
Och så modiga!
Åh, vad jag skulle vilja testa på det där!

Men jag är ju så feg!! Jag som knappt vågar rida ut själv :banghead:(vilket jag iof gör varje dag just nu, så jag jobbar på det)!
Det här ska jag sätta upp på min mållista! Tror att både jag och min häst hade växt enormt!
Tack för inspiration! :)

Min häst får världens egoboost av terrängbanan, så jag tror att det är väldigt bra sätt att växa som både häst och ryttare.

Kl
Jag har inte tävlat fälttävlan på ett år nu (och förra året räknas knappt då jag strök mig från två och avstod terrängen på en). Med en vecka till start så är mina nerver igång. Inatt drömde jag att jag missade tiden för dressyren, hade glömt klippa manen och knoppa, hade även glömt brodden. Dessutom hade hästskötaren helt plötsligt inte tid så hon åkte hem innan jag startat... Känns lovande detta :( :arghh:

Det kommer gå bra :)

Men jag förstår dig, jag tävlade inte på två år och jävlar i havet vad nervös jag har varit inför start denna säsong. Jag drömmer också om mardrömssenarium och innan start, eller innan jag sitter upp på hästen, vill jag bara kräkas och åka hem... Jag tror och hoppas nerverna lugnar ner sig när man får tillbaka lite tävlingsrutin.

Lycka till på tävlingen!

det är väl bra att man får lite ångest och mardrömmar ^_^ så kommer man att komma ihåg att ha med broddar och knoppa manen :p.
kommer fortfarande ihåg mardrömmarna innan man skulle tävla på ridskolan :o, att glömma skorna, hjälmen, komma för sent, glömma ridbyxorna osv... nu när jag är iväg på storhäst så är det lite mer "det går som det går" attityd :p bara man har träns och sadel med sig så går det.

kl
Jag har blivit hinderfadder för att få rida fritt på banan :)

Var där ugår med en annan bukare, hennes häst är väldigt grön i terrängen och vad kan vara bättre än att hänga på tuff tuff tåget Kakan som hoppar allt utan att tveka :)

Han är bara så underbar min lilla häst. Att jag ibland klamrar mig fast som en skalbagge stör honom inte det minsta, med öronen framåt lotsar han mig säkert runt banan, älskade häst

Senast ändrad:

Här kommer en bild på min uppfödda ponny som ska tävla på Mantorp, dock inte med min dotter (ryttaren på bilden) utan en annan äldre tjej! Ponnyn är en svensk ridponny, född -10, e: Carolinas Foxglove, ue: Amiral. Ska debutera på Mantorp.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/47809_10153052040050054_2054068170_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003734_10153052054950054_158236842_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1075733_10153052048240054_769813716_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/229028_10153052052040054_1803209681_n.jpg

Senast ändrad:

+Buck

Jag ska verkligen försöka undvika att glömma något. Jag tycker nog själv att det är lite mycket att hålla koll på i fälttävlan. Sen har jag ju hållit på att missa min dressyrstart på en tävling så det gör mig väl lite extra nojig. Oj vad jag blivit duktig på att kolla startlistorna typ 73 gånger innan en tävling, då de flyttat min start den tävlingen. Smart som jag var kollade jag bara preliminära listorna.

Bison: han ser ju ut att klara det där med glans! Ser fram emot att se er på banorna framöver.

Argona: Den ser väldigt fin ut :). Debuten kommer nog gå toppen. Men -10? 3-åringar får inte starta tävlingar sist jag kollade?

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka