Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Vilken fantastisk kille! Han utbildar ju verkligen hästen step by step. Väldigt många skulle behöva se den här filmen o framförallt hur lugnt han red på de första starterna i terrängen....han lotsar ju runt honom så fördömligt, synd att han inte fick behålla honom.

kl

Pay and cross Åkerbo

_MG_0333copy.jpg
[/URL][/IMG]

_MG_0340copy.jpg
[/URL][/IMG]

_MG_0360copy.jpg
[/URL][/IMG]

Och en bild när vi experimenterade med blixtar på ridbanan

_DS_6300-1.jpg
[/URL][/IMG]

Alla foton är ©Dan Forsberg

Din pålle minner om vår Pluto! Fin!

Hedwig: Även dressyrhästar mår ju bra av lite stock och sten, ser bra ut!:) Kanske något kortare stigläder? :sneaky:

Fio + Rebecca: Jättekul att se filmerna på fullblodet! Håller med om att det var mycket klokt matchat, så fick han ju också en häst med superinställning!

Fler dressyrekipage borde göra som ni :bump:

Håller med om det. Vi hopptränar normalt en gång i veckan och även om det aldrig handlar om några direkta höjder så är det himla gymnastiserande och lösgörande. Hon var verkligen jättefin i våras (innan hon lyckades sparka sig själv i hagen och bli konvalecent i 1½ månad) efter att vi hade haft ett bra upplägg över vintern med dressyrträning en gång i veckan och hopp en gång.

Nu är hon ju fint igång igen och förhoppningsvis snart lika mjuk och lösgjord som innan skadan.

Hon är en himla okomplicerad häst och att få hoppa lite enkla terränghinder tycker hon bara är roligt och ger bra variation i träningen tycker jag.:)

Så himla kul att det går så bra för er och hoppas att ni kommer och tävlar hos oss i slutet på augusti!

Tack..
:D
Kortare läder...:wtf: Fio sa tre hål förra året o jag kortade två...ska väl korta ett till dårå..:cautious:

Hmm nä.. jag sa BÖRJA med 3 för att det inte skulle bli allt för ovant och konstigt.. du ska upp minst 3 hål TILL, gärna 5 hål :sneaky:

Du får tänka på att balansen och benstyrkan kommer förbättras! Även om det kommer kännas som om du står med fötterna uppepå sadeln i början :sneaky:

Du får göra som jag brukade gör med mina elever, jag sa till dem att korta 6-7 hål. Så fick de rida runt så en stund, sen fick de länga 2 hål, vilket ju då kändes jäääättelååångt! ( Och jag hade nått mitt mål med att få dem att rida med kortare läder :sneaky:)

Ja den är bra.. jag såg den "förlängesedan" någon dag efter tävlingen!

Förresten du har inte sett den där filmen från när han fick hästen och sen till färdig tävlingshäst..

Här är den!

http://www.youtube.com/watch?v=njj39Wpl28I

Ja med tanke på att det är Zamonas kusin..

Tyvärr blev han av med hästen och fick inte fortsätta rida den efter Rolex...

Kunde inte se hela förut så jag är lite efter;) men vilken underbar häst och fantastisk utbildare också.

Detta var framförallt mina elever på ridskolan, och ja de ramlade av ibland :angel: Men betydligt mer sällan sedan jag började ha sitsträning med dem ;) Att de sedan fick rejält med träningsvärk, det är ju bara en bonus :D

*kl*

Nu äntligen så är jag med på banan igen :D

Idag kl 9 så landade han på Svensk mark efter nästan 4 dagars resande! Och jo jag kunde inte hålla mig en liten tur blev det!

Men att de växte under transport visste jag inte, från 163 till 169cm :eek:

Han ser förvånansvärt fin ut för att ha rest så långt och det är ju självklart att jag inte red honom utan vi luftade bara lite, jag hann dock dö lite för hans galopp som är bara helt underbar. Förstår faktiskt inte hur jag kan ha sådan tur att få tag i så fin häst!

*peppar peppar* Det är du väl värd nu efter all skit.. GRATTIS!! Han ser jättefin ut!!!

Ja ser verkligen ut som en häst för dig!:) Håller tummar o tår för att allt funkar som det ska nu o att du slipper nåt mer meck m häst på lääääänge!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka