Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Grattis! Kul när det går bra med de små

Min "lille" är just nu lite dyrare, vilket iofs inte är så svårt för efter förra helgen var har rätt billig...

Efter att ha trillat av min superspända och tittiga nybörjare i Flyinge så bestämde jag mig för att ta lite hjälp. Det hjälper ju knappast gröngölingen till häst att matte är nervis och ringrostig (första fälttävlansstarten sen 2009...). Så till Öved tog min kompis över som med sin rutin (och 20 cm längre ben typ...) lotsade runt honom jättefint.
Fortfarande rätt spänd i hoppningen, vilket resulterade i två pet och ett stopp in i kombinationen, men en superfin nolla i terrängen som såg säker och enkel ut. :bump::up:
Dock kommer hon ta honom i en start till för att han ska bli lite säker på vad det egentligen förväntas av honom.

Lite OT kanske, borde väl snarare skrivit i sommartråden:p

Grattis igen!! Är så himla glad för din skull :)

Jag lutar ju ev. åt att anmäla till Styringe med den mörkgrå.. men jag har inte bestämt mig än.. eftersom han stod på bakbenen med hopptränaren förrförra helgen på tävlingarna i glommen vet jag hur det har en tendens till att eskalera.. kanske bör hålla mig till några hopptävlingar först!

Min fina ljusgrå har skadat sig igen.. :( Eller jag tror vet. faktiskt missade detta när vi var inne i april.. för symtomen är samma som då..blödning i ett fäste så han lär vara borta hela denna säsongen.. jag passade oxå på att vricka foten hos veterinären.. jag blir så trött ..:yuck:

Tack än en gång :) Och tack alla andra för gratulationer! :)

Vad tråkigt med skador :( Och att mörkgrå inte vill uppföra sig... han som är så fin annars!

Ja.. hästfan.. jag såg det ju inte själv eftersom jag inte var hemma, det var ju därför han red.. dock har jag varit på pay and jump efter det och då hände inget visserligen..

Grattis till vinsten :).

Kimbi och jag sprang in fjärdeplatsen i 90 cm. Första placeringen i fälttävlan för vår del. Slog mitt personbästa i dressyren med 4%. Helt okej comeback efter att vi varit borta i över ett år :).

Och grattis till placeringen!!! OCH PB!!:D

Jag önskar att jag hade lite medgång med mina djur, just nu är jag mest deppig och uppgiven ärligt talat :(

Eländes elände Fio :( Du och jag f¨år dricka oss redlösa på EM (för ni har väl inte glömt vår dejt allihopa?)

Två års tävlingsuppehåll har jag haft. Jocke fick senskada och är nu utlånad som skogsmulle/dressyrhäst :)

Den nya damen har jag ridit lite halvhjärtat under tiden Jocke var kvar hemma, men sedan jag köpte henne i våras har vi kommit ut på några tävlingar. Vi skyndar ganska långsamt.

Nästa gång måste vi hälsa :)

Jättegrattis! Han är himla fin!!

Och grattis till placeringen Marty!

Senast ändrad:

Jag börjar också känna mig uppgiven, eller snarare panikslagen, insåg att det är bara en månad kvar till jag har heltidsskola igen och jag har fortfarande tre hästar som ska vara igång, hade räknat med att vara av med allra minst en och helst två :nailbiting:

Förstår inte hur dina fina hästar inte kan ha blivit sålda redan? De är ju verkligen superfina!!

Inte så konstigt egentligen, Athena är ju precis igångsatt efter behandling, Bruce har vi inte annonserat än eftersom jag skulle vilja köpa honom själv, och Marlin har jag inte heller annonserat eftersom jag vill fixa röntgen och sånt innan jag har bry med folk som ska komma och prova, och ja... Jag har inte fått tummen ur till det O_o

Jag lutar ju ev. åt att anmäla till Styringe med den mörkgrå.. men jag har inte bestämt mig än.. eftersom han stod på bakbenen med hopptränaren förrförra helgen på tävlingarna i glommen vet jag hur det har en tendens till att eskalera.. kanske bör hålla mig till några hopptävlingar först!

Min fina ljusgrå har skadat sig igen.. :( Eller jag tror vet. faktiskt missade detta när vi var inne i april.. för symtomen är samma som då..blödning i ett fäste så han lär vara borta hela denna säsongen.. jag passade oxå på att vricka foten hos veterinären.. jag blir så trött ..:yuck:

Men åhhhh! Hur länge ska han hålla på att gå på bakbenen :nailbiting: Känns ju inte direkt lovande för mig och min knäppkusa :crazy: Ska det ta år att få rätt på dem liksom...:meh:

Tråkigt med din ljuse :( Mina hästar är ju för små än så länge - har ingen ersättningshäst färdig till dig i dagsläget :D

Skit i fio, du kan få en dejt med mig istället under EM (jag är dessutom mycket trevligare, snyggare och roligare än fio :D)!

Vad är det med dina hästar? Har inte hängt med?

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka