Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Trist att jag missade dig, Fio!

Jag är tillbaka på tävlingsbanorna nu, Jocke har pensionerats efter skador och jag har köpt en femåring att börja om med.

Jättepeppigt!! :bump::bump::bump:

Å jag fattade aldrig att du var där överhuvudtaget :o Men vi ses på nästa Mantorps tävling kanske :D

Å va kul med nya bilder ;) Jag har film från dressyren och hoppningen och några terränghinder från mantorp men i ljusgrås ägares kamera för det var hon som filmade.. hon lägger kanske upp det på facebook nån gång.. just nu är hon uberstressad då hon ska organisera sig och sin 5 åring till Falsterbo!

Jag var där med "fel" häst uppenbarligen.. den mörke trivs ypperligt bra i Mantorp nämligen ;) OCH han kissar närsomhelst och varsomhelst utan några problem

Nä men jag kunde inte ta med båda.. eller kunde och kunde.. men jag ville inte åka kl 3 på morgonen som man får göra då..

Jag börjar nog bli gammal men jag orkar inte hålla på att rida 2 hästar varje tävling som jag gjorde förra året.. så det får bli en i taget :p

Just nu är det den ljuses tur ett tag.. och när vi åker till skåne på kurs och tävling kommer mörkgrå flytta till hopptränaren, vill inte släppa han på bete när han precis kommit igång efter sitt balltramp. Sen kommer han nog gå i Styringe beroende på hur det går med ljusgrå.. jobbar ju såklart natten innan styringe och kommer inte orka rida båda där då efter att ha varit vaken hela natten!

Jag är anmäld till nästa tävling i Mantorp men är lite osäker om jag ska åka. Det var några saker som jag tyckte inte var så bra på denna tävling, speciellt bristen på utrymme som blev särskilt påfrestande med en stissig unghäst som hade behövt ledas runt ordentligt. Nästintill klaustrofobiskt. Underlaget var lite ojämnt/gropigt på hoppbanan också tyckte jag.

Nästa tävling kanske de inte tar in så många starter och då är ju utrymmesbiten löst till viss del iaf.

Du ska dit?

Jag är oxå anmäld men det beror lite på.. det är ju sjuttio tävlingar på raken i juli-augusti så jag måste välja bort någon och risken finns att det blir just Mantorp.. Boxholm är bättre tävlingsplats överlag, bättre banor och mkt plats och bra på alla sätt så jag åker hellre dit och Styringe är ju nära så dit vill jag såklart åka.. Flyinge ligger helgen innan Mantorp vilket gör att jag just nu är anmäld till 4 på raken.. sen kan jag visserligen byta hästar men man ska ju orka flänga runt oxå!

Jag blir helt matt bara jag hör det! Fattar inte hur du orkar tävla ens en häst efter ett nattjobb. :crazy:

Ni kanske ska starta en egen klubb? DTLRF= De Talanglösas Lantliga RF:D

Skämt åsido, ni rider bra bägge två, behöver bara ngn som skäller lite mer på er så ni slutar lata er o börjar rida!;)

Mantorps hoppbanor är inte direkt kända för att vara gropfria men som jag förstått det är iaf denna banan bättre än den gamla som gick på en oklippt åker...:meh:

Var var det dåligt med plats menar du Emma? Jag gillar ju helt klart Mantorps terrängbanor bättre än Boxholm.

ÅJag börjar nog bli gammal men jag orkar inte hålla på att rida 2 hästar varje tävling som jag gjorde förra året.. så det får bli en i taget :p

Nä fy fan vilket snoe med två på endagstävling asså :meh: hann ju knappt äta och att åka ensam med två hästar var inte att tänka på = måste släpa med någon som egentligen inte vill...

Skämt åsido, ni rider bra bägge två, behöver bara ngn som skäller lite mer på er så ni slutar lata er o börjar rida!;)

Lata :eek: :eek: :eek:
Jag jobbar så hårt med min kuse så jag dragit på mig fler skador än vad jag gör när jag tränar för maraton.

Jamen kära lilla du....meningen är ju att du ska sitta på o hästen springa men du envisas ju med att göra tvärtom???:crazy::D

Hoppbanan var på samma ställe som för två-tre år sedan när jag red där sist, kan nog vara en halvklippt åker. Det var trångt på parkeringen, när jag kom kl 10 var parkeringen full och vi fick parkera vid personbilarna, problemet var att där fick inga hästar vara. Vet.besiktningen och kön till den krockade med den smala, enda stigen där man skulle ta sig till framridningen (säkerheten är väl sådär när obekanta hästar ska ta sig förbi varandra med noga cm mellanrum och med personer som står på backen dessutom) Framridningen till terrängen är ju som bekant ganska liten men det visste jag ju innan, däremot saknade jag som sagt plats att skritta henne. Kanske skulle känts som ett mindre problem om jag haft en mer rutinerad häst men nästan 500 starter på samma dag är, enligt mig, några för många för den tävlingsplatsen. Jag förstår dock hur de tänkte, eftersom de la till extra klasser på fredagen för att så många som möjligt skulle kunna rida och den tanken är ju god.

Ja det är inte lätt att hitta idealplatsen där allt är perfekt, min idolplats är Hermanstorp. Dressyr o hopp på grus o perfekt terräng som oftast håller för regn. Står i valet o kvalet om jag ska rida Mantorp eller Öveds...Mantorp är ju klart närmare!

Jag red lag-sm i Hermanstorp och jag håller verkligen med dig. Kanonfin tävlingsplats. Jag menar inte att gnälla, jag vet att det inte är lätt att arrangera tävlingar, det var dock lite synpunkter som jag reagerade på och jag tror kanske arrangören gjorde det också (antal starter). Det blir förmodligen Mantorp i slutet av juli igen och då ses vi kanske då? Sovplats finns i Linkan om du skulle behöva :)

Ja det är inte lätt att hitta idealplatsen där allt är perfekt, min idolplats är Hermanstorp. Dressyr o hopp på grus o perfekt terräng som oftast håller för regn. Står i valet o kvalet om jag ska rida Mantorp eller Öveds...Mantorp är ju klart närmare!

Öveds!! självklart ska du rida här :D, de har lagt om banan så man undviker de regn känsliga plättarna. planerar att sitta på hinder där och hoppas se många bukefalister ^_^.

Danmark någonstans skulle jag tippa.. eller tyskland för den ser precis ut som dom där tvillingbröderna ruby hade tidigare.. släkting?

*kl*

Jag har iallafall avanmält ljuslingsbacken och åker och rider en Pay and cross istället med båda hästarna.. :)

Senast ändrad:

Okey detta var inte snacktråden men inte sjutton behöver vi ha 2 trådar?

Jag blir helt matt bara jag hör det! Fattar inte hur du orkar tävla ens en häst efter ett nattjobb. :crazy:

Alltså det funkar ju om jag inte jobbar natten efter oxå.. men det har hänt!! Inte i fälttävlan men hoppning och då nära så man är hemma fort och kan få sova några timmar iallafall!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 449
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Världscupen 2024/2025