Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Huset vi ska flytta till är superfräscht, ett radhus i utkanten av centralorten. Busshållplats precis utanför så bara att slippa köra bil överallt blir skönt. (Och billigare!) Får cykelavstånd till stallet också, ca 3 km. Så ja, hästarna ska stå kvar.

men helst vill man ju att allt ska hända på samma gång, och det är NU! :D haha!

Man får acceptera att det inte kan hända NU! hela tiden. It's hard, I know. Men man får tänka på att det blir lite lite bättre hela tiden om man jobbar duktigt :D

Uppsamlingar i alla dess former är det som ger effekt i längden. Jag gillar att rida på volt (typ 15m) i lugn takt och relativt låg form med tagen bakdel, eller med växlingar mellan öppna och sluta. Med en lite kraftigare uppsamling i varje växling. Och det viktiga är inte att just skolorna blir perfekta i denna övningen - utan målet är att hästen ska få ta i och använda sina bakben. Om hästen går bättre när man går ur övningen och låter den gå på lite mera framåt har övningen gett rätt resultat :)
Och då kan man förhoppningsvis också trycka på lite extra och få lite mer framåtgripande gång.

Bakdelsvändning på en lite större båge, typ 8-metersvolt gillar jag också skarpt.

övningen på 15m-volt låter väldigt mycket som det vi gör på träningarna :) kör oxå en övning där man ställer hästen inåt på övre mittvolten längs sidorna med sarg, och rider skänkelvikning på den öppna sidan, är kanonbra övning!

Ska absolut pröva det med den stora bakdelsvändningen oxå! Hon tycker sånt är jätteroligt, därför jag lägger in skänkelvikningar osv i ridningen, för det känner hon sig säker på och tycker är kul! :) hade planerat in ett dressyrpass i ridhuset idag, men mår kass så får nog skjuta på det:( Vi får se, men snart nog kommer en rapport :D

Pärlan ser helt fabulous ut! Fantastisk teknik :love:
Hur gammal?

Vi provade oss på årets första terränghopp idag, haha!
Fast det räknas knappt, den lilla muren var verkligen minimal - men Nelly tackar inte nej!
Nästa gång rider vi dit och hoppar mer (de fanns både fler större murar, stockar, bäckar och gravar = succé!)

http://www.youtube.com/watch?v=YkXf7c-5AaQ&feature=youtu.be

Va roligt att du oxå ska rida Tågarp :)

kl

Min lilla häst fick löshoppa lite idag. Vi avslutade på 145cm som hon hoppade utan några som helst bekymmer, även om tekniken kanske inte är bländande. Hon KAN ju hoppa, bara inte jag sitter på, det tyder ju helt klart på att det är (som det ofast är) hos piloten det felar. Bara att jobba vidare, och hon får nog stanna hos mig ett tag till, jag är så glad för henne, hon har sån underbar inställning till arbete! Fina tjejen!

http://youtu.be/mgH45m08A_c

*kl*

Är ny här, har bara varit med och tjuvläst lite men eftersom det är fälttävlansryttare jag är så tänkte jag hoppa in jag med här!
Min lille pålle har vilat sedan i början av september förra året fram till i jan/feb detta år pga lös benbit som nu är väck. Men nu är han på g igen och lite foton blev tagna i ett härligt vårväder!

dsc_0505_190667922.jpg

dsc_0427_190667365.jpg

dsc_0701_190669427.jpg

Blir mycket förvirrad då grå häst springer fint i ena filmen och hoppar i andra. Förr multitaskade ni ju så bra och gjorde allt på en gång, men jag såg även att staketen var lite högre runt den här dressyrbanan :angel:

Lite mer seriöst så ser det jättefint ut. Och jag kanske har legat i ide lite för länge, men välkommen tillbaka :D

Tack så mycket! :D

Han är en 07:a egen uppfödd e: Eighty Eight Keys ue: Bloomerace, så en äkta fullblodskille är han :)
Mål för det här året är väl att kunna genomföra några debutanter (han startade två st förra året, men kunde bara genomföra dressyren & hoppningen av olika anledningar) med skapliga resultat. Samt stadga sig i 1m hoppningar. Vi ligger ju lite efter, för han blev inriden sent pga att han växte så mycket och så också pga diverse skador (vrickningar, luftvägsinfektion och så den lilla benbiten)
Så vi hoppas främst på ett skadefritt år! :)

Kan ju länka till den här filmen också på min lille häst, visserligen ingen ridfilm men söt ändå. Filmades för några veckor sen =)

Blir mycket förvirrad då grå häst springer fint i ena filmen och hoppar i andra. Förr multitaskade ni ju så bra och gjorde allt på en gång, men jag såg även att staketen var lite högre runt den här dressyrbanan :angel:

Lite mer seriöst så ser det jättefint ut. Och jag kanske har legat i ide lite för länge, men välkommen tillbaka :D

Ja det är ju smidigast att göra allt på en gång egentligen men jag tänkte nu att han skulle lära sig separera på grenarna :p

Pärlan är 8 år när vi är hemma och 3 år på dom första åtta tävlingarna på säsongen.. typ :cool:

nä men han är extremt tittig och vill gärna slänga sig hit och dit (gärna för funktionärer) så det är svårt att komma i närheten av de första 5 hindren ungefär i terrängen, hoppas han har mognat till iår och att det kanske bara handlar om de första 2-3 hindren :D

Förra året fick han spelet när detta hindret dök upp i trossnäs, bokstäver skrivna med äpplen hur farligt kan inte det vara :eek::eek:

431542_10150655639661797_620031796_8930396_662089135_n.jpg

Liten terrängsnutt från den tävlingen och filmen börjar efter stoppet på det hindret men ni ser hur han kravlar sig över på andra försöket. Nu var det debut i lätt klass så jag tog det lugnt i terrängen, men alla ni som varit i Trossnäs vet hur under bana det är att rida, rekommenderas verkligen om man vill rida rejäla bra utbildande banor med alla typhinder i alla klasser :love: Blir definitivt midsommar-tävling där för våran del.

http://www.youtube.com/watch?v=GXbhWnIHFio

(får skylla på att jag inte var på forumet förra året så jag måste få dispans på att filmen är från 2011) :angel:

jag funderar på att åka upp till Trossnäs på midsommar, men MammaBerg lockar förföriskt till Gärds oxå, det är ju så nära och bra och alltid väl organiserat! Beslutsångest delux!

Jag har ju lika långt till båda så för mig är det ingen ångest..sen bor ju Pärlans uppfödare 1 timme från trossnäs så jag bor och stallar upp där vilket oxå är avgörande. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
400
· Visningar
24 233
Senast: Kratus
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?