Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Jag har suttit här och funderat på att göra hopphästar av hela bunten på grund av fellokalisering i landet, sedan hamnade jag på youtube och trillade över några klipp från terrängträningar förra året med (dåvarande) 4-åringen samt tysken. Inser nu att jag är alldeles för inbiten för att någonsin kunna byta gren helt :love:

Ha tro mig! Du fattar inte hur många ggr jag har tänkt att bli hoppryttare och börjat säsongen så ... men sen kommer det fint väder och bla bla och så vips är man på en terrängträning igen, förstår inte alls hur det går till :confused:

Fan det hade varit mkt lättare med tävlingar osv om man valt att bli hoppryttare, betydligt närmare och billigare i längden!

Jag börjar varje säsong med att tävla lite hoppning, se på tävlingsterminen för fälttävlan, se på tävlingsterminen för hoppning och fundera på att byta gren, lägga upp en plan, sedan träna lite terräng "eftersom det är svårt att låta bli" och sedan finna mig själv upprepa mantrat "30 mil är ju praktiskt taget nästgårds när man får rida hela tre grenar på en och samma start" :angel:

Märkligt det där...

Här Rebecca är den "stora" gråa :D Irco Mena- fullblod

Han blir 6 år och vi startade debutant förra året.. först hade jag tänkt satsa på Breeders iår men det beror på hur dom tänker göra med kvalreglerna där, förslaget var ju från förbundet till swedehorse 2 100 klasser och 2 100 klasser stil men swedehorse la ju det ovanpå TR´s regler så nu blir det 6 st 100 klasser för att kvala för att rida en unghäst * klass och det blir ju svårare än att bara rida vanlig * ?? Så nja...

pyttesnutt från hoppträning i år

http://www.youtube.com/watch?v=C3RVkEqhil0

hahahaha ja precis så är det, och konstigt nog är det enklare att åka 30 mil i ösregn till en fälttävlan än 2 mil till en hopptävling :D

Man kan ju hopptävla oxå :D

Oh den där kan du få skicka hem till mig! :love:
va knäppt med nya kvalreglerna? har de lyckats få det om bakfoten eller är det verkligen så? Verkar ju helt absurt...

Vänta nu, vad var det där om kvalreglerna?
Gäller det bara vid breeders?
Sex kval låter ju helskumt? Till unghäst VM är det ju till exempel 'bara' två?

Nja alltså till BT för 6 åringar är det nu 2 stilterräng 100 klass och 2 100 klasser i fälttävlan. Det var så som förslaget var alltså 4 st kvalklasser istället för 2 st som det var förra året . Men swedehorse har ju lagt det ovanpå dom vanliga TR reglerna som kräver 4 100 klasser för att rida *. Så förutom dom 4 100 klasserna till * så blir det nu 2 stilterräng 100 klass oxå utöver.

Red du 2 100 klasser godkänt som 5 åring så behöver du 4 kval till att göra i år.

Förra året var det ju 2 st 100 klasser till breeders men du var tvungen att vara kvalad till * enligt Tr = 4 st 100 klasser

I år 2 100 klasser + 2 stilterräng 100 klasser, plus att du måste vara kvalad till * klass enligt TR och stilterräng är ju inte kvalificerande för fälttävlan.

Hahahaha är det någon som fattar hur jag menar ;)

Haha jag fattar vad du menar, men min häst är ju "vuxen" nu så det spelar ju ingen roll:p:D

Ahaaaaa... jo men nu tror jag att jag är med!
Så även utanför BT, generellt, så krävs det 4 (kvalificerande) 100 för att få rida * med en 6åring , men för en vuxen häst behövs bara 2?

Ahaaaaa... jo men nu tror jag att jag är med!
Så även utanför BT, generellt, så krävs det 4 (kvalificerande) 100 för att få rida * med en 6åring , men för en vuxen häst behövs bara 2?

Haha det kändes inte som jag gjorde mig förstådd.

Det krävs 4 100 klasser för att kvala till * klass för alla hästar

För att kvala till Breeders måste du vara kvalad för * klass + ha ridit 2 st 100 klass stilterräng.

Haha det kändes inte som jag gjorde mig förstådd.

Det krävs 4 100 klasser för att kvala till * klass för alla hästar

För att kvala till Breeders måste du vara kvalad för * klass + ha ridit 2 st 100 klass stilterräng.

Nu fattade tom jag :D

Hmm, har du några stilterräng uppe hos dig alls än i år?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
400
· Visningar
24 233
Senast: Kratus
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?