Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Han är e. Elmshorn ue. Quite Easy. Mormor har gått GP dressyr så det finns potential för fälttävlan i alla fall :)
Travar riktigt fint, helt okej galopp som glimmar till ibland.
Jag har ridit ut med promenadsällskap och han är helt obrydd över att gå flera hundra meter framför och lämna kompisarna.

Tack Connemara!

Låter som ett riktigt guldkorn!! Spännande med så många lovande unghästar i tråden! Min unghäst är ju lite för ung än så länge, men guuuud va jag längtar till han kan börja komma ut på träningar och tävlingar!

Ooohhh.... en liten Elmshorn bebis! Va trevligt! Och en väldigt fin sådan!
Min förra föderhäst var e Elmshorn, en mycket intressant individ! Dock lite smågalen och stor som ett hus.
Lite när det gick bra så gick det JÄTTEbra, men när det gick dåligt så gick det JÄTTEdåligt. Han var iaf en väldigt stor personlighet som verkligen satte sina spår, på många sätt o vis.

Ska bli kul att följa din! :D

Vad har du för bebis då? :)

Q: Detta är min första kontakt med E-bebisar och ja, han verkar ha följt släkten och blivit en tuff kuse med allt vad det innebär. Han har varit väldigt lättsam med allt nytt och det har gått snabbt men har han inte förstått eller inte velat då har han blivit förbannad och då menar jag riktigt förbannad. :p
Dessutom har han ärvt bockgener från QE, fy fan. :eek:

Han är rätt så liten, strax under 160 så jag hoppas verkligen han växer på sig, gärna bara benen. Just nu ser han lite ut som en tax :p

Ohh de där bockgenerna från QE har man fått smaka på :D Men de hästarna blir väldigt fina när man väl får ordning på bockandet är min erfarenhet, små gummibollar!

Min bebis är en egen uppfödning. Mammahästen är min svarta fullblodsmärr och pappsen är Algot 1182 (Cardento - Corlando). Det lilla yrvädret heter Joli Cloud Connected och är numera ett år gammal, otroligt lik sin mor men kommer få pappas färg. Halva är såld till Anna Nilsson och jag äger halva, men han bor hemma hos Anna.

img_4226_192098428.jpg

img_4148_192097617.jpg

Mammahästen, aka Zamona eller Z :D

img_4105_184442554.jpg

img_4093_184442434.jpg

Oh, spännande! Vilken söt rackarunge!!
Jag är inte så förtjust i QE egentligen, eller jo att se på men inte att rida. :p

Ja det är superspännande, men jag vill ju snabbspola tiden så han kan bli stor någon gång :p Det enda som är positivt med att själv bli äldre är ju helt klart att han oxå blir äldre :p Anna har sagt att hon ska rida championaten med honom, så jag hoppas det blir så :D haha!

Jag håller nog med dig där, hellre se på än rida :D Ofta är de lite svåra i munnen oxå tycker jag, iaf de jag ridit, och det i kombo med bockandet är ju sådär kul :D

Anna kommer göra det galant :)

Det jag har svårast för är att många QE är väldigt sävliga och långsamma. :p Fullblodskrut passar mig bättre.

Ja det hoppas jag :) Hon är jätteduktig med unghästar!

Anna har ju en som är e: QE ue: Tammerfors xx (det är en av de jag bockat runt på) som faktiskt är trevlig som fasiken när man kommer till ridning på den. Liten och smidig och riktig gummiboll, och inte så sävlig heller faktiskt. Är kanske en bra (och i vissa fall lite farlig) kombination att lägga QE på fullblod :D Jag skulle nog inte våga göra den kombon med mina galenpannor till ston :D

Naaw, vad sött! :love:

Vilken fining du har, ska bli roligt att se hans utveckling! Du bara måste uppdatera :p ;)

Sävlig? Långsam? Kan du tala om det för min Qalle-avkomma? :angel:

Han är som en vandrande (nej, bockande) krutdurk och mer vild än tam för tillfället. Dessutom 175 cm i mkh och drar bara 135 cm i täcken vilket gör att han är som byggd för att utföra allehanda konster och galenskaper i galopp.

Jag är däremot helt frälst och älskar honom :D får väl skylla mig själv, valde hingsten att lägga på mammas sto efter att jag sett honom försöka slänga av sin ryttare genom olika luftsprång på en hingstvisning :angel:

Bäbishäst ser förresten jättefin ut, måste komma och hälsa på så jag får se honom irl också.

kl

Tanken är att det här stoet ska gå lite debutant nästa år, tror inte det kommer bli några problem för henne.
Jag har precis börjat hoppa lite igen, har inte hoppat sen början av Juli förra året och slutade rida helt i mitten av november så jag är väldigt ringrostig. Hela ridpasset kändes förjävligt och jag grät när jag skrittade av henne.. Sen när jag väl tittade på filmen såg det inte så hemskt ut som jag förväntat mig... Men det ska bli skönt att komma igång igen ordentligt. All balans och ork är som bortblåst..

http://www.youtube.com/watch?v=ObxL5UqubBE

Senast ändrad:

Med den ringrostigheten så tycker jag att det ser superbra ut. Trevligt, lugnt och rytmiskt och hästen ser bekväm ut med uppgiften. Den kommer rätt varje gång utom sista på serien och du inverkar utan att störa. Hästen kan gå debutant redan i år om det skulle vara så. Dessutom är jag svag för mörkbruna små hästar av lättare modell, vad är det för stam och hur gammal är den?

Skulle det vara något så är mitt förslag dock att du kortar stiglädrena något så att du kommer upp ur sadeln och får ett naturligt tramp i stigbygeln.

Senast ändrad:

Tack för kommentaren! Kan nog vara en bra idé att korta lädren, har bara ridit i dressyrsadel senaste veckorna så dom kändes väldigt korta ;)

Hon ska föla i Juli så det blir inget tävlande för hennes del det här året. Hon har hållts igång under höst/vinter men ska snart inte ridas så mkt mer. Är första fölet, så det syns inte speciellt mkt på henne än. Eller inte alls kanske man skulle kunna säga..
Hon är efter Vermouth- Take a reef xx, 16 år gammal :)

Det syns definitivt inte, vad är det för hingst?

Men som sagt, supertrevlig häst. Och jag ante mig fullblod, är det hälften?

Hon är dräktig med Cohiba. Ska bli spännande att se vad det blir. Hon har ju en dressyrpappa, men Cohiba har ju även trevliga gångarter :)

Ja, det är hälften. Mormors far är Bow Tie xx. Kan inte mkt om fullblodsstammar alls, så det säger inte mig så mkt...

Tillägg: Hade för mig att man kunde räkna Vermouth som dubbeltang men var lite osäker.. Hittade massa videor från bruksprovet här och enligt sidan så ska han ha fått 8,9 i löshoppning. Och bäst resultat på terrängprovet. Dock tycker jag kanske inte att han hoppar så bra som 8,9 men verkligen inte illa för att räknas som dressyrhingst. Är lite synd att dom inte har terrängprov fortfarande på bruksprovet :)

http://www.vermouth858.com/index_files/Page382.htm

Senast ändrad:

& Undret: Jag har sett en del fina QE-xx. Fast även där har krumryggen visat sig ;)

Ni vet vad jag menar med sävlighet :p
Såklart finns alla varianter men överlag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
401
· Visningar
24 308
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama