Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Ja precis! Fullkomligt livsfarlig kombination! QE utan fullblod bockar, men har de fullblod dessutom som kryddar till det lite bockar de ju med sån jäkla snärt och snabbhet! Som sagt fullkomligt livsfarligt :D

sona: Kul att du dykt upp härinne!! Trevlig liten tjej! Gillar Cohiba, tror det blir skitbra! :)

Nämen titta, den där har ju till o med jag ridit :D (& hoppat)
Kul att hon ser så lugn ut, det har hon inte alltid gjort. :)

Tack! :D Vi bor ju också nere i reservdanmark nu, så tänkte att jag ställer mig på silverplatsen efter dig och Lina sen om vi möts ute på tävlingarna ;) Ska du betäcka Zamona iår? Gillar Cohiba, både som individ och stammässigt. Hade funderingar på att använda honom på Phaloma, men det finns ju så gott om hingstar att välja på :D

Mitrolle: Jo, min kompis som ägt henne innan mig bor ju i Örebro. Hon är ju till åren nu gamla tanten :D (hästen alltså.. ;) ) Fast hon har fortfarande mkt energi, men hon är som tur är ganska lugn nu så matte orkar med att rida henne. Är ju inte fullt i sådan kondition som hon varit innan :)

Tack! :D Vi bor ju också nere i reservdanmark nu, så tänkte att jag ställer mig på silverplatsen efter dig och Lina sen om vi möts ute på tävlingarna ;)

Ja, ni kan ju passa på där uppe i toppen, sen blir det andra bullar när jag kommer med min räcerpownie!! Då kommer ni förpassas nedåt i resultatlistan, så njut medans ni kan :D

(jag har problem att ladda upp filmen på dig men jag håller på).

Haha men det är ju orättvist ju, då är ju Chanel närmare 20 :p Iofs Fia verkar ju bli kvar. Fast hon svimmar nog av skräck om man tar ut henne i terrängen.. alla vet att stockar äter små hästar ;)

Haha nämen vilken fin komplimang :) Tack! Haha, guldplatsen känns på något sätt alltid onåbar när man rider mot halva landslaget, även om de "bara" rider sina gröna hästar. Men målet är ju helt klart att en vacker dag få vara med på prisutdelning iaf! :) Ser fram emot att rida ärevarv tillsammans med dig, och med dig Hippocampus :D

Ja Z ska betäckas i slutet på april/början av maj. Hingsten jag tänker använda är en dressyrhingst faktiskt, efter lite påtryckningar (främst från skorpanorpan här på buke), men såklart kan han hoppa oxå, annars går det minsann inte för sig! Hampton heter han, en ung tysk med framtiden för sig, tyskarna tror mycket på honom. Han är e: His Highness - Rotspon - Calypso II så lite hoppblod finns det ju i honom.

Vem tänkte du betäcka med iår? Om du ska betäcka vill säga, men det gissar jag att du ska :)

haha ja jag blir glad bara vi kommer runt i terrängen ;) Hoppningen blir nog inga problem, bara hon får upp sina framben.. Dressyren blir väl inget superresultat men förhoppningsvis godkänt iaf :)

Ska betäcka Phaloma (Phaeton x- Carat) och Wayana (Walt Disney- Bolero) iår. Till Wayana blir det Carlton Hill men Phaloma vet jag inte riktigt än.. Det lutar åt Arlando Z eller Cosmeo... Men som sagt det finns ju väldigt mkt fina hingstar att välja på. Har även haft funderingar på Hip hop eller rent av Feliciano för att få lite lugnare blod ;)

Som stoägare är det guld just nu, finns så många fina hingstar som du säger, och de får konkurrera om oss som vågar betäcka :D

Bild på nyförvärvet när vi väntade på röntgen igår. Ska se om jag kan få till bilder på hela henne under helgen.

azalea.jpg

Grattis! Har nog sett den där på någon hopptävling :)

Så det ska bli fälttävlan nu då?

I onsdags var jag och ljusgrå iväg på hopptävling, vi började med 2 rundor på 1meter, vi har inte varit iväg på hopptävling sedan i augusti så jag tänkte börja lugnt.. uj uj uj vad han tyckte det var töntigt lågt :D

Så himla bra var det för en kompis till mig var där och filmade för hon hade en häst med.. så rolig överraskning när hon kommer fram efteråt och säger jag filmade dina rundor för jag hade ändå kameran framme , så glad man blir då :D

Runda 1

http://www.facebook.com/photo.php?v=375235855828636

Runda 2

http://www.facebook.com/photo.php?v=375273522491536

Grattis! Har nog sett den där på någon hopptävling :)

Så det ska bli fälttävlan nu då?

Den har ju varit ute en del, så det är inte omöjligt. :)

Hoppning och fälttävlan är väl tanken, hästen är i full kondition men vi får ju rida ihop oss lite först - och skaffa en sadel som passar. Tösen är rätt mkt smalare än Skrället jag hade innan. Sen har jag ju ff en privatträning kvar för Janne Jönsson (födelsedagspresent från sambon förra året) och han känner ju till hästen... :angel:

Ja, verkligen. Önskar dock att dom kunde sänka avgifterna lite till, så det kunde finnas någon vinst i att sälja fölen sen. alt att alla helt plötsligt vill köpa föl :angel:

Ja jag trodde de skulle sänka priserna mer, men det kanske kommer :D Om inte annat till nästa säsong då betäckningssiffrorna lär sjunka ännu mer iår. Mitt blivande föl är förhoppningsvis redan sålt om det blir en hingst, och blir det ett sto ska jag behålla :)

Kan du komma bort med den till oss i eftermiddag? L8 + häst kommer till oss vid 16-17 nånting! :D

Får hoppas det, skulle inte tro att betäckningssiffrorna stiger iår heller, snarare tvärtom.

Skönt att redan ha den såld :) Jag hade gärna behållit mina men svårt när man inte har egen gård, är dyrt nog att ha 5 hästar, och blir jag inte av med fölen har jag helt plötsligt 8. Visst, det går att lösa men ser ju helst att dom blir sålda...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
401
· Visningar
24 296
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?