Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Ja, det är ju come-back för honom på fälttävlansbanorna, han har fina resultat från msvB sen tidigare. Han har inte tävlat fälttävlan sen 2006, och då gjorde han bara ett par starter med bl a seger i lätt klass, därefter har det bara blivit hoppning - med bl a sju SM och två NM.
I år har han gått två P70 och vunnit båda, till helgen blir det P80 på Udden. Vi hoppas på SM-start i fälttävlan i september.:D

Senast ändrad:

kl

För mig gick det ju inget vidare i helgen :(

Min superbrunstiga häst kastar sig mot väggarna i gången och i boxen, hon får munkpeppar för detta som fungerat bra fram tills nu, men nu verkar det som det slutat verka. Igår fick hon för sig att lägga sig mot mellanväggen i transporten på väg till tävlingen. Hon står brett för hon får panik om hon står smalt, och när hon la sig mot mellanväggen så kasade hon lixom ner och blev klämd så hon låg med ryggen mot mellanväggen och benen på ytterväggen och kom inte upp. Fick ut henne iaf och hon har inga större skador, lite ytliga skrapsår på benen och rumpan, fick gå hem med henne från tävlingen i ösregn, är rätt trött i benen idag och mina fötter är sådär glada över att ha gått hem i dressyrstövlar... Hästen mår bra. Ska ringa vet idag och prata med dem om det finns något man kan göra för hennes brunst-problem. Har hört talas om galskulor och diverse annat. Munkpepparn är det ju från 1maj karens på dessutom så kan inte fortsätta ge henne det ändå, även om det hade fortsatt att fungera. Hoppas det finns något man kan göra, annars kommer jag inte våga köra henne i transporten när hon är brunstig. Nog för att man kan skippa träningar och tävlingar, men om något skulle hända och hon behöver åka till djursjukhus eller liknande så måste man ju kunna köra henne.

Tillägg: Vet inkopplad, Gyn-undersökning inbokad när hon slutat brunsta :)

Senast ändrad:

Fy va otackt :crazy:
Har ar det vanligt att ge tavlingshastar regumate om de har problem med brunsten, men antar att man inte far gora det i Sverige?

dimmansstuteri;
Vilken dromponny!! Vill ha!! :love:
han matchar sina guldboots fint.

LadyCovergirl:
Va kul det ser ut! Trippelbarr har jag inte hoppat pa 100 ar... dags att dra fram en snart tror jag...

Vi hade lite gymnastikhoppning i helgen. Det var drag i hasten! Kul, for hon har varit lite slo i veckan.
Ber om ursakt for min min, jag ser ut som jag rymt fran nan instutition. :o

adi01.jpg

adi02.jpg

adi03.jpg

Det har kortet blev morkt, men tar med det anda for det ar nog det hogsta vi har hoppat tillsammans nansin! (blygsamma 1.10 men det ar stort for oss).
Just nu ar det sa himla kul att hoppa!
adi04.jpg

Man kan ju ge dem preparat, och det har jag gjort när det är som värst oxå, men det är dopingklassat så man får ju inte tävla med det. Men vi får se vad man kan göra åt det, är ju inte något som helst problem när man rider eller så, utan det är ju det att hon slänger sig mot väggar så hon har söndersig själv som är oroande, det är ju något jag inte kan göra något åt, om jag inte madrasserar hela boxen...

Va trevlig din häst är! Vet inte om någon frågat innan men det gör ju inget att fråga igen, vad är det för stam på den? :)

Taskigt att man inte far tavla med det :( Det far man har, tror det ar valdigt vanligt att ge ston regumate. Later ju verkligen inget kul, hoppas ni hittar en losning. Far man tavla med glaskulor?

Tack! Ingen har fragat om stammen :) Hon ar e: Tolando, ue: Amati. Dressyrstam alltsa, aven om jag inte vet sa mycket om hennes mamma. (Misstanker att det ar en tjurskallig ridskoleponny, men det ser ju inte ut sa i passet!)

Har ar hela stammen (ett helsyskon)

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/173489?levels=6

Jag tror det är okey med kulor numera, vet att det inte var det förut, men jag tror det är godkänt nu. Ska se vad vet säger :)

Näe Rebecca, vad mycket otur du har nu! :crazy: Stackars Lina, vad läskigt! :eek:

Kricko_S: Ni är jättefina! :)

KL

Ville bara visa några bilder på min blivande fälttävlanshäst. :)

Vad tror ni? Kan hon passa på en terrängbana en vacker dag?

1-2.jpg

4-2.jpg

3-3.jpg

5.jpg

2-3.jpg

Jattesnygg!
Den paminner lite om Marty's hast.
Vad ar det for stam och hur gammal ar den?

Marvin;
Tack :)

kl

Peak: Supersnygg häst! Ser ut att ha en härlig galopp! Är oxå nyfiken på stam och ålder :)

Marvin: Ja nu går det lite motigt får jag säga, men hon verkar må bra och är inte halt. Hon är öm precis vid såret men hon har ju ett rejält blåmärke där. Vet tyckte inte jag skulle oroa mig för såret så länge det läker som det ska. Än så länge der det bra ut iaf. En bildtråd kräver väl nästan en bild för att jag inte ska var helt ot;) Känsliga tittare varnas för det är rätt äcklig...

150143_10150826091751397_621226396_12143852_2093037566_n_199721841.jpg

Kan ju lägga in en dagsfärsk bild på fröken svart oxå så ni får någpot bättre på näthinnan än såret :D

537886_10150826155826397_621226396_12144095_804762505_n_199714872.jpg

+ RebeccaJolie + Kricko_S. Vad glad jag blir, tack! Hon är 3 år, Damino SD - Acapulco. Ska ridas några få gånger till innan det är dags för ett långt välförtjänt sommarlov. :)

Ja det var inte kul alls, är lite förbluffad över att jag fick upp henne på egen hand faktiskt såhär i efterhand, men när adrenalinet sätter in så blir man stark :D Min älskade lilla Ferrari :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
407
· Visningar
24 946
Senast: Scata
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama