Sv: Bilder och filmer 2012!
Ja det är precis så jag känner! Allt måste stämma 100% och jag måste vara 100% fokuserad för att det ska bli felfritt, men när nerverna spelar in kan jag inte vara så fokuserad som det krävs för att lutsa runt henne felfritt, rider jag 99,9% så räcker inte det lixom. Skänt att du oxå upplevt samma, då känner jag mig inte lika värdelös
Ser upp till dig och det känns bra att höra att jag inte varit ensam i den här sitsen, speciellt från någon som dig!
Var med min kompis och min hopptränare på hopptävling i lördags, en 120-hoppning, och tränaren satt med mig på läktaren och visade att alla inte rider perfekt och att deras hästar löser det till dem. Han sa att inte ens hälften av dem hade kunnat rida Lina felfritt, och det kändes bra att få höra. han är verkligen ett stort stöd i det här han oxå, och mina träningskompisar likaså. Alla i min hoppgrupp rider 120 eller högre, och Lina och jag har inga problem att hänga med på träningarna. När de hoppar 130-hinder hoppar vi 115, men i övrigt är det samma svårigheter osv. Känns otroligt skönt att ha stöttningen, och framförallt känns det bra att jag erkänt för mig själv att jag inte fixar det längre, så att jag kan jobba med det.
Mor min tycker jag ska sälja Lina och köpa en "riktig" häst, men det kan jag ju inte. Hon är ju min lilla ferrari! Då sänker jag hellre kraven på oss, och nivån, så att vi kan göra det vi är bra på tillsammans, sen får vi väl se vad som händer med lille Diesel oxå, han hoppar ju trevligt!
Jag vill ju utvecklas som ryttare, jag vill ha större utmaningar än att rida 90, men jag kanske får vänta med det tills rätt häst dyker upp. Varken dressyren eller terrängen är ju egentligen några bekymmer, men det hjälper ju föga om man river ut sig i hoppningen
Tillägg:
Läste era andras svar nu och det verkar ju som jag är allt annat än ensam
Det känns så skönt att det inte bara är jag som misslyckas. Jag älskar som sagt min häst, men jag har nog börjat inse att hon är otroligt svår att rida felfritt på. Som du säger Gabby så hjälper hon inte till, hon hoppar med god vilja, verkligen söker hinder, men hon bryr sig liksom inte om en bom eller tre trillar.
Jag har blivit erbjuden att få hoppa min kompis häst lite, så jag får tillbaka känslan lite, så hoppas det kan hjälpa ännu mer. Lina var ju inte köpt som fälttävlanshäst, hon var köpt som en ren nöjeshäst/skogsmulle, rida i skogen, åka till havet, rida teamchasing, allt sånt jag inte kunde göra på Zamona. Men jag kunde ju inte låta bli att se hur långt jag kunde ta henne. Hade jag letat efter en fälttävlanshäst hade jag ju såklart letat efter en häst med bättre teknik, och trotts att hennes teknik förbättrats avsevärt så blir den nog inte så värst mycket bättre. Jag måste inse att hon har sina begränsningar, vilket är helt okey.