Bilder från träning igår

lakrits

Trådstartare
Skrev i Tjattertråden att jag tränat och bilder blev efterfrågat och här kommer några.
Inte bästa kvalitet då de är från en film.
Jag vet att jag lutar mig framåt ;)

2008-07-2920_17_0004.jpg

2008-07-2920_17_0001.jpg

2008-07-2920_15_0001.jpg

2008-07-2919_51_0001.jpg

2008-07-2920_21_0001.jpg

2008-07-2920_13_0001.jpg

Sv: Bilder från träning igår

hehe, jag har ingen hjärna kvar öht, målarfärgen ahr ätit upp den.. ;)

men jag måste säga att ni ser ut att vara på Helt rätt väg! Jätte imponerad av er utveckling faktiskt

Hahah...ja..målarfärg kan ge en bra "fylla" ;)

Oj,,,tack så jättemycket :love:

De ser fint ut. Roligt att han har ändrat sig så.
Allt går om man vill.
De var en tjej från tyskland som ringde mig när jag var på chappen och fr¨ågade om jag ville köpa ett 3 årigt inridet haflinger sto för 23000kr. Vi letade ju häst åt denna 14åriga tjej, men jag sa nej tack då vi inte kan prova den osv. Jag tänkte på dig faktiskt. Kanske du hade varit sugen. Hon var 148 cm.Full stam.
Vi har varit och tittat på ett gäng haflinger men de har varit något med dom allihop.

Hah! Då är vi två som ser ut så.. jag är en prickig bewwan nu för tiden.. :angel:

Lakrits; Helt seriöst och dödsens allvarligt så tycker jag verkligen att både duoch din häst utvecklats massvis.. och jag är med lite nyfiken på vem du tränat för den här vändan.. *nyfiken i en strut* Jag ogillar Haffies av tradition och ohejdad vana.. fast din ser ut att nog tom kunna frälsa mig :)

De ser fint ut. Roligt att han har ändrat sig så.
Allt går om man vill.
De var en tjej från tyskland som ringde mig när jag var på chappen och fr¨ågade om jag ville köpa ett 3 årigt inridet haflinger sto för 23000kr. Vi letade ju häst åt denna 14åriga tjej, men jag sa nej tack då vi inte kan prova den osv. Jag tänkte på dig faktiskt. Kanske du hade varit sugen. Hon var 148 cm.Full stam.
Vi har varit och tittat på ett gäng haflinger men de har varit något med dom allihop.

Klart allt går om man vill.
Ett sto står på listan för senare inköp men jag redan två hästar och att hyra in tre blir för mycket.
Fick ett toppenerbjudande för några veckor sedan från en av Sveriges bästa haflingermänniskor men fick avstå det just nu.

Jag är väldigt kräsen av mig och har redan en avelsplan. Hingsten är redan utvald och går åt andra hållet....ska hitta ett sto som matchar hingsten ;).
Men det kommer så småningom.

Jag e så nyfiken på vilken tränare du varit hos?

Tränaren jag egentligen skulle till var HH men det blev tyvärr inställt. Dock är det henne jag ska träna för framöver och en helgclinic/kurs i reining är redan bokad.
Gårdagens träning blev i stället förlagd hos en god vän till mig som är dressyrryttare.

I går var första träningen för "tränare" (god vän) överhuvudtaget med Rambo, vi har klarat oss själva innan dess.

Jag är totalt frälst i Haffisar och som jag skrev till Gordon så är en avelsplan redan gjord för framtiden.
Det är en underbar ras med mycket vilja och tro det eller ej...med mycket gó i. Arbetsvilliga till tusen och lättlärda.
Det finns olika varianter på dom, sportigare typ och de som är med lite mer massa....givetvis gillar jag dom med mer massa.

Från att ha varit den "fula ankungen" så börjar han utvecklas till en svan :love:;)

Den här tjejen var svensk och bodde i Byern och dom födde upp Haflinger. Dom hade sålt en valack till svergie och för henne var de viktigt att hästarna kom till bra ställe och inte hamna hos hästhandlare, sa hon. Jag har även hittat ett fint premierat sto här i svergie men så kostar hon där efter.
Allt har sin tid. De är bra man ska nog var mkt noga när man letar haflinger för de är flera jag sett som är imp som är skeva och skumma i benen.

Hur går de för svarten då? Sålde du honom el hur blev de. jag såg hur fin han blev när han var frissad och utvecklad en hel del.
De är så roligt. Han var snygg.
Hur mår gammel tanat då? Rids hon nått?

Den här tjejen var svensk och bodde i Byern och dom födde upp Haflinger. Dom hade sålt en valack till svergie och för henne var de viktigt att hästarna kom till bra ställe och inte hamna hos hästhandlare, sa hon. Jag har även hittat ett fint premierat sto här i svergie men så kostar hon där efter.
Allt har sin tid. De är bra man ska nog var mkt noga när man letar haflinger för de är flera jag sett som är imp som är skeva och skumma i benen.

Mycket möjligt att jag tom. kan veta vad det är valack.
Jag för min del tycker absolut de flesta är prisvärda här i Sverige.
De importerade behöver inte vara skit med fel, de finns här också, men givetvis ska man vara uppmärksam oavsett varifrån dom kommer.
Det finns olika avelsmål inom rasen i sig, Tyrolerhaflinger, haflinger, edelbluthaflinger m.m. .

Senast ändrad:

Hur går de för svarten då? Sålde du honom el hur blev de. jag såg hur fin han blev när han var frissad och utvecklad en hel del.
De är så roligt. Han var snygg.
Hur mår gammel tanat då? Rids hon nått?

Svarten är såld och han har det jättebra.
Gammeltanten är pensionär sedan januari men söker någon som vill promenadrida henne några dagar i veckan....men det är inte lätt.

Jo den finaste och den bästa har jag hittat här i svergie. Men då har vi hunnit bestämma oss för en helt annan korsning till denna tjej så nu får tanten snällt ha sin haflinger sto kvar. Men fin var hon.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 692
Senast: Ragdoll
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 862
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka