Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Sedärja, här hemma följer man ljudet - drar jag ut högtalarsladden så ljudet kommer från laptopen istället så kommer han gärna och sätter sig och youtubear med mig ibland :D

KL
1012406_10152279980474612_151402877_n.jpg

Hitta Kalle-Katt :D

Isola pratar jämt, förutom när hon vill ha påfyllnad i matskålen för då sitter hon bara och stirrar omväxlande på skålen och på oss korkade tvåbeningar.

Det här är rätt typiska Isola-ljud:

http://www.youtube.com/watch?v=DJJy3BRu40I

Men hon kuttrar ju! :love::love:

Så gör inte min lilla Alice, utan när hon blir lite tjatig så drar hon istället ut på det och höjer tonen lite, typ "meow ... Meow ... Mjaao ... Mjjjjjaaaaaooooo..!" Att människan inte begriper att nu betyder nu! :D

Senast ändrad:

Sixten hälsar att vatten är djävulens påfund och att matte är dum i huvudet.
Den som kom på att katter ska badas innan utställning måste ha varit sadist.
1926075_10152002540786985_2021119209_o.jpg

Kunde inte låta bli att fnissa :o
De blir så förnärmade när man faktiskt försöker att få dem att bli renare.

Såg nu att det verkar vara ett badkar? Det e djävulens påfund det där också :o Provade själv först att duscha min lilla i ett badkar men hon blev alldeles förskräckt av ljudet med vattnet som föll på karet och försökte hoppa ur hela tiden, duschkabinen var mycket bättre ... eller tja, hon kunde klamra sig fast vid mitt ben och på så vis hålla sig still iallafall :angel:
Väldigt bra träning för ryggen också (fick nämligen träningsvärk där) :up:;)

Ja, hon kuttrar väldigt ofta, men hon kan också bräka som en get och låta som en knarrande dörr. Däremot kan hon inte spinna och kan knappt jama normalt heller. :D

Haha det gjorde jag med. Svårt att låta bli :D Stämmer, det är ett badkar! Och jag är benägen att hålla med dig, det är väldigt osmidigt med badkar, men det är antingen där eller i diskhon. :p Brukar skruva av duschmunstycket så strålen blir mjukare, det hjälper lite mot ljudet. Haha ja, den där träningsvärken alltså, vidrig! Jag hade så ont på baksidan av benen igår att jag nästan grinade varje gång jag skulle sätta mig. :D

Haha det gjorde jag med. Svårt att låta bli :D Stämmer, det är ett badkar! Och jag är benägen att hålla med dig, det är väldigt osmidigt med badkar, men det är antingen där eller i diskhon. :p Brukar skruva av duschmunstycket så strålen blir mjukare, det hjälper lite mot ljudet. Haha ja, den där träningsvärken alltså, vidrig! Jag hade så ont på baksidan av benen igår att jag nästan grinade varje gång jag skulle sätta mig. :D

Jag tyckte att ljudet blev värre när strålen var mjuk för att ljudet blev så oregelbundet och smattrande, hm.
En annan osmidig sak med badkar är ju att det som syns på din bild, de gömmer sig där under och man känner sig som en vidrig matte :D

Jag kanske har ett bra badkar bara. :D nej men jag brukar ha så pass mycket tryck att strålen blir "fast" eller vad man ska säga, hel liksom. Äh. :p ska försöka jaga rätt på ett sånt där bord som Smulis har, bara katten stannar kvar på det så verkar det himla smidigt!

Fina katten som alltid kommer en stund på kvällen för att kela när man lagt sig för natten :)
63425_1392626482.jpg

Hittar fler och fler vita hårstrån i svansen, tror ni den kommer bli vit? ;) Bli vithårig redan innan sin 1årsdag kan inte va roligt :P
77355_1392626487.jpg

Mysigt med en sängkisse! :love:

kl
Sixten igår morse på utställningen. Om blickar kunde döda...
12585586014_31e60a0f6b_o.png

Det gick dock över rätt fort. Och varför sova i bädden när man kan sova i pottan?
12585631054_34bb66ff62.jpg

Haha, känner igen det där med pottan. Sally ligger gärna i lådan iställer för bädden som hon har i buren. Skönt att de kan slappna av så som Sixten i alla fall.

KL
En liten halvkass bild på min Sally från helgens utställning.

KL

Ja det här med att vara en pratig ras har jag drabbats av när jag tog in en omplacering. En Helig Birma, renrasig, 8 år i maj. JISSES vad hon kan tjata hål i huvudet på mig med sitt kuttrande och jamande! I början trodde jag katten av sjuk eller hade ont! Nu har jag dock lärt mig vd jamandet betyder i olika tillfällen. :)

Tasstrassel händer då och då:

33979_10151941516612545_967872476_n.jpg

Sova tätt intill sin matte är viktigt, matte kan ju frysa annars! :)

1378324_10151716006292545_1870594826_n.jpg

Här är det full fart med de små ligisterna och jag förstår vad alla småbarnsföräldrar menar med lite sömn.

Nu måste de dia i turordning för det finns inte plats för tjockisarna

139266497271442900_resized.jpg

Smulan tycker de små är lite obehagliga.
139266498146457100_resized.jpg

139266497927270600_resized.jpg

139266568421813900_resized.jpg

139266558880854400_resized.jpg

139266530100343500_resized.jpg

Lilleman har fullt upp att hålla reda på sin flock
139266497696208200_resized.jpg

Ååååh! Geeee mig den där sista sköldpaddan :love::love: Bor hemma fortfarande och mina föräldrar vägrar mera än en katt, men då blir jag lite orolig att jag kanske inte kan skaffa sällskap till min katt i framtiden ... men kanske skulle jag få plats med en sån där liten snutte under min säng? :angel::D

Bufera: Förlåt men jag fnissade, nä vita hårstrån före ett års åldern kan inte vara roligt :angel: Men jag blev också nyfiken, kommer svansen att bli vit eller typ spotted?

Tassetass: Låter ju jätterart :love: Ibland tycker jag att min kisse låter som en knarrande dörr också :D

Bufera: Förlåt men jag fnissade, nä vita hårstrån före ett års åldern kan inte vara roligt :angel: Men jag blev också nyfiken, kommer svansen att bli vit eller typ spotted?

Han är svartsmoke, vet inte om det är vanligt att de kan bli vitare?
Hur länge kan katter "byta" färger innan de är klara?=)

Men så söta!:love:

Socker tyckte jag behövde lite hjälp i tentapluggandet. Om inte annat kan det vara ett mysigt avbrott med spinnande och mjölktramp bland böcker och dator.:p

P2180006.jpg

Den kommer förmodligen bli ännu ljusare med tiden skulle jag tro i alla fall om jag jämför med min svartsmokes svans. Här ser man den ganska tydligt

8668101_orig.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
970
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka