Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Socker tycker att han "hjälper" till i pluggandet med lite mjölktrampande i anteckningsblocket.:p
PC040032.jpg

*kl*

Vad fina alla är! :)

Idag har tjejerna varit här i två veckor och det går jättebra. Buset går vilt till emellanåt, så de går under namnet Kravallkatterna :D. Är så fäst vid dem så kommer nog vara supernervös när det börjar bli dags för dem att vara ute också.

Vi hade svårt att hitta ett bra namn till sambons katt. Han sa nån gång att hon liknade ett Lodjur, så jag tänkte varför inte Lo rätt och slätt och så har det fått bli. Lo är lite större än Singha, lite försiktigare och har nog universums mjukaste päls :).
DSC_1262_zps55aae7dd.jpg

Kanske inte ett jättebra ställe att vara på Lo?
DSC_1252_zps381d825d.jpg

Singha är social, tuff och pratig. En riktig gottegris också som kommer så fort man äter på nånting. Lik matte ;)
Jag måste komma in i skafferiet!
DSC_1263_zps99f1a36f.jpg

Då vi har två små hundar som var helt kattovana innan, så har jag varit jättenervös över hur det skulle fungera. Börjar gå ganska bra som ni ser. Och nej, självklart får inte djuren vara i sängen, det är jag väldigt noga med :angel:.
DSC_1258_zps33401908.jpg

Visst är det bra när man har katt som hjälper till med studierna! Det går så mycket lättare då

:angel:

Denna kattbädd ratades totalt när jag introducerade den för ett år sedan, så efter några veckor fick den flytta in i ett skåp och ligga där och ta plats. Nu städade jag lite ikväll och hittade den, tänkte ja men vi testar, och lilleman ÄLSKAR den. Min fina gosiga mjuka rara lilla kisse :love:

Åh vilken mys! :love: Jag fick mysa igår morse. Då kom Bellis upp o la sig i sängen på mig o gosade i 10 minuter. Det är rekord, och första gången som hon verkligen lagt sig på mig. Ett år har det tagit...

1452219_10152419721672542_398393768_n.jpg

kl

Min har också återupptäckt elementsängen:
20131208_134030.jpg

20131208_134035.jpg

(det får bli mobilbilder tills jag packat upp systemkameran, var den nu hamnade i flytten)

I förrgår när jag höll på o julpyntade intog Bellis tvättmaskinen där hon låg o värmde ryggen mot elementet. När passerade sträckte hon på sig o somnade om, i den här positionen:

1476462_10152421872117542_1297927159_n.jpg

*kl*

Missia hjälper (eller stjälper... :cautious:) matte vid datorn:

@zassoo: Jag tror inte det är tillåtet enligt sötpolisen att var så söt som Tesla! :love: hennes bläs är ju bedårande :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka