Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Kl.

Igår var jag och sambon och hälsade på en uppfödare som ville ha fodervärd till en av sina kattungar. Det var snabba ryck då vi hade haft lite mailkontakt men hon hade en fodervärd bokad. Sedan drog sig fodervärden ur och hon mailade oss och frågade om vi fortfarande var intresserade =) Allt kändes bra så vi skrev papper. Då vi ska bort över jul så kommer vi att hämta lillan efter julen och då kommer hon vara ca 14 v. Hon är helt bedårande och just nu vill jag bara att julen ska vara över... =)
Fick lite suddiga bilder, var svårt att fota en liten som busade runt =) Någon som har några bra namnförslag på lager?

Idag fyller Tesla 1 år! :love:

1469817_10151875341986297_309396587_n.jpg

Bilden till vänster är från idag, den till höger är från när hon var 10 veckor :)

Ja, verkligen! :) Tycker också det är fascinerande hur hennes feltecknade nos rättade till sig :D

Förutom det att hon är gudomligt söt med sin speciella bläs (:love::love::love:) så är jag också fascinerad av hur hennes nos har ändrat färg! Min lilla skrutta har också en feltecknad nos men hon är bara fem månader så jag finner det ytterst intressant att nosen kan ändra färg. Hon är ju fortfarande vackrast och sötast i mina ögon ;) men är oerhört nyfiken på hennes färg och teckningar. Så en liten fråga, vet du när teslas nos började att ändra färg?

Ottilia: Gud vilken sötnos :love: är det en maine coon?

Tack!Det är en Sibirisk katt.

@ gimlan, Klara hade varit ett bra namn, synd bara att sambons systerdotter heter så :-/

Tack zassoo, din är helt bedårande ! Jag som inte kan något, vad var fel på nosens teckning förut?

Åh vilken sötnos!

Jag tänkte direkt Lova, på grund av toffsarna på öronen, lite lodjurs lik. Hade det varit en liten kille hade jag sagt Lo kort och gott, men till en flicka tycker jag Lova är fint :)

Annars är jag svag för att döpa djur efter vart rasen kommer ifrån. Kanske ett ryskt namn?

Jag är inte 100% säker men jag tror att nosen ska vara helfärgad i en enda färg, så en nos som har två olika färger är "felfärgad".

Lova tycker jag också var ett vackert namn! Eller Tova :D

Kollade igenom lite bilder nu, och hennes nos har blivit mörkare och mörkare hela tiden. Vid ungefär 6 månaders ålder hade fläcken försvunnit helt :)

Vad jag förstår så ska nosen vara enfärgad, mörk hos colorpoint och mitted. Tesla är ju mitted och då får de ha en bläs, men den får inte gå längre än till där nosrygg övergår i nosspegel. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka