Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Inget går upp mot lite rumptvätt på kvällskanten!:p
PC190046.jpg

PC190050.jpg

Nu får det vara sluttvättat tycker Anton.:D
PC190058.jpg

Lo slöar på soffan och får sen sällskap av både Singha och Elvis :p.
1487262_10151860633341864_971036659_n.jpg

1012824_10151860633136864_1685244778_n.jpg

Dåliga mobilbilder såg jag nu :/

Kollade igenom lite bilder nu, och hennes nos har blivit mörkare och mörkare hela tiden. Vid ungefär 6 månaders ålder hade fläcken försvunnit helt :)

Faktiskt så råkade det sig att jag kollade på gamla bilder som jag fick från uppfödaren på min lilla skrutta och jag hajade till lite för jag tyckte att något var annorlunda eftersom jag hade tittat lite ingående på hennes nos någon dag innan efter ha läst ditt svar. Bad någon annan att ta en titt på en gammal bild och henne nu bara för att vara säker på att det inte var jag som inbillade mig. Och joooo, de höll med mig!

Det verkar faktiskt som om att hennes mörka nos håller på att bli ljusare! :bump::banana:

*kl*

Hittade ett gammalt rött katthalsband som passade jättebra till jul så jag tänkte att jag kunde åtminstone prova den på min lilla skrutta. Men ...
e84b5b92667411e3ac27120565b26aed_6.jpg

... det uppskattades inte så mycket - mattes svaga hjärta gav upp efter ett par ynkliga jamanden så jag tog bort den :D

Upptäckte dessutom när vi bakade att lilla Alice inte bara älskar papperspåsar men kartonger oxå :love:
6bd8daa25f5911e39109124e3863a5de_6.jpg

Alldeles utmärkta att sova i!!

Liten bonus bild på min älskade skrutta :love:
7b7dd5f4665011e39e8912e7b1a3c18d_6.jpg

(som jag tog för att förtydliga den lilla crème färg som hon har i ansiktet)

Senast ändrad:

o Asko II, zassoo, athena_arabians och Ottilia.

Tack!:)

Färgen är SIB ny 24, alltså black golden spotted. Jag letade ett tag eftersom jag ville ha en hona med just den färgen. Hon är tänkt till avel och ska förhoppningsvis få fina egna goldenungar så småning om.

Just nu njuter jag dock bara av hennes helt fantastiska personlighet. Spinnmotorn är på nästan varje vaket ögonblick och hon är en riktig goskisse mellan lekattackerna..:D

jag som inte kan något om färgbeteckningar.. står y för golden? Efter jul hämtar vi hem "våran" sibbe-hona (ska bli fodervärdar) som har beteckningen SIB n 24. Har inte riktigt förstått vad bokstäverna resp siffran står för.

Duktig kisse, döda bytet! :D

Min mosters honkatt Missan gillar att sitta i granen, första gången jag såg det höll jag på att skratta ihjäl mig. Hon tycker fortfarande att det är kul att rejsa runt bland julpyntet, ca 16 år ung...

:D vi har hangt var gran upp och ner i taket sa att Tusse inte kommer at. Att han attackerar gor ju inte sa mycket, men han ska pa och tugga och svaljer sa mycket han kan :crazy: akut besök till veterinären vill vi inte ha.

haromdagen lyckades han att upp en halv gummi brachiosaurus innan jag fick tag pa han....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka