Bildbevis....

Ha, ha! Stoet ser ju alldeles förskräckt ut! :D
Hoppas hon tar sig nu då! :)

Ingen som hade tanke på att stoet kanske skulle känna sej trängd av att stå så nära ett staket med eltråd?Visst lång lina.Jag antar att strömmen ej var på...men man vet ju aldrig om de skulle börja studsa runt och komma emot tråden och få panik av att ändå komma emot den.Fanns det ingen betäckningsspilta på stället?

Känner dom sig inte trängda i en spilta då :confused: Jag tycker dom borde känna sig MER trängda i en sån :confused:
Elem är INTE på och om du tittar så är det bara ett omslag på grimskaftet för att IFALL hon vill ge sig av så är det lätt att släppa på det......

Sen betäcker man ju inte om inte stoet är mogen för det....hon har ju heller inga språnglinor som du ser......

Såhär såg hon ut dagen innan
http://www.overberga.com/diverse/nutte/dagsnu2.jpg

Han går på utsidan..Det "bästa" alternativet hade väl varit att släppa ihop dom, men det vågade vi inte då ingen har varit med om naturlig betäckning innan( varken hingst eller sto)

Troligtvis så binder dom fast stona i spiltor också...så jag fattar inte riktigt vad du menar med att det skulle vara bättre :confused:

Var väl i och för sig inget konstigt med bilderna, däremot hade nog jag velat ha en person som stod och höll i mitt sto i stället för att hon skall vara bunden. Hoppas det blir fölis nu. Vad är det för hingst?

Såg inget konstigt med bilden/bilderna! Även om hingsten verkade lite tung...stoet ser ut att knäa till under hingsten. :D Annars ser de ut att ha trevligt. ;)

Exakt på den platsen där Marthas sto står har ston stått i årtionden för betäckning.

Stoet kan svänga åt båda håll och även gå bakåt.
Jag håller i longerlinan.
Ett halvslag på stolpen inget mer.
Så teckninskt sett så är stoet fri.
Hon har heller inga språnglinor.
Förklara gärna för mig vad en betäckningsspilta är då jag aldrig sett en sådan.
Har heller inte behövts eftersom vi kontrollerar noga hur stona är innan hingsten får komma fram.

Naturligtvis så visste också stoet om att staketet var "ofarlig". Även detta kontrolleras.
Eller ser hon rädd ut här ? Fler föl under tillverkning...

Sen var det någon som tyckte att man skulle stå brevid stoet och hålla i huvudet.
Vi riskerar definitivt inte livet på sådant.
Nutte ÄR skodd men även om han inte vore det, hoppade upp fel (händer då och då i ivern) så är risken att få hans fötter i skallen i stort sett 100 procent.
Säkerhetsavstånd gäller.

I 5 generationer har gården använt denna teknik.
Fast det är klart,. svärfar säger ofta så här:
-häfigare förr... då ardennrarna fanns på gården. :D

AM

Jag kan rekommendera er att gå in på
www.overberga.com klicka på diverse och desan på Tenacious skall bli pappa...där är det förklarat vad som händer och varför man gör olika saker vid naturlig betäckning..

Jag har FULLT förtroende för Nafa och hennes karl när det gäller sånt här...jag har aldrig varit med om detta och håller mig således därifrån....

Det är min egen hingst, travare 11 år :bow: :bow:
MED egna prestationer :D :D
Stoet är mitt oxå, ett franskt travarsto.

Hade för mig att jag läst någonstans att du hade egen hingst och skulle betäcka. Hoppas hon blir dräcktig nu då.

Hoppas jag med....Men stoet lär alltid ta sig direkt, men hon har bara varit seminerad förut..

Jag har letat sto åt honom i ca 1,5 år..i oktober förra året fick jag hem *henne*..men som sagt har hon alltid varit lätt att få dräktig( 5 avkommor)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Jag har vetat sedan barn att jag har mild allergi mot björkpollen (märks bara när det är som värst typ). Med tiden har jag dock märkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 476
Senast: Harmomini
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 639
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 517
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar