Bild på era hundar

Vad stor hon har blivit! :)

Selma har också blivit tagen för massa andra raser. Det var någon som frågade om hon var labrador (och han hade haft labrador själv :p), nån trodde hon var en boxer, och nån annan att hon var en bullmastiff :D

Ja, hon är gigantisk! Men fortfarande lika söt och charmig, men hon blir ljusare och ljusare för var dag som går (vart försvann vår mörka hund vi ville ha från början? :D)
En labrador? Gud så sött!

Vi har fått höra folk som tror hon har varit en Gråhund (eller ja, de flesta antar helt enkelt att hon är det), Leonberger, Grönlandshund, Siberian Husky, Schäfer, Isländsk fårhund, Tibetansk Terrier :confused:, Keeshound (inte helt fel förvisso, eftersom hon har det i sig) och Chow-chow (inte heller helt fel).
Det är faktiskt bara en person under hela den här tiden som har frågat om det är Eurasier..

Nejmen, så hon ligger! :rofl: Tycker det skulle kännas som om man hela tiden var på väg att glida ner.
Hon har ju också blivit jättestor! Ser inte alls lika valpig ut längre tycker jag. Hur gammal är det hon är nu? Kommer aldrig ihåg hur mycket äldre hon är än Troja.

Jag vet inte om jag har sagt det förut, men jag tycker hon verkligen har jättefin teckning.

Det var nog inte så bekvämt för hon flyttade sig efter bara en liten stund. :) Hon är 6 månader om 2 veckor (hon är född 19 januari). Hon är väl ungefär en månad äldre än Troja?

Ja, hon har fin teckning, men det är mycket mer brunt på höger sida. Vänster sida är nästan helsvart :p

Tss, har hon olika färger? Det syns åtminstone inte på korten.. tror jag?
Troja fyller 4 månader om ungefär en vecka, så lite mindre än 2 månaders skillnad blir det va? Hon är född 14 mars.. :)
Av det jag har sett så tycker jag hon ser jättefin ut! Har ni ställt ut henne ännu förresten, eller anmält er?

Ahaa, du menade vita strecket i ansiktet? Jag trodde du menade det bruna, hon är ju tigrerad. Fast det syns inte så mycket.
Ah 2 månader blir det ju. Då kanske Troja håller på att tappa tänder för fullt nu?

Nej vi har inte ställt ut än. Tänkte anmäla till en i augusti om det går, måste kolla med mamma om hon vill köra. Jag har anmälningsblanketter o sånt så jag skickar in dom imorgon om jag inte har lyckats missa sista anmälningsdatum...

Ja, och det vita på bröstet.
Är hon tigrerad? :eek: Det har jag aldrig tänkt på, men nu när du säger det så ser jag det. Men jag har alltid tänkt mig henne som svart..
Nej, hon har faktiskt inte börjat tappa tänderna ännu. Men snart borde det väl börja så smått, vi vickar på tänderna ibland men jag tycker inte ens de känns speciellt lösa.
Hon har ju inte ställt öronen upp heller, om de inte börjar resa sig snart så får vi nog köra med tejp för att hjälpa till litegrann.. :crazy:

Vad roligt! Får väl önska er lycka till då! :)

Så var det på Selma också, tänderna satt som sten men helt plötsligt bara rasade dom ut :D
På tal om öron och tänder så var det en jättesöt liten schäfertik på vår valpkurs, hennes öron hade ställt sig upp men när hon tappade tänder vippade det ena örat ner igen. :p

Jag har alltid undrat hur t*san hunden ser ut!!!
Vad har den på ögonen!
Är det öronen mån tro??? :o

Min vackra tjej!

Åker cab

9417-117721028056138.jpg

Ja, det är många som tror hon är en liten gråhundsvalp. För ett tag sen träffade vi ett par som kollade skeptiskt på henne och sa "Har ni någon tidigare erfarenhet av gråhundar eller?" och lät hyfsat otrevlig.. :crazy:
Lägg gärna in bilder! Har aldrig sett en gråhund som valp..

Här kommer foto på min valp ur senaste kullen.
Hon heter Loowiizen och är nu 12 veckor gammal.
loowiiz12vbuske.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 526
Senast: Ragdoll
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 902
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar