Bild bombning...

Sv: Bild bombning...

Okey, han kräkst 8/10 ggr efter han ätit och kissar nästan alltid när man tagit av blöjan och gjort allt klart för å sätta på en ny blöja, hur mkt man än försöker lura honom.
 
Sv: Bild bombning...

Okej nu känner jag mej liiiite mer tveksam men i vilket fall som helst så är bilderna helt underbara!
 
Sv: Bild bombning...

ooh... :love:
han är SÅ söt! å döskalle pyjamasen var ju underbar :)
jag köpte en med döskallar på när jag var i finland på hm, för nån gång SKA jag ha en bebis och då SKA den ha döskallar :p:D
 
Sv: Bild bombning...

Jag tror inte jag kommer kunna hålla mig tills han blir 3 innan han får ett syskon :angel:

Om allting nu inte gör en helomvändning, för han är faktiskt 1000ggr snällare på riktigt än vad han ser ut att vara på bilderna :love:

Är vaken på fm och på kvällen när sambon kommit hem, sover som en gris på nätterna, äter när vi går å lägger oss vid 22. Sen kl 3,6 och sen kl 9 då brukar vi gå upp ;) Sen äter han med 3-4h mellanrum under dagen.

Sen måste han ha ärvt mammas tål-allt-mage för han har aldrig haft ont i magen eller haft en "skrik-timme" som bebisar brukar ha :eek: Eller så smäller det till någon dag så kommer allt då ;)

Så söt han är!! Blir inte alls sugen på en till :angel:

Insåg idag att våran Emil nog varit ganska lätt och aldrig skrikit en massa. Idag är han 14 månader och detta är första gången han skrikit utan att man kunnat trösta. Han var såå ledsen. :cry:
Vi var på IKEA och mot slutet började han skrika och skrika och skrika.
Jag misstänker magknip för när jag tillslut gått ut i bilen med en hysterisk gosse i famnen så kom det en rap och han vände i samma ögonblick. Tittade mig i ögonen och skrattade! Sen slängde han sig om halsen på mig och gav mig världens kram och borrade in ansiktet i halsen på mig :love:

Vi har också sån grodpyjamas, en i storlek 44 och en i 74. Dom är så söta!!
 
Sv: Bild bombning...

Hehe ja Rasmus kan oxå bli himla gnällig om det är en rap eller prutt på gång, och när de väl komme rut kan han sen vara supernöjd tills det är dags för mat.

Fast han är himla mammig, inte så konstigt if men så fort han får komma till pappa är det inte bra, nu har jag dock lurat honom, han somna efter maten så jag bädda in honom i handduken och smög försiktigt ner honom exakt likadant i pappas famn ;)
 
Sv: Bild bombning...

Fast han är himla mammig, inte så konstigt if men så fort han får komma till pappa är det inte bra, nu har jag dock lurat honom, han somna efter maten så jag bädda in honom i handduken och smög försiktigt ner honom exakt likadant i pappas famn ;)

Sådann är Emil osså, det är bara mamma som duger. ;) Men det blir väl så då man är den som är hemma hela dagarna & håller på med dom mest samt har maten till dom. :D
 
Sv: Bild bombning...

*kl*

:love:
phpf0gte5.jpg
 
Sv: Bild bombning...

Jag kittlar ju honom :angel:

Skrattet är så himla nära, han ser ut att nästan explodera när man busar med honom å kittlas men så kommer bara ett kort litet ljud ;)
 
Sv: Bild bombning...

Sådär var Elis ochså, inte så svårt att skaffa syskon då :D

Sedan kom Alvin, och är precis tvärt om. Tur att han inte kom först, i så fall hade vi tänkt både en och två gånger på syskon såhär tätt :crazy:

Fast man ångrar det ju såklart inte :love:
 
Sv: Bild bombning...

De är de som får mig att vänta, att bara för Rasmus är så himla snäll och gravidieten gick så bra å smärtfritt med honom kommer säkert nästa gång bli helt tvärt om!

När Rasmus är skrikig så skriker han längre än 5 minuter ;)
 
Sv: Bild bombning...

Jag kittlar ju honom :angel:

Skrattet är så himla nära, han ser ut att nästan explodera när man busar med honom å kittlas men så kommer bara ett kort litet ljud ;)

Det är så mysigt när dom skrattar :D
Jag längtar efter att Saga gör det lite mer regelbundet.
Hon gav ifrån sig första riktiga skrattet hos min mamma förra veckan när jag hade satt henne i bilbarnstolen. Gissa vem som grinade..

Sen skrattar hon ofta i sömnen, men det låter inte ens hälften så härligt som när hon skrattade förra veckan. Då var det ju verkligen mot mig.. :love: :love:

Jag börjar verkligen verkligen älska att vara mamma..
 
Sv: Bild bombning...

Med tanke på hur jag grina när jag fick det första verkligen äkta smilet så kommer jag väl grina ännu mer när han sen skrattar. Det bara värmer ju i kroppen på en när han gör ifrån sig något nytt prat ljud.

Har precis städat undan alla plagg i stl. 50 :cry: vart tog min lilla bebis vägen??
 
Sv: Bild bombning...

Uhh, visst är det tragiskt att städa bort urväxta kläder. Alvin har fortfarande byxor i strl 50, de ser ut som äppelknyckarbyxor eftersom de är så korta :angel:
 
Sv: Bild bombning...

Innan han kom var de självklart ut på tradera sen, men nu, Aldrig!!! Jag kommer nog ha kvar de resten av mitt liv.
 
Sv: Bild bombning...

Men eller hur!

Jag planerade hur mycket jag skulle tjäna på att sälja alla urväxta kläder (det var för att kunna ursäkta allt shoppande av barnkläder :angel:), men jag kan sjutton inte sälja något. Jag behåller allt som inte är trasigt/fläckigt :o Tur att vi bor stort.
 
Sv: Bild bombning...

Har precis städat undan alla plagg i stl. 50 :cry: vart tog min lilla bebis vägen??

Awwe, jag är på strl 56 och städar undan.. Jag fick ingen liten bebis.. Saknar däremot min sovande bebis som var snäll.. Den jag har nu har börjat skrika så mycket.. Undrar om tomten ville ha tillbaka henne.. :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 686
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 351
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 625
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 258
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp