Bilbur -hur stor behövs?

Vildvittra_

Trådstartare
Sambon är just nu på väg hem med en kombi (äntligen), en audi a6. Nu har vi hittat en bur som jag tror borde vara lämplig men är lite orolig att den är för liten. Den är specialgjord till just en a6'a så den utnyttjar höjden och längden på bagaget maximalt och är 62 cm bred. Den ska storleksmässigt är lika bred som två av de tre platserna som finns i baksätet.
Hunden i fråga ser ut som en hög och smal labrador, 60cm hög och 30kg tung. Tror ni buren är lagom stor eller behöver han en helbur? (Detta var som en kombination mellan halvbur och helbur så det fortfarande skulle finnas lite utrymme till last och liknande)

Sv: Bilbur -hur stor behövs?

Jag tror det räcker. Innan vi köpte vår bilbur var jag lite orolig att springerns "fack" skulle bli för litet till honom (vi har en cocker o en springer o en specialbeställd bur med ett mindre fack till cockern o ett större till springern), men ha trivs jättebra i sin bur. Det är en stor springerhane, 56 cm i mankhöjd o 27 kg, och de invändiga måtten i hans burdel är: djup: 88, bredd: 50 cm.

Lycka till O GRATTIS TILL NYA BILEN!

Sv: Bilbur -hur stor behövs?

Okej men då borde det ju funka, jag menar det är ju ändå ingen jättehund vi har ;) Och tack tack! Den är kanonfin, och stooort. Har haft (eller ja har än) en a4 sedan. Lite skillnad storleksmässigt. ;)

Åh springer spaniel :love: Familjens första hund var just precis en sådan, en rejäl tik som var alldeles alldeles underbar!

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 356
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hur har ni hund i bilbur? Jag söker alla smarta tips och trix för förvaring, komfort, burträning eller annat bra att ha koll på. Det här...
2
Svar
21
· Visningar
2 477
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Provar att lägga den här tråden på hund. Ser din kombi ut som min? Bagaget är upptaget av hundburen, därför är baksätet nästan i klass...
2
Svar
32
· Visningar
2 940
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
4 275
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?