bilbarnstol

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Finns det någon åldergräns på dom.?? Jag har fått en av min man´s ex ..stolen är hel och fin.Den har inte varit med om några krockar el dyl .men den är ca 14 år gammal. ! Kan/vågar jag använda den till 100 % .Hittils har jag bara använt den som extra stol.
 
Sv: bilbarnstol

Har hört att plasten blir porös efter 7-8 år så jag hade nog inte vågat använda den. Själv har jag kvar min dotters bilbarnstol men eftersom den är åtta år gamal så tänker jag köpa en ny till bebisen som är på väg.
 
Sv: bilbarnstol

På tillverkarens hemsida kan det stå hur länge de håller.
Men jag har hört mellan 5-10 år beroende på vad det är för stol.

Skulle inte använda en som var 14 år gammal. Det finns mycket säkrare på marknaden nu.
 
Sv: bilbarnstol

Blir inte plasten och frigoliten torr? På en hjälm, som också består av frigolit, så är ju inte hållbarheten mer än ett par år, just eftersom materialet tappar sin stötdämpande funktion. Jag skulle nog inte våga använda en så gammal bilbarnstol.
 
Sv: bilbarnstol

Du ska absolut inte använda den stolen till ditt barn!

Plasten blir torr och spröd efter några år, nu är det olika från stol till stol men jag tror nog inte att dom håller i 14 år.
 
Sv: bilbarnstol

Svarar alla. tack..tänkte inte så långt som att plasten eler om det är figolit i den blir gammal. :o Ska åka och köpa en ny .:)
 
Sv: bilbarnstol

zilla skrev:
Svarar alla. tack..tänkte inte så långt som att plasten eler om det är figolit i den blir gammal. :o Ska åka och köpa en ny .:)


Ett tips till om stolen är hel och ren är att använda den inne som en liten fotölj :)
 
Sv: bilbarnstol

Huruvida de blir gamla eller inte har jag ingen aning om men däremot har produktutvecklingen varit hög (såg en uppfinnare uttala sig om just bilbarnstolar på tv för ett tag sen) så nya stolar är mycket säkrare än gamla.
 
Sv: bilbarnstol

ainasoja skrev:
Ett tips till om stolen är hel och ren är att använda den inne som en liten fotölj :)
Ja, min dotter tyckte att det var jätteroligt att leka med sin barnstol när vi hade den inne för tvätt och liknande. Bra tips!
 
Sv: bilbarnstol

olika vilken stol det är men allt från 3-10 år är max.... jag skulle INTE ha en så gammal stol...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 800
Senast: Grazing
·
Hemmet Jag har fram till ganska nyligen haft egen brunn. Vattnet var fruktansvärt gult. På den nivån att allt blivit förstört, jag har inte...
Svar
11
· Visningar
473
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2
Svar
39
· Visningar
1 589
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 108
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp