Big Horn Arabian Light

Z

zillax89

är den bra? någon som vet? har en häst med kort rygg som säkert skulle må bra av en sån men frågan är om den slutar ligga bra när hon bygger muskler eller om man kan padda upp den medan hon bygger dom?

Sv: Big Horn Arabian Light

*puttar*
............................................................................

Vad man har sett av de sadlarna så är det ju inte toppen.. men heller inte botten... men så breda tycker jag inte att de är som många påstår... hmmm sen får kanske inte ryttaren så bra sits i dem.. men det är ju olika från ryttare till ryttare...
Men min åsikt är att det är på tok för mycket pengar för den rellativt låga kvalite man får....:smirk:

Senast ändrad:

okey, ja som trodde det verkligen var en kvalité sadel med tanke på priset :confused: bra att veta. Då kanske det är bättre att lägga dom pengarna på en begangnad, hört att det till och med ska va bättre då dom är insuttna osv.

Som du själv säger, lägg pengarna på en begagnad av bra märke, du slipper rida in den och den sjunker inte mycket i värde.

Vill du absolut ha en ny sadel så är den bättre än billiga lädersadlar. Men läder är alltid läder, och en lädersadel tror jag du kommer gilla bättre i längden. Kantband mm har en tendens att kunna slitas ut på syntetsadlarna. Men valet är ditt.

/Ida

har en big horn arabian light till min travare som jag rider western med och den funkar bra, kanske lite bred då hon ännu behöver lite mer muskler.
den är lite vinglig, då den är ganska lätt, men helt klart en bra sadel
har provat på en stor fjording oxå och där ligger den stadigare, men hon e ganska bred, så det förklarar väl det mesta.. :)

Vad man har sett av de sadlarna så är det ju inte toppen.. men heller inte botten... men så breda tycker jag inte att de är som många påstår... hmmm sen får kanske inte ryttaren så bra sits i dem.. men det är ju olika från ryttare till ryttare...
Men min åsikt är att det är på tok för mycket pengar för den rellativt låga kvalite man får....:smirk:

Jag undrar vad du sett? Har du en sådan sadel? Jag har det och jag är hel nöjd. Mycket bra, den ska ju först och främst passa hästens rygg. Min häst e verkligen kort och bred. Jag har t o m fått pra poäng i wh för min sitts:D

jag har en sån sadel. köpte den förra året till min arab. den är jätte skön och den passar min häst bra. men det ända dumma är att fendrarna skaver mot hästen. pälsen blir bortskavd

är den bra? någon som vet? har en häst med kort rygg som säkert skulle må bra av en sån men frågan är om den slutar ligga bra när hon bygger muskler eller om man kan padda upp den medan hon bygger dom?

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 264
Senast: malumbub
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Unghästfasoner?