Sv: Bettlös dressyr
Var är forskningen som bevisar att det går? Var är alla filmer där det bevisar att det går?
Ja.
Har du läst det jag skrivit öht? Hur många gånger ska jag behöva skriva att den kunskapen vi inte har idag kanske inte räcker, men det betyder inte att det inte går. Det var du som påstod att många har bevisat att det inte går, fram med bevisen då (och inte i form utav några youtubeklipp utan riktiga bevis med väl underbyggda argument).
Du inser väl att om alla resonerade att "det som inte görs just nu går heller inte att utföra" skulle vi inte komma särskilt långt. Jag kan lova att datorer, rymdraketer osv inte är byggda av folk som säger att "det går inte". Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att det är sorgligt. Det måste vara jobbigt att inte kunna tro att något som ingen annan har gjort tidigare är genomförbart och på så sätt sätta en massa begränsningar, istället för att se möjligheter (vilket
inte betyder att man kastar sig hals över huvud in i alla nya idéer man får).
Okej, tack för svar. Gäller det även på de hästar som av någon anledning inte kan gå med bett?
Ja som sagt varför skulle man vilja kommunicera med flaskpost istället för en dator? Det var den frågan jag ställde om du inte förstod det.
Varför måste du vara så "otrevlig"? Läste du ens vad jag skrev? Jag skrev ju "Nu ställer
du istället frågan varför skulle man vilja göra det" utifrån det borde du väl förstå att jag fattade att det var du som ställde frågan?
Och som sagt det är en helt annan diskussion, som jag inte har lust att ta nu.
Vad har en westernhäst med saken att göra, Du/Ni befinner er på dressyrforumet om ni missat det
Där blandades det även in westernhästar också så är du intresserad av det kan du ju läsa den diskussionen där. Här diskuterar vi Dressyr
Så, om man befinner sig på dressyrforumet får man inte dra några som helst paralleller till (eller kanske inte ens nämna?) någon annan sport/gren? Du kan inte på något sätt se vad westerns dressyr och den "vanliga" dressyren kan ha gemensamt?
Det var ju ett knapplån där om du såg det, av den enkla anledningen att den frågan inte var ställd till dig utan mer allmänt med tanke på diskussionen ang. lösgjordhet. Vill/kan du inte svara på frågan behöver du inte. Men du behöver inte heller, tycker jag, tala om för mig att "jag faktiskt är på dressyrforumet" med en mindre trevlig ton.