Sv: Bettlös dressyr
*KL*
Jag skulle gärna erkänna att jag har fel om jag blir motbevisad - dock tror jag att det är svårt att motbevisa.
Sedan förstår jag inte heller varför det är så viktigt att hävda att det inte går? Det känns som att det enda man uppnår då är att sätta en begränsning. Öht tycker jag inte om formuleringen "det går inte". Det gör ju bara att vi få en begränsning i vårt tänkande och begränsningar är inte bra för utveckling (vilket jag tror vi alla vill ha ?)
Jag uppfattar det nog precis tvärtom, att det blir en stark motreaktion så fort någon hävdar att det går, varför är det så viktigt att framhärda att det INTE går? Vad är vitsen liksom. Jag menar om man vill rida dressyr men inte vill/kan använda bett så kanske det faktiskt finns ett skäl till varför det är viktigt, men tvärtom?? Spelar det någon roll? Känns det som ett hot eller? och mot vad i så fall? Bett elle bettlöst, det handlar väl om ridning? Olika läror kanske, men för övrigt...en häst kan inte vara begränsad av ett verktyg, det är den som håller i andra änden som har begränsningen i så fall...
*KL*
Jag skulle gärna erkänna att jag har fel om jag blir motbevisad - dock tror jag att det är svårt att motbevisa.
Sedan förstår jag inte heller varför det är så viktigt att hävda att det inte går? Det känns som att det enda man uppnår då är att sätta en begränsning. Öht tycker jag inte om formuleringen "det går inte". Det gör ju bara att vi få en begränsning i vårt tänkande och begränsningar är inte bra för utveckling (vilket jag tror vi alla vill ha ?)