bett eller inte bett ? HJÄLP.!!

tillan

Trådstartare
Jag har en liten dam som jag inte tror gillar bett.
jag behöver lite tips om lite grejjer!
När jag är ute och rider på mitt varmblod Tilla , så går hon alltid och grejar med bettet i munnen , skummar och allt !
Jag har henne då på fodervärd och fick hem henne för ngn vecka sedan , Hon hade inte blivit riden på 2 år , så därför trodde jag bara att det var en ovana.
Jag har två träns, ett vanligt bett & ett hackamore.
hackamore har jag aldrig förstått mig på riktigt ? Kan det vara farligt att rida med dom man drar åt för mke ? HJÄLP.
men annars tänkte jag rida utan bett !
Men då måste man väl köpa ett enskilt träns utan bett ? eller är det bara att ta ur bettet ur tränset ? .
om inte , var köper man sånna träns utan bett !?
Men om det inte beror på bettet , va kan det annars vara??
Tack på förhand.

Sv: bett eller inte bett ? HJÄLP.!!

Hur är det med hennes tänder? När blev hon raspad senast?

Har du kollat så att bettet passar? Att det inte är förstort, sitter för löst eller för hårt osv.

finns ju många alternativ till träns utan bett.. hööks har bettlöst träns som fungerar jätte bra (i alla fall på min) sedan finns det ju sidepull som är lite liknande hackamore men inte lika skarpt!

hm , jadu !
det vet jag faktiskt inte "/
men dom ser fina ut.
Ja , lite stort ser det kanske ut att vara..kan de kanske vara de felet ?
Tack!

Okej .. ja , jag kikade oxå in på hööks ! Blir nog kanske att köpa ett sånt , men jag skulle ju helst gärna liksom låna ett innan jag köper ett , och se ifall det är d felet!
okej tack !

Hej!
Tänderna är ju alltid bra att kolla regelbundet tycker jag! Själv rider jag bara i repgrimma, o det tycker jag funkar jättebra!

Mvh Alexandra

Nej tyvär inte , men jagkan ta ett ngn dag när det inte regnar så! :)

Ska du kolla tänderna är det bäst om du tar ut en duktig hästtandläkare som kan gå igenom munnen ordentligt :)

Okej , hur mycket kostar ungefär det ? .
nej det har jag inte , men han har ju oxå ridit henne , då borde hon ju hålla på så med honom med tycker jag !
men hon går inte och håller på i munnen hela tiden , utan ibland !
tack !!:)

Jag har en liten dam som jag inte tror gillar bett. jag behöver lite tips om lite grejjer! När jag är ute och rider på mitt varmblod Tilla , så går hon alltid och grejar med bettet i munnen , skummar och allt !

men hon går inte och håller på i munnen hela tiden , utan ibland !

Jaha okej.. Verkar hon irriterad när hon "grejar med bettet"?
Jag skulle gärna vilja se en bild på henne med tränset på. Du behöver inte rida, bara ta på henne tränset i boxen och knäpp en bild... :)

Hon är jätteduktig när jag sätter på henne tränset , ja det kan jag göra , men ja har nyss varit ute och ridit :p tänkte inte på det ! men jag kan ta en bild strax !
nej bettet verkar sitta bra ?
men jag kan ta en bild så ni få se !! :)

upload.html

FÖr er alla som ville se bild pÅ tilla med trÄns !!!!
Jag vet inte hur man lÄgger in bilder , sÅ jag lÄgger ut pÅ en ny trÅd : Tilla !!!! =)
kolla dÄr sÅ fÅr ni se !!!! :)

för er alla som ville se bild på tilla med träns på dig , så gjorde jag en ny tråd : tilla.
eftersom att jag är lite dålig på de här ,så kolla där så finns bilderna där !!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 018
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 854
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat