betalning vid vet besök???

_bed_of_roses_

Trådstartare
hur går det till igentligen..

Om nu min hund skulle behöva gå till vet hur blir det då med betalningen..??

Måste man betala direkt där eller kan man få hem det på faktura eller avbetalning?

Är inte rik och har har en bra försäkring på henne men vill hennes bästa å hon går före allt annat.
 
Sv: betalning vid vet besök???

Du måste betala direkt på de allra flesta ställen. Blir det dyrt, kan du direktreglera mot ditt försäkringsbolag, kostade ca. 120 att göra det senast jag var iväg.
 
Sv: betalning vid vet besök???

Är det bara här de är helt negativa till fakturering?
Har alltid behövt betala direkt.
 
Sv: betalning vid vet besök???

hur direktriglera men..tar man kontakt med agria innan besöket eller ringer man dom när man är hos vet?
 
Sv: betalning vid vet besök???

Här betalar man också alltid direkt efter besök, men kan använda sig av direktreglering på djursjukhusena. På alla mindre kliniker är det dock kontant som gäller.
 
Sv: betalning vid vet besök???

Jag har bara varit på kliniker där jag har fått betala direkt men jag har heller aldrig frågat efter andra alternativ.
 
Sv: betalning vid vet besök???

Går du till distriktsveterinär får du hem en faktura från Jordbruksverket efter nån månad.
 
Sv: betalning vid vet besök???

DV börjar mer o mer gå över till kontant o kortbetalning på sällskapsdjurssidan pga stora kundförluster. Principen är att gamla kunder som inte betalat för sig tidigare skall betala direkt(kommer upp på datorn), nya kunder skall betala direkt eller kreditvärdighetskollas.
PL
 
Sv: betalning vid vet besök???

Här betalar man direkt. Tror i alla fall inte att man kan göra på nåt annat sätt. :confused:

*blev just påmind att jag måste boka tid för båda hundarna hos vet och ta tandsten.*
 
Sv: betalning vid vet besök???

När det gäller akuta ärenden, tex en uppskuren tass eller andra "brådskande" saker, så kan man på _en del_ ställen få det på faktura.

Regions sjukhuset i Stömsholm gör vanligtvis inget mot faktura, enbart om det är ngt akut som man inte kan vänta med, o inte har pengar som man kan göra så.
Dock ser dom gärna att man betalar en del vid besöket iaf.

/Tobbe
 
Sv: betalning vid vet besök???

Aha, det hade jag ingen aning om... Sist jag var där fick jag fakturan tre månader senare så jag förstår om de inte kan släpa betalningarna så...
 
Sv: betalning vid vet besök???

okej. t.ex blå stjärnan i gbg, tar dom direkt reglering?
 
Sv: betalning vid vet besök???

Jag fick ex. kastrering på faktura, utan att ha bett om det. Men vanliga vaccinationer osv har jag betalt kontant på plats.

Allt som ska regleras med F-bolag kommer ju också på faktura sen, det clearar veterinären med bolaget.

//E
 
Sv: betalning vid vet besök???

Det beror nog på var man bor, för både Skara och Skövde tar inte på faktura, det skall betalas direkt, däremot kan man direktreglera till försäkringsbolaget, då blir det ju billigare.
 
Sv: betalning vid vet besök???

pippilotta skrev:
, däremot kan man direktreglera till försäkringsbolaget, då blir det ju billigare.

Bara man inte absolut vill ha hem sin lilla magopererade älskling från djursjukhuset på en söndag så... då får man snällt vända upp & ner på alla man känner för att skramla ihop dryga 18 000 för att lösa ut vofflan :crazy: (& detta huvudsakligen för att slippa ytterligare 1200-1500 i avgifter för en natt till på sjukan)
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 804
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 661
Senast: fixi
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 051
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp