betalning vid vet besök???

Sv: betalning vid vet besök???

Generellt så får man antingen betala direkt på plats eller så kan man direktreglera med försäkringsbolaget, om man är inne kontorstider måndag - fredag, du måste dock säga till om direktreglering vid inskrivningen så de kan kontakta försäkringsbolaget innan. Du måste betala självrisken på plats vid direktregleringen. När jag var inne på Solvalla med häst var jag väldigt förvånad när jag fakturerades eftersom jag alltid annars fått betala direkt. DV har hitills alltid faktuerat mig, men som Peter säger så har de kanske nya rutiner med nya kunder.
 
Sv: betalning vid vet besök???

nemi_baby skrev:
okej. t.ex blå stjärnan i gbg, tar dom direkt reglering?
Ja, underkontors tid

Jag vet åtminstonde ett fall då de vägrat behandla djur, om ägaren inte kan betala på plats....

De godtog inte ens att förslaget att de kunde ha djuret där, under tiden det skulle ta att få fram pengar.
 
Sv: betalning vid vet besök???

När det varit vanliga besök har vi fått betala direkt, men vid akutbesök har möjligheten att få faktura funnits. Men det var ett tag sen (nåt år), så jag vet inte om det fortfarande funkar så.
 
Sv: betalning vid vet besök???

Ja det gör de. Där jag jobbar brukar vi fråga djurägarna om de vill ha direktreglering, tror det kostar runt 50:-, när de lämnar in djuret. När de sedan hämtar hem sitt djur är regleringen (oftast) klar och man betalar direkt kontant/kort.
 
Sv: betalning vid vet besök???

Fast då brukar de säga att regleringen skickas till försäkringsbolaget på måndag och sedan får man faktura.
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 804
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 661
Senast: fixi
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 051
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp