Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul att alla sparar, jag har ingen aning vart jag har fått det ifrån - men trodde helt ärligt att många lånade!! Själv är jag i sparträsket =) Har ju något att se iframemot till slut!!
Det är många som tar lån med, men dom vågar nog inte skriva det här nu
Så tror jag att det är för de flesta som sparat till sin häst. Dom som har lån på sina är säkert dom som betalat ganska mycket kanske 100 000 eller ännu mer. Att spara ihop upp till 50 000 går väl med ett normalbetalt jobb men de större summorna tar ju en evighet att komma upp till om man ska försöka ha ett drägligt liv under tiden.
Min köpte jag efter en båtförsäljning annars hade jag nog tagit lån.
Jag har aldrig lånat för att köpa häst, då har jag ändå ganska många hästar.
Jag funderar inte ens på att köpa en häst om jag inte har pengarna till det.
Inte heller har mina föräldrar någonsin betalat en krona för mina hästar. Jag har betalat allt själv. Samma för min dotter som fått jobba ihop till sina hästar själv.
Jag tycker det är dumt att vara fördömande gentemot folk som tar lån på sina hästar. Att ta lån betyder ju inte nödvändigtvis att man inte har råd att ha häst, det kan ju också vara så att man helt enkelt inte har lust att vänta.
Det där håller jag inte med om!
Finns andra sparformer som ger mer pengar snabbare än att bara sätta x antal kr på ett sparkonto varje månad..
Så det behöver inte ta en evighet att spara ihop 100 000kr.
Jag tex sparar mer pengar/år än jag tjänar på mitt jobb...
Instämmer!
Jag lånade delvis till min häst. Hade sparat ihop 50 000 men hästen kostade 60 000. Kan mycket väl hända att jag gör på samma sätt igen om jag ska köpa ny häst. Prisklassen för den typen av häst jag söker ligger på ca 80- 90 000 i nuläget om man läser annonser. Det skulle ta mig ca 1½ år att spara ihop om jag lägger undan vad min nuvarande häst kostar i månaden dvs ca 5000 kr.
Liten nyfiken fråga till er som sparat ihop till hela summan....vad kostade era hästar och hur lång tid tog det för er att spara?
Det låter ju bra
Hur har du lyckats med det?
Jag kan tycka att det är okej att låna en liten del, med betoning på en liten del till en häst eller bil eller vad det nu må vara om man just har hittat hästen med stort H och den inte kommer att vänta på att man ska hinna spara ihop de sista slantarna.
Men hur det än är, behöver man ta lån till allt har man inte råd och snart är det lyxfällan nästa...
Tyvärr är det inte ovanligt, framförallt bland yngre ca 20-40 år.