Betäckningar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Queenie var inte färdig utan semineras igen sent igår kväll runt 12-tiden. Riktigt brunstig och stort fint oregelbundet ägg så nu avvaktar vi tills måndag till och börja med. Visar hon fortfarande brunst då så åker vi tillbaka för en ny seminering på tisdag men det känns högst osannolikt. Borde bli koll på 17 dygn som nästa resa tror jag. :) En bekant var jättegullig och for och hämtade henne åt mig så nu är hon hemma igen. :)
 
Mitt sto blev seminerat igen igår, allt såg fint ut. ska tillbaka för koll på måndag. oh vad detta är spännande. första gången jag är med om detta. försöker läsa på om allt så man är så förberedd som möjligt, tycker ni boken Att bli med föl är värd att köpas?

Absolut! En klassiker som täcker det mesta man behöver veta.
 
Vann idag en auktion på tradera på boken hästavel! Fick den för 30:- + frakt. Väldigt bra, ska bli spännande och jämföra med att bli med föl!
 
@Novalisa då ska jag också hålla koll på tradera och se om jag kan köpa mig de båda böckerna =) bra ide =)
jag var på seminstationen idag för att se om mitt sto fortfarande brunstar, men nej så det blir dräktighetskoll nästa om 14dagar :D
vad för hingstar har ni valt som skriver här?
 
Mitt sto insemineras idag så jag hoppas bakterierna nu håller sig borta och hon tar sig denna gången :nailbiting: Hon är juh inseminerad två gånger tidigare utan att embryo hittats (embryotransfer) men nu kör vi bara vanligt och hoppas hon får behålla dräktighet och föl denna gången...
 
Jag är i valet och kvalet. Har ett ponnysto som är hos hingsten nu så jag hoppas hon tar sig här i maj. MEN snart är det dags för Darinas 30-dagarsbrunst och jag vet inte om jag ska betäcka på den eller vänta tills nästa. Jag vill helst vänta så att fölet föds i maj men jag ska bresa bort en vecka runt junibrunsten och TÄNK om hon brunstar just när jag är borta! Hur ska jag göra? Jag vill helst bara ha ett föl åt gången. ;)
 
Själv är jag så nöjd och glad över mitt fina Ulk-föl att jag funderar på att betäcka om ponnyn om bara logistiken klaffar.
 
Det blir Hasard igen! Fölet vi miste var superfint så försöker tillverka en likadan ;)

Håller mina tummar!

Här hoppas vi på brunst till nästa helg. Vi hämtar hem hingsten i början på nästa vecka så han är på plats och kan hjälpa till att locka fram en brunst. Tur att mitt andra sto - som är värsta rymmaren någonsin - står på boxvila för tillfället, annars hade det garanterat blivit livat. Inte bara för att det stoet har avelsförbud pga genetisk sjukdom, hingsten är även hennes pappa..
 
@Moffsan, kollade hingsten du valt, ser super fin ut! Ganska lätt i modellen va? såg så ut på bilderna, den hade nog passat mitt halvblods sto jag har här hemma, men hon har en strålbens skada så vet inte om man ska avla på henne.... sen räcker det nog med araben som förhoppningsvis ska ha föl :) bor du närma penarpsgården? själv bor man inte så jätte långt bort, klippan.
 
Blir sperman sämre när hingstarna tappas mycket? tänkte hingsten jag har valt blev den populäraste på Tullstorp iår. så man hoppas ju det ska vara pigga simmare ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 131
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 342
Senast: iNHALE
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp