Betäckningar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kallblodstravarhingsten jag har haft hand om i vinter när han köptes hem tillbaka till Sverige från Norge har haft fullt upp sedan maj med naturlig betäckning. Hjälper ägaren som är ny inom hingsthållarbranchen (och jag lika orutinerad) 3 ston konstaterade dräktiga hittills på första försöket dygn 16-17 dygn :-) ska bli intressant med fortsatt arbete, har rullat in betydligt fler ston än väntat!
 
Idag var jag inne på koll på mitt sto, jag trodde det var en dag tidigt=16dygn, men var tydligen på 15dygn idag... Tydligen kan kan inte räkna :o
Jätte lättad då min fröken är dräktig :) Hade börjat vela på att ge upp med henne och låta henne somna in om hon inte var dräktig, så verkligen så glad för att förhoppningsvis få en till avkomma till min världsbästa häst :D
 
Nu äntligen är mitt sto seminerat! Hon har stått 2 månader på station utan att först komma i brunst (skitvädret som kom efter påsken), sen stod hon med infektion och då blev det till att byta hingst och det blev ett lappkast. Från ung till gammal så nu håller vi tummarna. Tar nog hem henne till helgen för det känns som dumt att låta henne stå kvar då hon ändå inte ska semineras om ifall det här inte tar sig. Hon går alltid 3 v över tiden så då kommer fölis i början av juli.
 
Jag sitter fast i moment 22 med min som har ett värdelöst ägg som bara växer och växer, upptog hela skärmen igår... Det hämmar de andra äggen som ser mer dugliga ut så denna brunsten lär vara körd, inte aktuellt att spruta det heller som det ser ut just nu.:( Ny koll på fredag
 
Nu äntligen är mitt sto seminerat! Hon har stått 2 månader på station utan att först komma i brunst (skitvädret som kom efter påsken), sen stod hon med infektion och då blev det till att byta hingst och det blev ett lappkast. Från ung till gammal så nu håller vi tummarna. Tar nog hem henne till helgen för det känns som dumt att låta henne stå kvar då hon ändå inte ska semineras om ifall det här inte tar sig. Hon går alltid 3 v över tiden så då kommer fölis i början av juli.
Varför ska du inte seminera om henne om hon inte tar sig på denna seminering ?
Du har ju betalt och hon har stått med infektion ?
 
Lägger in lite positiva besked härifrån.
Två dräktiga med Luxus och en med Fürst William. :bump::D
Nu inväntar jag fölning på den sista och så försöker jag nog få henne dräktig i år också. Sent blir det, men bättre än att hon går tom ett år... Blir nog Vincent Maranello till henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 131
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 531
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 343
Senast: iNHALE
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp