Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Tummarna hjälpte! Räkan är dräktig med Common Sense. Stationen ville boka återbesök dygn 30 för att det tydligen ska vara lättare att börja om då om något ser fel ut men hon blir rätt så stressad av transporten så vi väntar nog till dygn 40
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis till alla som fått positivt reslutat idag! Hur gick det för dig Hunter?
Tyvärr så sket det sig för mig och mitt sto var troligen tomt. Hon får stå kvar på stationen och undersökas på måndag för att se om hon börjar komma i någon ny brunst....Fan också! =(
 
Sv: Betäckningar 2013

Kastar mig in i denna tråden nu :-)
I år betäcker vi bara ett sto, då de andra skall ut i sporten några år.
I går körde vi iväg henne för seminering på 30 dygns brunsten nästa vecka. Då var hon på dygn 26 (DVS 27 dygn idag) Tänkte det är ju bättre att kolla lite tidigare om ifall att liksom. Vilken otrolig tur att vi kollade henne idag. Vi pratade med dem igår om hur det skulle göras OM hon mot förmodan skulle semineras idag. Vi sa att vi hade inga problem o köra upp o hämta sperman efter jobb idag så hon kunde semineras ikväll isåfall.
Kl 10.30 ringde de o sa att hon måste semineras NU!! Vi hinner inte vänta till ikväll, så de erbjöd sig att kasta sig in i bilen och köra dessa timmar upp för att hämta vår sperma!!
Så nu är hon seminerad och jag kommer ha ont i magen fram till 16 dygns kontrollen... Var de snabba nog?

Håll tummarna att det blir ett föl av detta...
 
Sv: Betäckningar 2013

Min sket sig också :cry: På väg in i brunst så ner på måndag igen. Hoppas hon inte kommit ur brunst då som hon hade när vi var nere första vändan...:banghead: Stoet har korta brunster.

Så jäkla segt med alla dessa vändor, fram- och tillbaka...:meh: Försöker se något positivt, fölet gick rakt på trailern idag...lastvan dam nu...

Just nu är jag sugen på att ställa dem på Flyinge nästa säsong igen och slippa detta körande. Visst kostar uppstallning men det kostar diesel och förlorad arbetstid också..:crazy:
 
Sv: Betäckningar 2013

Vad tråkigt att det också blev nitlott för dig Hunter! Vi får hålla tummarna att det går vägen i nästa vecka. Vet inte om min kommer att komma i brunst självmant. Vi får se.....
 
Sv: Betäckningar 2013

Känns segt :meh: men men inte mycket att be för, bara att fara iväg på måndag igen, annars har jag ju verkligen slängt 1990 EURO + xxxx antal kronor för seminstationens arbete i sjön...:crazy:
 
Sv: Betäckningar 2013

Tummarna hjälpte! Räkan är dräktig med Common Sense. Stationen ville boka återbesök dygn 30 för att det tydligen ska vara lättare att börja om då om något ser fel ut men hon blir rätt så stressad av transporten så vi väntar nog till dygn 40

Grattis :D

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

Känns segt :meh: men men inte mycket att be för, bara att fara iväg på måndag igen, annars har jag ju verkligen slängt 1990 EURO + xxxx antal kronor för seminstationens arbete i sjön...:crazy:

Måste verkligen vara hur segt och frustrerande som helst! Håller tummarna hårt att det lyckas nästa gång.

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

På söndag är det dags för mitt sto att kollas om det blivit något. Räknar inte med att hon är dräktig på första försöket nu genom att hon hade sin dunder infektion i livmodern.
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis till alla som fått positivt reslutat idag! Hur gick det för dig Hunter?
Tyvärr så sket det sig för mig och mitt sto var troligen tomt. Hon får stå kvar på stationen och undersökas på måndag för att se om hon börjar komma i någon ny brunst....Fan också! =(

Tråkigt! :(

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

Min med - typ.
Hon var dräktig men blåsan såg avlång ut och de trodde hon var på väg att släppa den. Ny koll måndag så hoppet är inte helt ute
 
Sv: Betäckningar 2013

Måste verkligen vara hur segt och frustrerande som helst! Håller tummarna hårt att det lyckas nästa gång.

/Lizzie

Tack :)
Det krävdes ju två försök även förra året så hoppet är ju inte på nåt sätt ute. Diarado har fungerat bra för andra även detta året och funkade med min märr förra året. Det som känns så segt är att vi fått åka så många vändor, koll om brunst på g, sen brunst över, sen spruta, sen seminering - blir några vändor..
 
Sv: Betäckningar 2013

Men just nu är hon dräktig eller hur!!! :D

Min andra märrs blåsa satt väldigt långt bak när vi kolla henne på 16 men sen satt den normalt på 20 och sen syntes ett fölfoster på 50 dagar :love:
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis!!

Synd för er andra som inte hade lika tur idag.

Jag har ju inte några egna barn och det här här första gången jag är med om en dräktighet från start så jag är helt exalterad =)
Fosterblåsan
5DC2FCEE-4E55-4820-BF16-05E7A0CC0B46-867-0000010FCB0E5F6D_zpscc6e45e6.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis!!

Synd för er andra som inte hade lika tur idag.

Jag har ju inte några egna barn och det här här första gången jag är med om en dräktighet från start så jag är helt exalterad =)

Då kan vi ta varandra i hand :D

Jag befinner mig i samma situation som du. Inga egna barn och detta är mitt första egna föl och jag har inte varit inblandad i någon dräktighet tidigare. Förstår precis att du känner dig helt exalterad - det gör jag också :D

Tycker det är hur häftigt som helst att få vara med hela vägen. Valt hingst på eget bevåg, dock rådfråga ASVH. Jag och gubben fick till och med göra en roadtrip på 50 mil ToR en fredag kväll för att hämta simmarna pga att det inte fick att få leverans till en lördag. Jag fick vara med under semineringen och höll i sprutan med hingstsperman under tiden som veterinären skulle få semin-utrustningen på plats.

Detta är väl så nära en "gravidet" man kan komma :D ;)

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

Min sket sig också :cry: På väg in i brunst så ner på måndag igen. Hoppas hon inte kommit ur brunst då som hon hade när vi var nere första vändan...:banghead: Stoet har korta brunster.

Så jäkla segt med alla dessa vändor, fram- och tillbaka...:meh: Försöker se något positivt, fölet gick rakt på trailern idag...lastvan dam nu...

Just nu är jag sugen på att ställa dem på Flyinge nästa säsong igen och slippa detta körande. Visst kostar uppstallning men det kostar diesel och förlorad arbetstid också..:crazy:

Förstår känslan, jag har ställt mina 2 ston som ska insemineras i år på seminstation (100 mil hemifrån) just med tanke på att ta sig flera ggr till seminstation och ledighetsbehovet från jobbet. Ett annat år kanske jag vågar prova på att gå med dem själv, seminstationen är nämligen bara 500m ifrån, MEN problemet är större än så: vi bor 100 mil norr om Arlanda och ni kan föreställa er seminskick-kostnaden eftersom vi inte har lördagsutdelning. Heartbeat 1 dos med flyg en fredag morgon skulle gå på 5000:- från Malmö till Luleå. Så jag har placerat dem halvvägs ner, valt Heartbeat till ena stoet och Diarado till andra.
Diarado-seminet var svårt få första brunsten så vi hade is i magen och väntade till nästa brunst, och det har tagit sig och hon är dräktig nu på 40 dgrs ultraljudet onsdags!! :bump: :bump:
Jag är så tacksam att de står där de står (på den kända seminstationen i Upplands-Väsby) för de har det hur bra som helst. Det blir ett dyrare föl att ta fram men en investering på andra vis.
 
Sv: Betäckningar 2013

kl.

Min dam har fortfarande inte behagat släppa ägget, hon ska semineras idag igen (precis 30 dagar sen fölningen) och kommer kollas på Måndag... Men hästbuss och chaffis är borta mån-tisd så jag kan tidigast hämta hem odjuren på Onsdag. :cautious:
Men åh andra sidan har jag dem nog hellre där under uppsikt än här hemma utan uppsikt när jag jobbar hela dagarna.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 723
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 579
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp