Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Säger detsamma Hunter! Har inga naglar kvar....Vill veta NU! Jag har gått och pratat med Millies mage och frågat henne om hon har något där inne...Men konstigt nog så får jag inget svar.....:banghead: :D ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag väntar också ihäl mig tills min ska kollas på måndag. Har faktiskt varit och lagt material på naglarna bara så att jag inte ska lyckas gnaga av dom helt. Ligger mängder av riktigt bra föl efter "min" hingst ute på youtube i diverse fölvisningsvideos så hoppas verkligen att hon har tagit sig.

Kan man beställa en sån här kanske?:d
http://www.youtube.com/watch?v=Cqsp1GbiWck
 
Sv: Betäckningar 2013

Tack så mycket alla :)
Min fick gå i pension efter lång och trogen tjänst. Det är inte första gången för henne för hon verkar ha haft föl tidigare i Holland.

Håller tummarna stenhårt för att det fortfarande är som det ska :D

Nästa koll för mig blir 40 dagar då jobbet kommer i vägen på 30 dagars. Blir så när man lovar bort sig ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

*kl*

Nu har inte jag betäckt mitt sto, men stallägaren har betäckt sitt sto och som är dräktig på lite mer än 40 d.nu. Beräknad fölning är i mitten på april ;)

Stammen på fölis blir:

Spitfire Z - Maximillian - Magnifique ( kan ev.ha stavat sista namnet lite fel :sneaky: )
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag väntar också ihäl mig tills min ska kollas på måndag. Har faktiskt varit och lagt material på naglarna bara så att jag inte ska lyckas gnaga av dom helt. Ligger mängder av riktigt bra föl efter "min" hingst ute på youtube i diverse fölvisningsvideos så hoppas verkligen att hon har tagit sig.

Kan man beställa en sån här kanske?:d
http://www.youtube.com/watch?v=Cqsp1GbiWck

Jag tar gärna en sån här :d

http://www.youtube.com/watch?v=BjDlvsmAe3Y
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag tänker inte gå med in i undersökningsrummet. Jag gömmer mig nog bakom husknuten :nailbiting:
Var så mycket mindre nervpress förra året när hästarna stod på Flyinge. Jag själv var i Kina och Japan och hade inte fullständig koll på insemineringsdagar (min mamma skötte det mesta av komunikationen med Flyinge pga tidsskillnad + att jag jobbade låååånga dagar) mm utan fick ett sms mitt i natten att nu var E dräktig :p
 
Sv: Betäckningar 2013

Ja, det låter som om du hade det väldigt bekvämt förra året. :D
Nu får du ta igen det denna sommaren med nerverna på helspänn. :nailbiting:
Jag är så luttrad och vågar inte hoppas på att min har föl. Även om hon skulle vara dräktig så litar jag inte på att hon håller dräktigheten eftersom hon resorberade någon gång efter dygn 14 förra året....Men man får hålla tummarna och se vart det bär...
 
Sv: Betäckningar 2013

Väldigt bekvämt vet jag inte fick jobba häcken av mig där borta ;) men jag slapp i alla fall oroa mig för dräktighetsundersökning eftersom jag inte hade koll på dagarna :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis! : D

kl.
Vi ligger ju lite efter pga att det strulade förra året med att hon resorberade första embryot men tog sig igen senare på sommaren, men nu är det nära konstaterade de på kollen idag, hon semineras imorgon första gången. Hoppas jag kan hämta hem donnan med fölis innan nästa vecka iaf. Saknar mina små odjur!
Med lite flyt har hon ovulerat när hon kollas på fredag. :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis!

Kollar min Fendi på söndag, då dygn 46. Lilla ponnyn vet jag inte hur jag ska göra med, ska höra vad seminvet säger, vet att han tidigare inte varit så pigg på att ultraljuda en sån liten.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL, nu är det freedag !!! =) Ska kolla 17 dygn idag! Hon fick nya beteskompisar för en vecka sedan och någon timma efter ihopsläpp så visade alla utom Räkan brunst och det måste ju båda gott?
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 723
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 579
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp