Betäckningar 2021

Har du kollat om stationen/hingsthållaren har andra hingstar som du kan få byta till utan att betala extra? Många erbjuder det som ett alternativ. Men håller tummarna att hon är dräktig!

Nej, de andra hingstarna där på TAI är lite utanför min prisklass i 45-dagarsavgiften sen, så vet inte om det är något alternativ ändå.

@Hippocampus jag är precis likadan!😂
Analyserar allt!😉
Ser hon inte trött ut, är hon inte lite gosigare än vanligt, mer social mot mig, står och hänger för sig själv i hagen. m.m m.m.😁
Ikväll var hon stressad. Sen vid intag år hon, jag gick iväg med den andra, kom tillbaka och hon stod fortfarande o åt. Plötsligt var det som stora sömntåget slog till, hon ställde sig och stirrade in i väggen och somnade. Jag var tvungen att ta tempen...

Darina inte dräktig på dygn 16. Så jäkla segt. Ett försök till sen räcker det. Tar hon sig inte då blir hon pensionär på heltid.

Stod med ägg men var inte öppen så koll på fredag igen.
Och nu var äggen borta? Alltså vad händer? Koll på onsdag för att vara 100 på att hon inte är dräktig och sen spruta igen på torsdag. Snart tänker jag att jag måste lyssna på vad Darinas egen kropp säger.

Inte hört något ännu så antagligen kollar de henne på Måndag :nailbiting: Man får ju smärre nervsammanbrott på denna väntan. Hoppas verkligen hon är dräktig för då blir de ungefär samma datum som i år. Denna gång är hon seminerad på midsommarafton förra året vart hon seminerad sista gången 1 juli och fölis är född 29 Maj. Så kom igen nu Majsan :nailbiting:

Jag läser och förundras och känner hög puls av adrenalin, bara av att ta del av era förehavanden!

Oj oj oj! Vilket engagemang och ni har då nerver av stål!

Jag har knappt landat i att det ens blev ett föl för vår del. Lite lite, drömde jag om att betäcka om henne nu i juli, men jag vågar inte.

Dels är jag lite nervös för att köra sto med föl i transport, men också för vad gör jag nästa år?

Jag har inget eget stall och det har varit lite struligt med stallplats även om allt ändå fungerat till sist.

Så jag har nog bestämt mig för att släppa idén. Jag är ingen etablerad uppfödare och jag vill inte stå med hästar som jag inte kan sälja nästa år.

Jag förstår att flera av er har egna stall och har stor erfarenhet och kunnande, så jag är ju inte i samma liga, oavsett.

Med mina amatörmått mätt så är jag oändligt tacksam att allt gick bra till sist.

Ville bara säga det -- ni är fantastiska som fortsätter med stor hängivenhet!

🤩

Idag betäcktes Älvan med Springers Charleston RC. Älvans första försök någonsin och dessutom naturlig betäckning. Hon stod som ett ljus för hingsten. Min fina duktiga tös.
Nu hoppas vi få fram en stabil fälttävlanshäst.
Screenshot_20210713-215126.webp

Imorgon ska jag dessutom till stationen och göra en extra koll på darina innan hon ska sprutas igen. Chansen att hon är dräktig nu är dock minimal. 😏

Jag läser och förundras och känner hög puls av adrenalin, bara av att ta del av era förehavanden!

Oj oj oj! Vilket engagemang och ni har då nerver av stål!

Jag har knappt landat i att det ens blev ett föl för vår del. Lite lite, drömde jag om att betäcka om henne nu i juli, men jag vågar inte.

Dels är jag lite nervös för att köra sto med föl i transport, men också för vad gör jag nästa år?

Jag har inget eget stall och det har varit lite struligt med stallplats även om allt ändå fungerat till sist.

Så jag har nog bestämt mig för att släppa idén. Jag är ingen etablerad uppfödare och jag vill inte stå med hästar som jag inte kan sälja nästa år.

Jag förstår att flera av er har egna stall och har stor erfarenhet och kunnande, så jag är ju inte i samma liga, oavsett.

Med mina amatörmått mätt så är jag oändligt tacksam att allt gick bra till sist.

Ville bara säga det -- ni är fantastiska som fortsätter med stor hängivenhet!

🤩
Jag tänker som så att vill du verkligen ta föl så är det ”småsaker” du sätter upp som hinder. Har kört sto med föl massvis av gånger i både släp och lastbil utan problem. Att du inte har ett eget stall borde inte heller spela någon större roll. Det hade inte jag heller när jag började med uppfödning 🙂 En häst är bara värd vad en köper vill betala så ibland kanske det är så att man får släppa för ett lite billigare pris om det är pga platsbrist men det kan också bli hur bra som helst ändå 🙂

Jag tänker som så att vill du verkligen ta föl så är det ”småsaker” du sätter upp som hinder. Har kört sto med föl massvis av gånger i både släp och lastbil utan problem. Att du inte har ett eget stall borde inte heller spela någon större roll. Det hade inte jag heller när jag började med uppfödning 🙂 En häst är bara värd vad en köper vill betala så ibland kanske det är så att man får släppa för ett lite billigare pris om det är pga platsbrist men det kan också bli hur bra som helst ändå 🙂
Nä nu.... Nu sätter du griller i huvudet på mig.... :angel:

För fem dagar sedan inseminerades mitt sto Vicky (Quite easy-freimoore) med Magic Park :love:
Jag blev kär i hingsten på en hingstvisning för flera år sedan med Royne i sadeln men eftersom han stått på fryst har det inte blivit av förrän nu. Tyvärr verkar han ju jättepopulär och billig vilket känns lite tråkigt men jag måste prova efter alla dessa år. Jag håller alla tummar och tår!

Jag tycker mitt sto har fått ett förändrat uttryck i ögonen de senaste dagarna så magkänslan säger att det gick. Men det kan lika gärna vara värmen och min egna fantasi :angel: väntan är ju oändligt lång!!

Sen fick jag se min backup Baloé på falsterbotävlingarna 😍 förhoppningsvis blir det en Baloé bäbis här ett kommande år!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
932
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka