Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrev en egen checklista i mobilen med saker att fixa, köpa, ha koll på osv innan, under och efter fölning. När jag läste något jag inte tänkt på skrev jag upp det i min lista. Du kan få kolla på den om du vill men det är kanske inte exakt vad du är ute efter.Jag undrar finns det någon bok eller liknande där man som nybörjare kan få typ en checklista vad man bör tänka på? Tex månad x - virussbort-spruta, månad x-börja fodra mer… ja ni fattar…
Åh tack, jättegärna!Jag skrev en egen checklista i mobilen med saker att fixa, köpa, ha koll på osv innan, under och efter fölning. När jag läste något jag inte tänkt på skrev jag upp det i min lista. Du kan få kolla på den om du vill men det är kanske inte exakt vad du är ute efter.
Jag undrar finns det någon bok eller liknande där man som nybörjare kan få typ en checklista vad man bör tänka på? Tex månad x - virussbort-spruta, månad x-börja fodra mer… ja ni fattar…
Har bara erfarenhet av att ge det till typ dygn 100. Vad tycker veterinären?Mitt sto fortsatt dräktig med Fortnite efter klämning av tvilling i måndags . Hon får fortfarande Regumate. Stationen tycker att hon ska få det fram till en månad innan fölning som extra säkerhet. Har någon av er andra erfarenhet av det? Nu är vi absolut inte där än så jag tar inte ut något i förskott. Har bara inte hört talas om det innan. Tillbaka för 30-dagarskoll nästa måndag.
Du som verkar ha koll, vad är det för skillnad på Regumate och katt p-piller?Har bara erfarenhet av att ge det till typ dygn 100. Vad tycker veterinären?
Hade lyssnat på veterinärens ord men kanske kollat med annan semiveterinär också vad den hade tyckt.
Vet inte riktigt vad som är skillnaden innehållsmässigt förutom att regumate är för häst. Vet dock att vissa menar på att man kan ge katt p-piller till ston som har låg progrestronnivå och att en del stuterier gav det förr till ston som var svåra str få dräktiga eller svårt att behålla fostret men min veterinär menar på att det absolut inte finns någon forskning på det som visar att det faktiskt funkar och att det är bättre att isåfall få regumate.Du som verkar ha koll, vad är det för skillnad på Regumate och katt p-piller?
Tack! Intressant då jag har flera bekanta på olika ställen (med olika seminstationer) som ger katt-p-piller i år istället för Regumate (tydligen svårt att få tag på) och än så länge verkar det funka.Vet inte riktigt vad som är skillnaden innehållsmässigt förutom att regumate är för häst. Vet dock att vissa menar på att man kan ge katt p-piller till ston som har låg progrestronnivå och att en del stuterier gav det förr till ston som var svåra str få dräktiga eller svårt att behålla fostret men min veterinär menar på att det absolut inte finns någon forskning på det som visar att det faktiskt funkar och att det är bättre att isåfall få regumate.
Katt p-piller är i alla fall mkt billigare att ge men jag vet inte riktigt om jag tror på det.Tack! Intressant då jag har flera bekanta på olika ställen (med olika seminstationer) som ger katt-p-piller i år istället för Regumate (tydligen svårt att få tag på) och än så länge verkar det funka.
När jag läser om båda får jag uppfattningen om att båda ”jobbar” på samma sätt. Regumate för häst och gris och så pillren då till katt. Men jag är ingen medicinare
P-piller för katt finns inte längre att få tag i dock . Numera får man ge humanpreparatet Provera till katter.Katt p-piller är i alla fall mkt billigare att ge men jag vet inte riktigt om jag tror på det.
Min veterinär har inte haft problem med att få tag på det men jag tror man måste få det på recept.
Jo hos dom med ”egna” medicinskåp Vem vet hur gamla dom pillerna ärP-piller för katt finns inte längre att få tag i dock . Numera får man ge humanpreparatet Provera till katter.
Vet rekommenderar att ge dräktigheten (förutom sista månaden) men sa också att det är upp till mig. Som minst bör jag ge till dygn 100. Det är som sagt bara som extra säkerhet eftersom min häst har en historia och inte lyckats få ett levande föl (dock gått hela dräktigheten).
Finns kanske de som har hamstrat sedan tidigareJo hos dom med ”egna” medicinskåp Vem vet hur gamla dom pillerna är
Mm hade för mig att ni hade haft lite otur. Kanske är lika bra att ge det som veterinären rekommenderar?