Okej, då förstår jag.
Ja, så kan man nog sammanfatta det (stjälper ej men kan vara onödigt). Det görs en del studier nu på de eventuella negatlva effekterna som Regumate skulle kunna ha. De jag läst handlar mest om behandling av Placentit hos relativt långt gångna ston eller där stoet genomgått någon form av kirurgi under dräktigheten och där diskuteras det mer allmänt kring användandet av Regumate. Tror mestadels att man landat i att det faktiskt inte gör någon skillnad. Spontant upplever jag nog att många av de jag känner som jobbar med repro har gått ifrån det lite (iaf i syfte att bibehålla dräktighet). Att användandet minskat om man jämför med hur det såg ut för 5-10 år sedan men kan bara vara en känsla jag har
.
Förstår ditt dilemma och precis som du resonerar, gör nog de flesta. Man ger det för att man inte vågar låta bli, man vill göra allt osv…
Jag själv är bara lite skeptisk till att tillföra en ganska stor mängd hormon till ett sto om hon redan producerar det själv i tillräcklig mängd. Kan liksom inte tänka mig att det är helt riskfritt men återigen, bara en känsla. Vet att man också diskuterat en del kring att man mha Regumate får ston att behålla foster som de annars skulle ha resorberat/kastat av anledningen att de ej är livsdugliga. Nu vänder jag mig inte till dig alls utan mer allmänt så tycker jag att det är något man skall ta i beaktande när man råder andra till att genast ta hjälp av Regumate om stoet råkat gå om 2 ggr under en säsong. Det finns gott om anledningar till att ston ej blir dräktiga och Regumate är lösningen på enstaka av dessa