Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Suck...ja ja. Det är som det är. Men drygt blir det..@polly p min sprutades en fredag och dröjde till lördagen veckan efter innan det gick seminera.
Har bara väldigt lite erfarenhet men på mitt sto hände ingenting.Mitt sto är fortfarande på station. I fredags sprutade dom henne för att få igång brunst men hon har inte visat än.
Hur lång tid brukar det ta?
Börjar sakna både henne och trailern som vi lämnade kvar men vet att dom gör vad dom kan för å få dräktigt.
Tror hemmavet kanske missade brunst men vet inte vad som skedde.
Mitt sto sprutades förra fredagen och seminerades måndag och onsdag. Hade släppt ägget i fredags.Mitt sto är fortfarande på station. I fredags sprutade dom henne för att få igång brunst men hon har inte visat än.
Hur lång tid brukar det ta?
Börjar sakna både henne och trailern som vi lämnade kvar men vet att dom gör vad dom kan för å få dräktigt.
Tror hemmavet kanske missade brunst men vet inte vad som skedde.
Jag skulle betäckt, om jag inte red själv.Imorgon ska Darina kollas på 16 dygn. Jag är förvånad om hon är dräktig. Så mycket märkligheter runt henne i år. Men jag hoppas verkligen.
Sen har jag beslutsångest angående ett annat sto. Hon är fem år och haft lite problem med hälta senaste halvåret. Detta är behandlat och hon är frisk. Hon ska egentligen till en ryttare nu men frågan är om jag ska betäcka henne istället så hon får längre vila. Jag vet inte hur jag ska göra och jag måste bestämma mig typ nu.
Ska kolla min imorgon. Känns nervöst men har inte så höga förhoppningar och en dålig magkänsla... Om hon är tom har jag inte bestämt om jag ska försöka en gång till med samma hingst, eller prova en annan. Får kolla med seminstationen imorgon hur hon såg ut vid denna inseminationen. Första hade hon bakterier och behandlades med hippotrim. Denna senaste sköljdes livmodern vet jag bara och de sa inget om bakterier när jag hämtade henne (baktprov togs).
Jag är dock inte sugen på att betala en till språngavgift, så får kolla vilka hingstar man först betalar vid konstaterad dräktighet i så fall. Alternativet är ju att försöka med samma hingst igen och i värsta fall får man väl rida ett år till. Dock är hon 19 år då, så frågan är om det är lättare att få dräktigt då.
Kan man kolla någonstans hur hingstens dräktighetsprocent varit under denna säsongen? Att man kan se statistik för förra året vet jag, men hingsten jag har valt är första säsongen.
Så många beslut. Egentligen borde jag vänta med att ha beslutsångest till imorgon. Hon kan ju faktiskt vara dräktig