Om du kan seminera med färskt direkt från hingsten så är ju det absolut bäst. Jag övervägde fan att köra ner Hedwig till Flyinge för att verkligen optimera chanserna o få sperman direkt från hingsten.Inte Pärlan heller så dom tog baktprov men inget fel. Nu har hon kommit i brunst o har tydligen jättefina ägg så seminerades igår o ska kollas imorgon. Jag har hoppet uppe än då det kvittar mig med ett sent föl bara det blir ett föl.
Men en fundering jag har till alla er erfarna där ute, jag har tänkt på att om hon inte tar sig denna gång, är det ett alternativ att åka till stationen där hingsten står istället? Är ju inte jättelångt för mig o hon är resvan. Vill ju maxa chanserna till dräktighet.
Man blir ju lätt manisk. Men samtidigt så är det ju dumt att röra till det när min seminvet har stenkoll på brunst, satt in ordentlig behandling etc. Vi är inne på att bara få livmodern fin denna brunst o sen spruta igång henne ist. Hon hade ett ägg på 38 o lite brunstödem men vätskan var ju inte så vacker.