Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, ingenting. Allt är bra förutom det. Enl vet tog hon sig men resorberade innan 17 dygn. Sen dess har hästen sparat sin gulkroppSäsongen är inte slut ännu. Ångra aldrig något du försöker
Har det hänt något med ditt sto?
Usch en sådan otur. Har du bra förtroende för seminstation och veterinär annars? Avel är ett lotteri, och dyrt kan det bli också.Nej, ingenting. Allt är bra förutom det. Enl vet tog hon sig men resorberade innan 17 dygn. Sen dess har hästen sparat sin gulkropp
Kom på en annan fråga, Vaccinera mot abortvirus eller inte? tror det finns risk att det kommer vara lite hästar som är ute och åker en del.
Ja det tycker jag är en god idé. Jag gjorde det med mina ponnyston när de var dräktiga, trots inte särskilt dyr betäckning. Du som har försäkring, är det inte ett av villkoren för att få ut på försäkringen- att stoet är vaccinerat mot abortvirus ?Kom på en annan fråga, Vaccinera mot abortvirus eller inte? tror det finns risk att det kommer vara lite hästar som är ute och åker en del.
Det är inte något krav på vaccinering mot abortvirus i mitt bolag i alla fall. Tror inte att de andra bolagen heller har det kravet.Ja det tycker jag är en god idé. Jag gjorde det med mina ponnyston när de var dräktiga, trots inte särskilt dyr betäckning. Du som har försäkring, är det inte ett av villkoren för att få ut på försäkringen- att stoet är vaccinerat mot abortvirus ?
OkDet är inte något krav på vaccinering mot abortvirus i mitt bolag i alla fall. Tror inte att de andra bolagen heller har det kravet.
Tack! Ja, det känns värdelöst faktiskt. Efter denna hemska vår så ville jag verkligen ha något att se framemot men tyvärr har det gjort att jag hamnat ännu längre ner i träsket.Usch en sådan otur. Har du bra förtroende för seminstation och veterinär annars? Avel är ett lotteri, och dyrt kan det bli också.
Hoppas verkligen att hon blir dräktig ❤
Va inget krav från deras sidaJa det tycker jag är en god idé. Jag gjorde det med mina ponnyston när de var dräktiga, trots inte särskilt dyr betäckning. Du som har försäkring, är det inte ett av villkoren för att få ut på försäkringen- att stoet är vaccinerat mot abortvirus ?
Inte Pärlan heller så dom tog baktprov men inget fel. Nu har hon kommit i brunst o har tydligen jättefina ägg så seminerades igår o ska kollas imorgon. Jag har hoppet uppe än då det kvittar mig med ett sent föl bara det blir ett föl.Kollade Hedwig idag och hon var som väntat inte dräktig med tanke på vätskan. Så nu är hon sköljd ordentligt, baktprov taget, fått livmodersammandragande samt satt på hippotrim. Ska dit på torsdag igen och kolla om vi behöver skölja mer. Hade typ en liter drygt i livmodern.