Japp på måndag morgon. Så jag behöver inte ringa idag söndag och skrika på veterinären på hästen brunstar och vi missar något?Men det är ju bra att hon kommit i brunst nu då. Ska du kolla på måndag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp på måndag morgon. Så jag behöver inte ringa idag söndag och skrika på veterinären på hästen brunstar och vi missar något?Men det är ju bra att hon kommit i brunst nu då. Ska du kolla på måndag?
Japp på måndag morgon. Så jag behöver inte ringa idag söndag och skrika på veterinären på hästen brunstar och vi missar något?
Även om du gör det så misstänker jag att hingsten tappas först på måndag?Japp på måndag morgon. Så jag behöver inte ringa idag söndag och skrika på veterinären på hästen brunstar och vi missar något?
Jag vet inte hur lång förvarning de behöver men de kan tappa även på söndagar, det har de erbjudit en annan. Jag kan också åka och hämta.Även om du gör det så misstänker jag att hingsten tappas först på måndag?
Vi hade bokat tid på måndagen, jag beräknade att hon skulle vara brunstig onsdagen. Hon började skvätta på söndagen, vi åkte in som planerat på måndagen och då hade hon ju två ägg, ett på 4-nånting och ett på 3-nånting så de inseminerade henne på måndagen. Hoppas det går bra med ditt sto!Jag vet inte hur lång förvarning de behöver men de kan tappa även på söndagar, det har de erbjudit en annan. Jag kan också åka och hämta.
Men ja ska ringa veterinären iaf.
Jag gör lite olika, beroende på om stoet är betäckt tidigt på året, eftersom jag har flera ston i avel så är ultraljudas det minst tre ggr/månaden, och har jag då stoet på 90 dygn så kollar jag när vette ändå är på plats . De sent betäckta kan jag ibland bara ultraljuda på 16 dygn, o sen brukar jag, om jag tvivlar på dräktighet, ta ett blodprov i februari ungefär, för att veta. Jag har numera enbart språngavgift , så allt betalas efter första betäckta brunsten, (naturlig betäckning)En dum fråga, brukar ni göra en senare UL koll på era ston efter 45dygnet?
Förstår givetvis er som har 90dygns avgift men annars.
Gör ni någon mer eller kollar med blodprov? Tänker för och se så allt ser bra ut
Mina två tidigare dräktigheter har jag bara kollat två gånger, 17 och 40-45dygnet.
Grattis!Men hörni - min var dräktig!
Jag är så sjukt glad - så nu väntas en Taloubet KZ-Cardento i april och en Eldorado van de Zeshoek-Kannan i juni.
Har den föl vid sidan nu? Var försiktig med kraftfodret isåfall så inte fölis växer för snabbt..Ni med svårfödda ston, några tips ?
Hon har fallit ur rejält med föregående föl( inte jag som ägare då)
Har den föl vid sidan nu? Var försiktig med kraftfodret isåfall så inte fölis växer för snabbt..
Nej inget föl nu.. tänkte inför blivande föl nästa år.
Hon gick ner sig mycket och tog lång tid och få fin i hull efter förra fölet.
Så tänkte på tips hur jag kan tänka med foder osv.
Nej inget föl nu.. tänkte inför blivande föl nästa år.
Hon gick ner sig mycket och tog lång tid och få fin i hull efter förra fölet.
Så tänkte på tips hur jag kan tänka med foder osv.
Ni med svårfödda ston, några tips ?
Hon har fallit ur rejält med föregående föl( inte jag som ägare då)