Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jättetrist.. Nu känner jag mig lite villrådig om jag ska försöka igen eller inte.. Åååå, det är såå svååårt!! Ska jag försöka igen eller ta Hip Hop som det var tänkt från början?Trist @Emiro att Olivia var tom. Jag var ju väldigt nära att ta samme hingst men fegade ur på grund av fertiliteten. Hade han haft markant bättre fertilitet denna säsongen så hade jag absolut kunnat använda honom framöver.
Har du lust att hosta ut pengarna så. Tidsmässigt är det väl ingen fara än, du har gott om tid att ge honom en chans till om det verkligen är hingsten med stort H. Jag bangade som sagt, har inte lust att stå och betala pengar för att inte få dräktigt, det är tillräckligt dyrt med avel ändå.Ja, jättetrist.. Nu känner jag mig lite villrådig om jag ska försöka igen eller inte.. Åååå, det är såå svååårt!! Ska jag försöka igen eller ta Hip Hop som det var tänkt från början?
När jag funderade på luxus så blev jag rekommenderad att köra ner stoet till hingsten, så har du möjlighet att göra det så kanske det är ett alternativ?post: 17534458 skrev:Ja, jättetrist.. Nu känner jag mig lite hingstendig om jag ska försöka igen eller inte.. Åååå, det är såå svååårt!! Ska jag försöka igen eller ta Hip Hop som det var tänkt från början?
Jag räknade lite på det och kom fram till att dygnskostnaderna att ha henne på station om jag fortsätter försöka eller avbryta och betala språngavgiften blir ungefär detsamma. Svårt.Har du lust att hosta ut pengarna så. Tidsmässigt är det väl ingen fara än, du har gott om tid att ge honom en chans till om det verkligen är hingsten med stort H. Jag bangade som sagt, har inte lust att stå och betala pengar för att inte få dräktigt, det är tillräckligt dyrt med avel ändå.
Jag funderade faktiskt på det men det är en lång resa och jag är väldigt nöjd med min station.När jag funderade på luxus så blev jag rekommenderad att köra ner stoet till hingsten, så har du möjlighet att göra det så kanske det är ett alternativ?
Hoppet är väl det sista som överger människan antar jag.Jag håller med @KickiH och förundrar mig över att det fortfarande finns sto ägare som lägger tid o pengar på den hingsten.
Ja, jättetrist.. Nu känner jag mig lite villrådig om jag ska försöka igen eller inte.. Åååå, det är såå svååårt!! Ska jag försöka igen eller ta Hip Hop som det var tänkt från början?
Just för ekonomins skull tror jag inte att det spelar någon roll om jag betalar språngavgiften eller vad det kostar att ha henne uppstallad på stationen. (Jag bor rätt långt ifrån så jag kör inte fram och tillbaka mellan kollarna) De skulle kolla henne igen på fredag så jag ska väl inte måla fan på väggen än kanske.Om du redan har påbörjat (för det är väl första försöket?) så tycker jag du ska testa en gång till, det är ju fortfarande ganska tidigt!
Enligt Luxus villkor får du ju betala språngavgiften om du avbryter efter endast 1 brunst, men skulle hon inte ta sig på brunst 2 heller betalar du inget. Och det finns ju de som blivit dräktiga med skick också. Använder ni slingan för skicken?
Mäh, sätt inte griller i huvudet på mig med fler hingstval nu!@Emiro Ta Zappa istället
Seriöst dock, jag hade gett det en chans till så du slipper undan språngavgiften, och sedan bytt till en säkrare hingst. Efter flera fölårgångar hos oss förstår jag faktiskt inte heller riktigt att många väljer Luxus, just för fertiliteten.
Stora W blev igår avlämmnad på seminstationen och de beställer en dos från Zappa idag Är simmarna hälften så bra som hingstägaren påstår har vi nog god chans för ett one hit wonder. Om inte stoet surnat till under dessa två år sedan hon fick den förra.
Jag måste ha fått hybris eller nåt. Är sugen på att lägga Totilas nån gång i framtiden på mitt dressyrsto... Är det ens moraliskt försvarbart att använda en så dyr hingst bara "för skojs skull"? Tänker att kombinationen Totilas - Don Schufro har slagit väl ut tidigare, även om D S ligger i 2:a led på min och hon inte _alls_ har samma gedigna möderne som Total Hope..