Tack. Man kan säga att du bidrog till att putta mig över kanten.@Emiro Håller tummarna för er, gillar verkligen ditt val .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack. Man kan säga att du bidrog till att putta mig över kanten.@Emiro Håller tummarna för er, gillar verkligen ditt val .
De rörde sig inte mycket tyvärr.Hur det simmarna ut ?
Tråkigt men får hoppas det tar sig ändå .De rörde sig inte mycket tyvärr.
Tack.Tråkigt men får hoppas det tar sig ändå .
Håller tummarna för dig .
Ja det är normalt, det betyder att det inte är en riktig brunst... Typiskt så här tidigt på året. De släpper inga ägg på de där.
Vi var på dräktighetskoll idag, magkänslan har sagt att hon är dräktig och jajamen, -men med två. De satt väldigt tätt men skicklig veterinär lyckades sära dem men den minsta fosterblåsan som var tanken att klämmas ville inte riktigt sammarbeta utan smet iväg och la sig dumt. Så det blev att lämna kvar stoet för nytt försök i morgon. Jag är glad över att hon tagit sig och jag förstår ju att det är ganska vanligt med ston som släpper två ägg men det ökar ju även riskerna för att det inte går vägen förstås. Jag känner mig supertrygg med seminstationen och deras kompetens men åhh vad omtumlande det är att vara nybörjare som 'uppfödare'.
Ni som har tvillingerfarenhet kan inte ni berätta hur det gick för er?
Vi har klämt tvillingar två gånger hittills, båda gångerna har det gått bra
Vi åkte till station i fredags efter att ha räknat dagarna till brunst men icke, åkte tillbaka idag och nu var det på gång men inget ägg ännu. Såklart bara för att jäklas är det valborg på torsdag så nu hoppas vi hon har ett ägg kvar på fredag så vi kan beställa skick från Gunnarlunda.
Vi har klämt tvillingar två gånger hittills, båda gångerna har det gått bra
Vi åkte till station i fredags efter att ha räknat dagarna till brunst men icke, åkte tillbaka idag och nu var det på gång men inget ägg ännu. Såklart bara för att jäklas är det valborg på torsdag så nu hoppas vi hon har ett ägg kvar på fredag så vi kan beställa skick från Gunnarlunda.
Valborg var i lördags.....