Betäckningar 2016

En glad dag här idag, Ebba dräktig 14 dygn, ingen tvilling. Ny koll på söndag ändå för säkerhets skull. Nu börjar direkt ångesten för att hon ska kasta senare i dräktigheten eller att det går åt helvete på något vis.
Har fruktansvärd ågren med detta stoet då hon ligger mig så varmt om hjärtat, ungstoet har jag knappt funderat över.
Ber till högre makter att det är ett stoföl där inne som ligger på bakning, då kommer hon få förtidspensioneras efter denna fölungen och promenadridas för skojs skull.

@smulan87 Jag är inte helt säker på när man tidigast kan se det, förra gången kollade vi inte stoet innan 30-dygn igen eftersom stuteriägarinnan samordnade dräktighetskollerna på stona.

Stora W blev igår avlämmnad på seminstationen och de beställer en dos från Zappa idag :D Är simmarna hälften så bra som hingstägaren påstår har vi nog god chans för ett one hit wonder. Om inte stoet surnat till under dessa två år sedan hon fick den förra.

Nu har "mitt" sto (såld med avtal om att jag ska få ta föl i år) idag åkt till seminstationen för betäckning med Touchdown. Bådar gått att Fritidsryttare fick dräktigt på första försöket:bump:.
Vad roligt! Jobbade inte idag eller igår, men får stifta bekantskap med henne imorgon då.:) Håller tummarna för att sperman är lika bra som den jag fick, den fick gott betyg!

*kl*

Här kommer en uppdatering från mig, Cajsa är idag DRÄKTIG på 16 d. med Canterbury <3 :)

Dock tillbaka på måndag,då det ev.var tvilling-risk. Men så glad!, Nu går fröken ihop med 2 andra ston på bete.

2ch81aw.jpg

Första besöket på seminstationen idag och hon hade släppt ägget nu i helgen så nytt besök om 10 dagar. :)

Hon visar ingen brunst så vi visste inte alls hur det låg till.

Nu har vi varit på sationen.
Hon seminerades och sen kollade han med ultraljud och upptäckte att hon har släppt ägget. Han sa att det var goda chanser ändå ..
Vad har ni för erfarenheter av detta?

Mitt första inlägg på buke!
Jag försöker ta föl på mitt sto i år. I tisdags började hon att brunsta (andra brunsten i år), i söndagskväll seminerades hon på ett ägg på 42 mm. Idag är brunstdag 8 och hon seminerades igen imorse, då var ägget 50 mm. Ska kolla om ägget har släppt imorgon bitti men hon brunstade mycket ikväll också.. Är orolig för att det är en såndär brunst som inte slutar med ovulation. Och så är jag orolig för infektioner, hur många semineringar är normalt på en brunst? Nu har hon redan fått två och om inte ägget har släppt imorgon så får hon nog ytterligare en på torsdag.

Mitt första inlägg på buke!
Jag försöker ta föl på mitt sto i år. I tisdags började hon att brunsta (andra brunsten i år), i söndagskväll seminerades hon på ett ägg på 42 mm. Idag är brunstdag 8 och hon seminerades igen imorse, då var ägget 50 mm. Ska kolla om ägget har släppt imorgon bitti men hon brunstade mycket ikväll också.. Är orolig för att det är en såndär brunst som inte slutar med ovulation. Och så är jag orolig för infektioner, hur många semineringar är normalt på en brunst? Nu har hon redan fått två och om inte ägget har släppt imorgon så får hon nog ytterligare en på torsdag.
2 semineringar/brunst är inte ovanligt. Mitt sto förra året hamnade i en brunst där hon vägrade släppa, tror vi seminerade 2 gånger men sen fattade veterinären misstankar när ägget bara växte. Hon sprutades för att släppa, sen inväntade vi en ny normal brunst innan vi körde igen, då blev hon dräktig.

De hittade ingen dräktighet idag på Olivia :(
Men hon var inte heller brunstig så de skulle kolla henne igen på fredag.

De hittade ingen drighet idag på Olivia :(
Men hon var inte heller brunstig så de skulle kolla henne igen på fredag.
Har du henne på Luxus hemmastation? Han har väl haft ganska dålig kvalitet på sperman med lågt dräktigthetsresultat tidigare år, tyvärr, för han är himla fin.

Har du henne på Luxus hemmastation? Han har väl haft ganska dålig kvalitet på sperman med lågt dräktigthetsresultat tidigare år, tyvärr, för han är himla fin.
Nej, jag har inte det tyvärr.. Jag bor högre upp i landet så det är ju lite av en chansning. Ja, det är så himla trist med hans dräktighet för han är verkligen kanonfin.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024