Betäckningar 2016

kl.
Måste få fråga hur ni tänker kring foster och fölförsäkringen, kommer ni göra och om när isåfall?

Hört en del som inte tänker försäkra, eller som kanske gör det från dygn 90.

Hur gör ni?

Sen nästa, vilket bolag väljer ni?

Tycker detta är skit svårt, försäkra tänker jag göra om det fortfarande finns en bebis i magen, jag hade tänkt göra det från dygn 40 isåfall (lr därefter) och hade tänkt välja Agria då jag bland annat läst mycket från andra om att dom har bästa avtalet, men mitt sto har Folksam och vill väl egentligen att fölis får samma.

kl.
Måste få fråga hur ni tänker kring foster och fölförsäkringen, kommer ni göra och om när isåfall?

Hur gör ni?

Tycker detta är skit svårt, försäkra tänker jag göra om det fortfarande finns en bebis i magen, jag hade tänkt göra det från dygn 40 isåfall (lr därefter) och hade tänkt välja Agria då jag bland annat läst mycket från andra om att dom har bästa avtalet, men mitt sto har Folksam och vill väl egentligen att fölis får samma.

Jag försäkrar alla mina i Agria på dygn 40. Deras försäkring är så jäkla bra helt enkelt. Jag har maximal veterinärvård och typ 15-20 i liv lite beroende på vad ungen kostat att tillverka.

Jag försäkrar alla mina i Agria på dygn 40. Deras försäkring är så jäkla bra helt enkelt. Jag har maximal veterinärvård och typ 15-20 i liv lite beroende på vad ungen kostat att tillverka.

Tack för ditt svar :)

Okej, det låter väldigt bra det tycker jag.
Då tänker även jag köra på dom , bara hålla tummarna att resterande dygn går lika bra som dom första =D

kl.

Hur gör ni?

Jag har mitt sto Försäkrat i agria, så har mejlat dom. Jag har ju aldrig gjort detta förut. Så har säkert frågat alla 300 onödiga frågor en nybörjare gör. Men kommer definitivt att köra på försäkring.. Har sparat som en tog för denna lilla i magen på Suitan.. Så för mig blir det att förlora allt både penga mässigt å där till.. Det är ju inte lite slantar man lägger ut på dessa vackra djur..

Vi försäkrar då vi har så få ston. Kommer troligtvis teckna i Agria efter 90-dygnskollen. Vi tar tillverkningskostnaden i livvärde och ett mellanbelopp på veterinärvården. Vi maxar inte veterinärvården då vi inte planerar att göra några större ingrepp eller gå igenom långdragen behandilng av sjuka föl - Det skulle inte hålla ekonomiskt för oss.

Koll i morgon :nailbiting::nailbiting: Tycker hon är precis som vanligt, den andra blir så hormonpåverkad direkt att man vet om det tagit sig eller inte, mycket praktiskt!

Hur vanligt är det att de kastar mellan 40 och 90? Jag funderar på att ta en försäkring efter 90 dagar.

Vad är det som gör Agrias fosterförsäkring så bra? Jag gillar dem inte på vuxen häst och har Sveland på stoet. Tog Sveland sist och allt funkade bra, tänker mig att det är klokt att ha samma bolag som man vill ha sen när den är född? Men om Agria har något speciellt som gör den mycket bättre är det ju värt att omvärdera...

Jag försäkrar för övrigt efter 90-dagarskollen. Det jag har lagt ut innan dess räknar jag att kunna bli av med, men sen är det skönt med någon "garanti".

Vi försäkrar då vi har så få ston. Kommer troligtvis teckna i Agria efter 90-dygnskollen. Vi tar tillverkningskostnaden i livvärde och ett mellanbelopp på veterinärvården. Vi maxar inte veterinärvården då vi inte planerar att göra några större ingrepp eller gå igenom långdragen behandilng av sjuka föl - Det skulle inte hålla ekonomiskt för oss.

Koll i morgon :nailbiting::nailbiting: Tycker hon är precis som vanligt, den andra blir så hormonpåverkad direkt att man vet om det tagit sig eller inte, mycket praktiskt!

Spännande, håller tummarna =D

Ang hormonpåverkade, gäller det bara humöret i sig lr diverse andra saker?

Mitt sto (som jag kanske nämnde förut) har sedan vi hämtade hem henne varit så otroligt löjlig för allt, hoppar för minsta lilla, blir rädd för nästan allt. För sånt som hon aldrig brytt sig i förr. Funderar på om detta kan vara ett av hennes tecken på dräktigheten?

För det är löjligt mycket, vågar knappt ta henne ur hagen för det finns alltid något hon blir livrädd för typ :p Vilket jag verkligen inte är van med då hon är en riktigt cool och lugn tjej som inte stressar upp sig lr blir rädd i onödan så att säga.

@Molin för vår del gäller det bara humöret, hon går omkring som i en rosa dimma och blir väldigt social, lugn och gosig. I vanliga fall är hon trevlig, men inte lugn och gosig utan en riktig ordningsvakt för gruppen.

@DressageNerd och @DianaSuitan

Okej, då vet jag. Haha, jag hoppas inte min blir en drake :p
Min är vanligtvis väldigt pussig och social, älskar all uppmärksamhet man kan få och mer därtill.
Det ända jag märkt på henne är denna lätta rädsla för allt :p Annars är hon sig själv :)

Då är äntligen Ninja hemma igen :) hon blev seminerad både i torsdags o fredags, men hade lite förändrad bakterieflora och får behandling tom imorgon. Hon hade haft en "ordentlig" brunst som var lite längre än tidigare så vi får väl se hur det går. Har redan ställt in mig på att det inte blir ngn fölis för säkerhets skull :grin:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar