Betäckningar 2016

@Emiro fråga om de inte kan ta ett sköljprov på henne så det inte ligger några bakterier och gömmer sig iallafall .
Håller tummarna för dig .

@Emiro så trist! Så frustrerande att inte veta varför. Håller tummarna för dig,och alla andra såklart!

Kotten var också tom, så magkänslan stämde tyvärr... Hon hade ett nytt ägg på 32 mm men kändes inte redo i övrigt så förhoppningsvis kan de seminera på fredag.

Åh jag tycker så synd om er som inte fått dräktigt ännu, håller alla tummar för er!!

Vi var iväg med bägge igår, en extra koll för den ena då det var en liten skugga på 16d som de ville kolla men den var borta nu så hon är konstaterad fortsatt dräktig på 25d och den andra fortsatt dräktig på 85d! Så nu blir det ingen mer koll för henne och den andra kollas igen i slutet av september. Så nu blir det olidlig väntan till i vår då vi förhoppningsvis välkomnar ett föl i i april e. Johnson ue. Florencio och sedan en i juni e. For Romance ue. Dr. Doolittle (Donnerhall) :bump:

Börjar få second thoughts angående hingstbyte då jag har en brunst kvar och gärna får dräktigt... Ringde SWB för att kolla årets siffror och blev föreslagen Kannatol, som ju var vårt andrahandsval. Ringde även Flyinge o han ska ligga riktigt högt även på skicken trots många krångelston. Visst var det nån här inne som använde honom? Hur har det gått?

Börjar få second thoughts angående hingstbyte då jag har en brunst kvar och gärna får dräktigt... Ringde SWB för att kolla årets siffror och blev föreslagen Kannatol, som ju var vårt andrahandsval. Ringde även Flyinge o han ska ligga riktigt högt även på skicken trots många krångelston. Visst var det nån här inne som använde honom? Hur har det gått?
Mitt sto blev dräktig på första med Kannatol :) Hämtade på Flyinge och seminerade samma dag som han tappades.

Mitt sto blev dräktig på första med Kannatol :) Hämtade på Flyinge och seminerade samma dag som han tappades.
Det låter ju bra. Jag har bara gett Clinton ett försök men då det än så länge skiljer nästan 10% i dräktighet på hingstarna så här långt in i säsongen så vill jag gärna maximera möjligheterna att få dräktigt. Vet du vad motiliteten på sperman var vid inseminering?

Ska kolla Märta imorgon, håller verkligen tummarna att hon är dräktig med 1 foster.
På tal om dräktig ( inte häst men hund ) så fick min lilla hund en liten valp igår.:love: Så jag är glad att en dräktighet har gått som den ska:D

Håller tummarna =D

Min tjej tycker jag är super tråkig som knappt gör något med henne, Miraz är en som vill vara med och hitta på saker. Så hon börjar bli ganska uttråkad nu.

För övrigt så går jag varje dag och kikar där bak, rädd för att hon börjat brunsta :o Vill verkligen att det ska gå bra och att det kommer en liten bebis nästa år, hon är idag på dygn 23 så det dröjer länge till nästa ultraljud..
Men å andra sidan, jag kan inte direkt göra mycket ifall hon resorberar..

Marmeta denna mysterierna häst fattar inget dom letar och letar och letar men hittar inget..pratar om gulkropp "hjärn släpp idag" men visst heter det gulkropp. Ny koll på måndag jag blir tokig på detta...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2