Betäckningar 2016

Mitt sto var tomt idag igen :( Nu gör vi ett sista försök då de ingår 3 försök med hingsten sen ger vi upp för i år... De ska även en göra ny behandling på henne då hon stod med bakterier första gången, de byter preparat nu + de gör caslick på henne, nu e de allt eller inget som gäller!

Min var ....tom i måndags, men hon hade inget ägg på gång heller - så det kanske finns en dräktighet som gömmer sig bakom cystan eller så. Ny koll imorgon.

Mitt sto var tomt idag igen :( Nu gör vi ett sista försök då de ingår 3 försök med hingsten sen ger vi upp för i år... De ska även en göra ny behandling på henne då hon stod med bakterier första gången, de byter preparat nu + de gör caslick på henne, nu e de allt eller inget som gäller!
Tråkigt.. :(

Min var ....tom i måndags, men hon hade inget ägg på gång heller - så det kanske finns en dräktighet som gömmer sig bakom cystan eller så. Ny koll imorgon.

Fortfarande tom och inga ägg. Jag tror att hennes säsong är slut.
Vi kollar en sista gång på fredag, men jag har noll förhoppning om dräktighet

Koll på 31 dagar idag och fortfarande dräktig! Blandade känslor då vi fick byta hingst till Touchdown istället för Dalwhinnie men det är sånt som händer.
Tråkigt att hon inte tog sig med Dalwhinnie men kul med Touchdown! Då är vi 3 som har dräktigt med honom, varav minst 2 på första försöket. Spännande att se vad som ploppar ut nästa år! :)

Tråkigt att hon inte tog sig med Dalwhinnie men kul med Touchdown! Då är vi 3 som har dräktigt med honom, varav minst 2 på första försöket. Spännande att se vad som ploppar ut nästa år! :)
Hon tog sig på första försöket med Touchdown så det var skönt men känns tråkigt att det inte funkade med Dalwhinnie då det har funkat tidigare med skick upp hit. Har en treåring efter honom här hemma fast med en annan mamma men det är kul att det blir föl iaf. :)

Hon tog sig på första försöket med Touchdown så det var skönt men känns tråkigt att det inte funkade med Dalwhinnie då det har funkat tidigare med skick upp hit. Har en treåring efter honom här hemma fast med en annan mamma men det är kul att det blir föl iaf. :)
Då är vi uppe på 3 st dräktiga vid första försöket, inte fy skam. Jag gillar ju hingsten och han var mitt förstahandsval, men visst är det tråkigt när man inte får dräktigt med den man tänkt från början. Lycka till iaf.:)

Fortfarande tom och inga ägg. Jag tror att hennes säsong är slut.
Vi kollar en sista gång på fredag, men jag har noll förhoppning om dräktighet

Ehum, det finns något som ser ut som en 14-dagars dräktighet. Antingen så har hon släppt ett ägg till och spermierna var väldigt livskraftiga eller så har fosterutvecklingen tagit en liten paus och sen kommit igång igen, eller så är det ett fulfoster som kommer resorberas. Ny koll på onsdag. Jösses alltså - jag blev minst sagt förvånad.

Nån som hört hur det går för Zafferano, verkar han ha fått många ston? Nån här som har dräktigt?

En bekant har sitt isabellsto efter Briar-Bernstein dräktigt med honom, hade varit kul med en dubbelgul! :up:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar