Betäckningar 2016

Ehum, det finns något som ser ut som en 14-dagars dräktighet. Antingen så har hon släppt ett ägg till och spermierna var väldigt livskraftiga eller så har fosterutvecklingen tagit en liten paus och sen kommit igång igen, eller så är det ett fulfoster som kommer resorberas. Ny koll på onsdag. Jösses alltså - jag blev minst sagt förvånad.
Oj håller tummarna för dig

Nån som hört hur det går för Zafferano, verkar han ha fått många ston? Nån här som har dräktigt?

En bekant har sitt isabellsto efter Briar-Bernstein dräktigt med honom, hade varit kul med en dubbelgul! :up:
Jag har en bekant som betäckt två ston, ena tog sig direkt andra har blivit inseminerad en andra gång, tror inte den varit tillbaka på kontroll ännu.

Mitt sto har mjölk i juvret, och har haft det sedan innan vi började betäcka. Hon fick ju föl förra sommaren... Är det normalt eller kan det tyda på nåt hormonstrul? Har tänkt fråga på seminstationen men helt glömt det. Har för mig att hon fick det för två år sedan när vi sprutade igång henne också, men nu har hon alltså fått det "oprovocerat ".

Har ett helt fantastiskt flyt här i år.:grin: Escudon ska kollas på söndag, har de lyckats få henne dräktig så ska jag köpa en flaska fin champagne åt dem har jag lovat, så små är mina förhoppningar om att hon är dräktig.
Hon har lyckats göra något i ryggen så hon har som en fet svullnad på ena sidan bakom sadelläget och är dessutom halt av det.

Har ett helt fantastiskt flyt här i år.:grin: Escudon ska kollas på söndag, har de lyckats få henne dräktig så ska jag köpa en flaska fin champagne åt dem har jag lovat, så små är mina förhoppningar om att hon är dräktig.
Hon har lyckats göra något i ryggen så hon har som en fet svullnad på ena sidan bakom sadelläget och är dessutom halt av det.
Men vad fasen...:turd:

Tyvärr har mitt sto inte haft mer än två riktiga brunster. Testade med drömhingsten i maj men det tog sig inte och hon blev igångsprutad i juli efter byte av station och seminerad med hingst på färskt med hög dräktighet. Blev ändå inget. Och därefter ingen brunst trots PG. Med tanke på att hon har en skada (trauma) som inte kommer bli bättre är jag inte säker på att man vågar prova nästa år. Känner mig riktigt deppig...
Extra bittert då stoet är supertrevlig, har meriter upp till 1,40 och har 8 syskon som gått minst M..urtypen på sto som har ngt att tillföra..

Kotten är idag på dygn 14 efter seminering. Sist såg jag nu brunst kring denna dag. Jag har inte sett några tecken på brunst än och min magkänsla är helt annorlunda denna gång, men samtidigt vågar jag inte hoppas. Jag har iaf bestämt mig för att inte pröva igen om hon inte tar sig, även om vi teoretiskt hinner med en brunst till. Jag började sent och var medveten om risken, men eftersom denna unge troligtvis kommer säljas känns det dumt att den föds i slutet på juli.

Hon ska kollas nästa fredag, blir en sen koll men eftersom jag ändå inte tänker ge det en chans till kan väl det kvitta egentligen.

Stort grattis till er alla som fått stona dräktiga, blir kul att se vad det blir för smått nästa år :D
Supertrist för er som det inte blev nåt för :cry: Det är många jag hört har varit väldigt "sega" att få dräktiga i år, även de ston som har föl vid sidan om. Det kanske är ett sådant år.

Vi var iväg och inseminerade stoet för tredje och sista gången i slutet av juli. Då det ändå inte finns möjlighet för fler gånger (policy) så har vi inte haft bråttom att kolla henne. Har haft lite problem med att ordna transport men kommer att kolla henne den 26e augusti så då får vi se om jag kommer skrika av glädje eller mumla min besvikelse :p
Hon har inte brunstat åt valacken som vi har hemma tillfälligt och honom har hon brunstat som tokig mot tidigare så en liten liten gnista hopp har jag än.

Stort grattis till er alla som fått stona dräktiga, blir kul att se vad det blir för smått nästa år :D
Supertrist för er som det inte blev nåt för :cry: Det är många jag hört har varit väldigt "sega" att få dräktiga i år, även de ston som har föl vid sidan om. Det kanske är ett sådant år.

Vi var iväg och inseminerade stoet för tredje och sista gången i slutet av juli. Då det ändå inte finns möjlighet för fler gånger (policy) så har vi inte haft bråttom att kolla henne. Har haft lite problem med att ordna transport men kommer att kolla henne den 26e augusti så då får vi se om jag kommer skrika av glädje eller mumla min besvikelse :p
Hon har inte brunstat åt valacken som vi har hemma tillfälligt och honom har hon brunstat som tokig mot tidigare så en liten liten gnista hopp har jag än.
Då ska vi kolla våra på samma dag :nailbiting: Vad hade du för sto och vem är hon betäckt med?

Min är e. Emmerton-Cortez och ska förhoppningsvis vara dräktig med Heartbeat.

Då ska vi kolla våra på samma dag :nailbiting: Vad hade du för sto och vem är hon betäckt med?

Min är e. Emmerton-Cortez och ska förhoppningsvis vara dräktig med Heartbeat.

Vad spännande! Jag hoppas att hon har tagit sig, Heartbeat är en hingst jag haft ögonen på, en riktig guldklimp :love:
Mitt sto är e: Goodman-Gepard och är betäckt med Mr Vain. Han har hög dräktighet så jag har inte bytt hingst.

Vad spännande! Jag hoppas att hon har tagit sig, Heartbeat är en hingst jag haft ögonen på, en riktig guldklimp :love:
Mitt sto är e: Goodman-Gepard och är betäckt med Mr Vain. Han har hög dräktighet så jag har inte bytt hingst.
Samma här, hade kollat på Mr Vain :p Men ville ha något beprövat i år + hemmahingst med tanke på att jag var sent ute. De nämnde hingstbyte när hon var tom efter första brunsten men sa att Heartbeat har så bra dräktighet att det inte har nödvändigt.

Dräktighetskoll på söndag, idag stod hingstfölet och flemade hej vilt när han luktade på hennes kisspöl. Känns ju...sådär? Hingstarna jag använt har slutat för säsongen, en kompis vars sto inte tagit sig på flera försök med annan hingst blev dräktig direkt med Mr Vain, han kör till sista augusti, ska jag om hon är tom...? Eller ska jag skita i det. Så jädrans surt att stå med en tom häst som jag ändå inte hinner rida under vintern men det är skitsent och då har jag bytt hingst tre(!) gånger. :(

Senast ändrad:
Dräktighetskoll på söndag, idag stod hingstfölet och flemade hej vilt när han luktade på hennes kisspöl. Känns ju...sådär? Hingstarna jag använt har slutat för säsongen, en kompis vars sto inte tagit sig på flera försök med annan hingst blev dräktig direkt med Mr Vain, han kör till sista augusti, ska jag om hon är tom...? Eller ska jag skita i det. Så jädrans surt att stå med en tom häst som jag ändå inte hinner rida under vintern men det är skitsent och då har jag bytt hingst tre(!) gånger. :(

Jag hade tänkt att hur som helst så "förlorar" man ett år nu när det är så sent och tomt i stoet (om hon nu är tom). Så då hade jag frågat mig, vill jag verkligen ha en supersen Mr Vain, eller vill jag börja i optimalt läge med mitt förstahandsval nästa år?
Vi valde andrahandsvalet detta år, men då för att vi kände att det var ett bra val med en hingst som vi var intresserade av.

Jag hade först tänkt köra en brunst till om min är tom, hinner en till på den hingst jag använder, men sen kände jag att... Nee... Det är snart april, jag börjar om då istället. Slutet av juli är sent, och då blir det dessutom (för mig, vet inte hur du resonerar) ingen betäckning nästa år. Så i sluttampen blir det samma antal föl ändå :grin: :p Inte helt logiskt resonemang kanske :o men så tänker jag.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024