Betäckningar 2016

Tyvärr var hon tom igen, trots väldigt bra förutsättningar förra semineringen :( de skulle ta bakterieprov nu iaf så blir det väl ett sista försök.

Neeej, men vad tråkigt.
Jag som skulle precis skulle skriva "Håller tummarna" och så såg jag att du redan postat igen.

Jag ska snart bege mig uppåt, det är en på tur före mig som sagt så min tur är väl omkring 14, jag är så nervös och på helspänn.

@Nougat Håller tummarna för dig, 100dygn är en del in i dräktigheten ja =D

Neeej, men vad tråkigt.
Jag som skulle precis skulle skriva "Håller tummarna" och så såg jag att du redan postat igen.

Jag ska snart bege mig uppåt, det är en på tur före mig som sagt så min tur är väl omkring 14, jag är så nervös och på helspänn.

@Nougat Håller tummarna för dig, 100dygn är en del in i dräktigheten ja =D
Tack iaf :grin: håller tummarna för dig o alla som är kvar i dessa prövningarnas tider :cool:

@Nougat
Vad kul att hon fortfarande är dräktig och ja, du har nästan gått en 3:e del, lr ja inte du :p haha

Här har det gått otrolig jävla bra =D Om jag får säga så.
Hon är dräktig på 17dygn, länge sen jag varit så nervös och spänd.

Så direkt nu är väl min undran om man kan ta nästa ul:a vid 40dygn i samband med foster och fölförsäkringen, tänkte att det kan väl inte vara det bästa och ul:a för tätt lr för många ggr så att säga? Vet att man vanligtvis kollar vid 30 dygn med.

Sen, är det Agria som har bästa avtal gällande foster och föl?
Tyckte jag läste något om det och jag har försökt läsa på om det med.

Nu är det bara och hoppas hon är dräktig vid nästa koll också!

81500613-A514-4C53-ABBF-AC3498A764C1_zpsuuehc4kc.jpg

Sorry för att ni ser mina fingrar, svårt och komma ifrån med lampan bakom mig

Grattis @Molin :D

Jag har kollat min på dygn 16,44 & nu 100 d. (Fast senaste kollen skulle varit runt 90 d egentligen,men då hag-polarna skulle kollas idag så flyttade vi fram hennes koll ;) )

Tack för ditt svar, då gör jag som du =)

Ja så himla kul, skönt att veta att hon tagit sig men nu är ju nästa väntan som sagt :p

Igår skulle vi varit på vår första dräktighetskoll men något har hänt med min prinsesshäst som har bestämt sig för att vägra gå på transporten.
Hon har alltid bara klivit på utan knussel men sen Wilmer kom till världen så vill hon inte gå på längre :confused:O_o:meh::cautious::mad:
Slutade med att hon stegrade sig och slog över. Jag trodde att hon dog ett tag men det gjorde hon inte som tur var :heart

Så det blev ingen koll igår men min hemmaveterinär var så himla snäll att han jobbade över och kom ut å kollade henne hemma idag istället och det tyckte prinsesshästen var en bättre idé :)
Å hon var dräktig! På första försöket, så skönt! :love:

Kan dom bli såhär knäppa av att ha föl?:eek:O_o
Känner liksom inte igen henne alls...

99 dygn på Ebba idag, snart har en tredjedel förflutit här också. Inväntar spänt hormonomslaget som brukar bli runt 120 dygn när "lyckohormonet"börjar släppa. Sist gick hon från lamm till drake över en natt.:D Än så länge är hon nöjd och glad med livet.

Igår skulle vi varit på vår första dräktighetskoll men något har hänt med min prinsesshäst som har bestämt sig för att vägra gå på transporten.
Hon har alltid bara klivit på utan knussel men sen Wilmer kom till världen så vill hon inte gå på längre :confused:O_o:meh::cautious::mad:
Slutade med att hon stegrade sig och slog över. Jag trodde att hon dog ett tag men det gjorde hon inte som tur var :heart

Så det blev ingen koll igår men min hemmaveterinär var så himla snäll att han jobbade över och kom ut å kollade henne hemma idag istället och det tyckte prinsesshästen var en bättre idé :)
Å hon var dräktig! På första försöket, så skönt! :love:

Kan dom bli såhär knäppa av att ha föl?:eek:O_o
Känner liksom inte igen henne alls...

Ville hon inte gå in fast fölet redan var i släpen? Eller det provade ni inte?

@Nougat
Vad kul att hon fortfarande är dräktig och ja, du har nästan gått en 3:e del, lr ja inte du :p haha

Här har det gått otrolig jävla bra =D Om jag får säga så.
Hon är dräktig på 17dygn, länge sen jag varit så nervös och spänd.

Så direkt nu är väl min undran om man kan ta nästa ul:a vid 40dygn i samband med foster och fölförsäkringen, tänkte att det kan väl inte vara det bästa och ul:a för tätt lr för många ggr så att säga? Vet att man vanligtvis kollar vid 30 dygn med.

Sen, är det Agria som har bästa avtal gällande foster och föl?
Tyckte jag läste något om det och jag har försökt läsa på om det med.

Nu är det bara och hoppas hon är dräktig vid nästa koll också!

81500613-A514-4C53-ABBF-AC3498A764C1_zpsuuehc4kc.jpg

Sorry för att ni ser mina fingrar, svårt och komma ifrån med lampan bakom mig

Min som var dräktig på 17 för en vecka sedan kommer jag att kolla på 40, jag struntar i 30 för jag kommer ändå inte betäcka om ifall hon har resorberat

Dräktighetskoll på Escudon på måndag. Skönt att vi iaf förhoppningsvis hinner med ett skick till innan säsongen är över. (Nej, jag har ungefär 0 förhoppningar om att hon är dräktig efter den här tråkiga säsongen, sån tur kan jag liksom inte ha).

Dräktighetskoll på Escudon på måndag. Skönt att vi iaf förhoppningsvis hinner med ett skick till innan säsongen är över. (Nej, jag har ungefär 0 förhoppningar om att hon är dräktig efter den här tråkiga säsongen, sån tur kan jag liksom inte ha).
Hoppas att det lyckas. Träffade Escudo idag på Celle , kunde tyvärr inte komma allt för nära hingstarna för alla stallarna var i karantän pga misstänkt smitta på ett par hästar.

Hoppas att det lyckas. Träffade Escudo idag på Celle , kunde tyvärr inte komma allt för nära hingstarna för alla stallarna var i karantän pga misstänkt smitta på ett par hästar.
Ja, jag vill så gärna ha ett föl från detta fina stoet... Spännande, hann du få någon uppfattning av honom alls?

*kl*

Är det någon här inne som redan har börjat klura på namn till fölisen eller tom.redan spikat namnet?. :D

Själv har jag kommit på 3 st.namn som kan passa,frågan är bara vilket av dem det blir, 2 av namnen börjar på C och ett på L. ;)

*kl*
Är det någon här inne som redan har börjat klura på namn till fölisen eller tom.redan spikat namnet?. :D

Själv har jag kommit på 3 st.namn som kan passa,frågan är bara vilket av dem det blir, 2 av namnen börjar på C och ett på L. ;)
Ja, om det stora Corland-stoet får ett Nintender-barn så har jag namnen klara. Både sto och hingstnamn börjar på T, precis som mamman

*kl*

Oj namn, min är nog för i tidigt skede för och tänka på sånt men jag lär erkänna att jag kikat lite iaf :p Haha

När tror ni att det passar att starta en "Dräktiga ston 2016/2017" tråd? :p
Det är en hel del här inne som har gått långt så det kanske börjar bli dags? =D

Escudon tom som förväntat. Vi hinner förhoppningsvis ett sista försök. Om hon följer 21 dagars cykel så borde det bli lagom till nästa helg ungefär, det var 15 dagar sen hon seminerades idag.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar