Betäckningar 2016

Mina två utlånade ston är båda dräktiga! Den ena tog sig på ett språng, så jag är glad :angel:

Nu håller jag bara tummarna att stoet som jag har kvar också är dräktig. :)

Pga. kostnaderna för stationsbyte med ny stationsavgift samt de ökade kostnaderna för frysskick är det inget alternativ för oss, annars är det ju jättebra att det erbjuds som ett alternativ.
Varför slutar han tidigare än vad som står på sprangrulla .
Du får byta hingst ,

Senast ändrad:
Men varför slutar han tidigare det står ju på sprangrulla att han ska finnas tillgänglig till 1/8 ?

13575982_1477452225613784_6720762976420600397_o.jpg
Håll tummarna är ni snälla för att denna donnan går att få dräktig med Clinton.. Hon har visst bara en äggstock. Vart den andra tagit vägen vete sjutton men vi letar för fullt efter den...

Jag sitter och funderar lite.. Hur stor skillnad är det på TAI och AI egentligen sett till dräktighets %?
Förra gången (som var hennes första betäckning) tog hon sig på första försöket på AI och nu är hon betäckt 4 ggr med TAI. Om hon är tom nästa koll, borde jag då kanske överväga AI istället?

Inför denna säsong jämförde jag hingstvalens dräktighet på TAI och AI.Den ene hingsten hade betydligt bättre dräktighet på AI så jag körde stoet till den aktuella hingstens station.Reser stoet bra tycker jag man inte ska vara dumsnål utan åka en extrabit för att öka chansen för dräktighet

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V