Betäckningar 2016

Har du bett dem ta bakterieprov? ibland får man vara lite påstridig.

Nej. Jag har aldrig ens träffat en människa på seminstationen. Förra gången både lämnade och hämtade jag henne på kvällstid när ingen var hemma, och nu är jag i Italien, så fodervärden körde dit henne. Inte riktigt läge att vara påstridig. Nästa koll är jag väl förhoppningsvis hemma, och har fortfarande semester så att jag kan vara med.

Förhoppningsvis tar seminveterinären ett bakterieprov av rutin i samband med denna brunsten. Dock inte alltid självklart, men ber man bara om det/nämner att man önskar ett så brukar det inte vara ngt problem. Inte lätt när det nu taimade oturligt med utlandsresa. Bättre lycka denna gång!

Vi har 3 betäcka ston i år.
-Forsythia(36) (e.Don Primero u.Frida(36) ELIT ue.Tip Top - Maraton) är konstaterad dräktig med Fürstenball :love:
-Frida(36) (e.Tip Top u.Bordighera(36) ELIT ue.Maraton - Galant) är betäckt med G.Zappa.
-Fackellilja(36) (e.Topaasch u.Forsythia(36) ue.Don Primero - Tip Top) är betäckt med Blue Hors Farrell.

Blir inte klok.... Senaste kollen sa vet att piorina va tom (33) dygn va dräktig på 19 men flera cystor. Veterinär tyckte jag skulle spruta henne. Litade på vet. Två dagar efter kommer det genomskinligt slem ur vulvan? Resorberat? ingen brunst än... Känns ju hemskt om vet missat foster och vi tagit ihjäl de... Eller kan de klara sig efter pg spruta? Om där nu skulle va något.... Stoet vill inte veta av hingsten utan beter sig dräktig...

Blir inte klok.... Senaste kollen sa vet att piorina va tom (33) dygn va dräktig på 19 men flera cystor. Veterinär tyckte jag skulle spruta henne. Litade på vet. Två dagar efter kommer det genomskinligt slem ur vulvan? Resorberat? ingen brunst än... Känns ju hemskt om vet missat foster och vi tagit ihjäl de... Eller kan de klara sig efter pg spruta? Om där nu skulle va något.... Stoet vill inte veta av hingsten utan beter sig dräktig...

Om hon visade sig tom på dygn 33 så är hon nog tom, men kroppen tror att det finns en dräktighet -särskilt om det finns cystor som lever om. Hon kan behöva flera sprutor innan hon kommer igång och är hon inte brunstig vill hon inte veta av hingsten

Om hon visade sig tom på dygn 33 så är hon nog tom, men kroppen tror att det finns en dräktighet -särskilt om det finns cystor som lever om. Hon kan behöva flera sprutor innan hon kommer igång och är hon inte brunstig vill hon inte veta av hingsten
Mm.. Ska säga att hon hade rekord av cystor tänkte de kanske kunde gömma sig bakom. Ska snacka med vet om en spruta till så hon kommer igång..

@Cashmere det är enligt vår station inte alla som svarar på pg, men jag har inte hört någon med samma reaktion som din... Att det ska vara så svårt sånt här.

Jag är rädd för att min kompis sto, som jag delar på magen för (om det blir något), är för tunn. Hennes fjolårsföl skadade sig och de stod på boxvila tillsammans. Mjölkbaren var ständigt öppen och mamma är väldigt kräsen så hon tunnade ur... Men vi får veta på onsdag i alla fall, då har det gått 17 dagar.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar