Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm. Pregnyl och PG är alltså inte samma sak? Är Pregnyl för att få ägget att släppa? Jag känner mig lite dåligt informerad om vad som gjordes med mitt sto när hon stod på stationen men nu när jag fick fakturan stod det PG och Pregnyl och jag tänkte att det bara var sprutan hon fick för att gå i brunst?

Man lär så länge man lever, huvudsaken är att hon är dräktig men det hade ju varit kul att veta vad de gjorde med henne...

Flambeau var mitt förstahandsval, så honom gillar jag verkligen !

Det blev dock inget eftersom jag anser Lövsta behandlar långväga stoägare orättvist med rabatterna de delar ut på hingstvisningen . Där jag och fler med mig aldrig kan infinna mig . Därför bojkottar jag och mina fyra avelsston Lövsta tills det har ändrat sig .... 30 % e mycket pengar på fyra ston , och jag har högdräktiga ston och ett heltidsarbete att sköta vid den tidpunkten , varje år ...
Men jag håller verkligen verkligen tummarna för dig ! Fölet kommer bli skitsnyggt !:) ( glöm inte be om 30 % rabatten ;), kan vara lite sent på säsongen dock ...;)
Men det är väl bara att ringa och prata med dom innan visningarna? Dom brukar vara trevliga att ha att göra med. Alternativt be någon som är där boka åt dig om du redan innan vet vilken hingst du vill ha?

Men det är väl bara att ringa och prata med dom innan visningarna? Dom brukar vara trevliga att ha att göra med. Alternativt be någon som är där boka åt dig om du redan innan vet vilken hingst du vill ha?
Det är väl inte så bara ? Jag känner ingen som är i Stockholm på den visningen , och jag har såklart ringt och mailat och diskuterat detta med flera anställda på Lövsta .
Jag tycker bara det är ledsamt då det väller in billiga föl från utlandet , medan seriösa uppfödare i Sverige står chanslösa om de inte bor nära hingstarna ...knappast nåt som främjar swb aveln som Antonia säger hon brinner för . ... Därför kommer aldrig deras hingstar vara ett alternativ för mig .

Hm. Pregnyl och PG är alltså inte samma sak? Är Pregnyl för att få ägget att släppa? Jag känner mig lite dåligt informerad om vad som gjordes med mitt sto när hon stod på stationen men nu när jag fick fakturan stod det PG och Pregnyl och jag tänkte att det bara var sprutan hon fick för att gå i brunst?

Man lär så länge man lever, huvudsaken är att hon är dräktig men det hade ju varit kul att veta vad de gjorde med henne...

PG är förkortningen för prostaglandin så får du ännu mer att lära ;)

Min kollas inte förrän den 26:e. Fy så jobbigt. Men jag kan ju förstå om veterinären vill ha några dagar ledigt nu när säsongen är slut

Det är väl inte så bara ? Jag känner ingen som är i Stockholm på den visningen , och jag har såklart ringt och mailat och diskuterat detta med flera anställda på Lövsta .
Jag tycker bara det är ledsamt då det väller in billiga föl från utlandet , medan seriösa uppfödare i Sverige står chanslösa om de inte bor nära hingstarna ...knappast nåt som främjar swb aveln som Antonia säger hon brinner för . ... Därför kommer aldrig deras hingstar vara ett alternativ för mig .

Om nu en station vill dra mycket folk till sin hingstvisning och ragga kunder genom att ge en rabatt, hur kan det göra de som inte kan ta del av rabatten chanslösa? Det är ju inte dyrare för alla andra, det är billigare för de som bokar vid ett visst tillfälle som jag fattar det.

Om inte precis alla kan utnyttja ett erbjudande så bör inga erbjudande ges så att ingen kan nyttja dem?

Jag kan tycka att alla borde få rabatt om man bokar vid samma tid, även om man inte kan närvara.

De om några borde veta hur upptagna hästfolk är samt att vårt land är långt.
Vi har ju t o m flera HÄR med högklassigt stomaterial o då borde hingstens avkommor ha stor chans att ge dito avkommor.
Nu har väl de flesta bra stona redan en bra rabatt i o m selektionssto-rabatten

Om nu en station vill dra mycket folk till sin hingstvisning och ragga kunder genom att ge en rabatt, hur kan det göra de som inte kan ta del av rabatten chanslösa? Det är ju inte dyrare för alla andra, det är billigare för de som bokar vid ett visst tillfälle som jag fattar det.

Om inte precis alla kan utnyttja ett erbjudande så bör inga erbjudande ges så att ingen kan nyttja dem?

De får sätta vilka rabatter de vill , men att om det inte kan utnyttjas , för att man bor långt bort , så blir man av med kunder . I detta fallet 4 st ston x många år om jag har lust att fortsätta avla .. Brink tex kan man boka på distans visningsdagen med rabatt . Han har då heller inte ärvt sitt företag utan är kundfokuserad vilket har gett resultat i hans verksamhet .

Tullstorp hade väl likadant? Man fick 2000 kr rabatt om man bokade på plats. Eller gällde det alla som bokade den helgen, även om man inte var där kanske?

Jag funderar.. Mitt sto är ju bara kollad på 16 dygn. Sen skulle jag göra den obligatoriska 90-dygns kontrollen.
Nu fanns det iof möjlighet att kolla henne på fredag ( 35-dygn då ). Ska jag göra det så jag vet om hon är fortsatt dräktig eller ska jag vänta. Tycker det är jobbigt att inte veta, samtidigt som det känns kanske onödigt att ge sig iväg..
Men skulle hon vara tom kan jag köra igång som ridhäst istället..annars står man och stampar fram till mitten/slutet oktober:confused:..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 925
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka